KDV en BSO: Wie eerst ophalen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SushiLover123, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie haal je eerst op?

1. Eerst kindje(s) van KDV, dan van BSO

2. Eerst kindje(s) van BSO, dan van KDV

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vraag voor ouders met kids op zowel KDV als BSO, op verschillende locaties. Wie haal je het eerst op en waarom?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Normaal op dezelfde locatie dus niet relevant maar de komende weken op andere locaties en daar haal ik eerst op bij de BSO omdat mijn oudste de opvang niet erg leuk vindt en hij vindt het wel leuk om zijn oude KDV te bezoeken.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    eerst kdv dan bso omdat het logisch op de route ligt. Gelukkig nog maar 4 maanden want dan gaat de jongste naar school en de bso.

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    heb de poll niet ingevuld omdat ik het probeer af te wisselen. Het handigst is wel de bso eerst te doen....want de oudste loopt makkelijker mee ;)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou gewoon doen wat het makkelijkst op de route ligt eigenlijk.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Sjips, ik klik verkeerd! Ik haal eerst mijn oudste van BSO en dan de jongste van KDV....
    Brengen is juist omgekeerd. Zo hoeft de jongste minder te lopen en gaat het sneller.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik haalde jongste eerst op bij gastouder en dan oudste bij bso. Dit omdat zo jongste ook wende aan omgeving bso waar hij inmiddels ook is. Af en toe deed ik het andersom omdat oudste het ook leuk vond nog eens bij gastouder te zijn. Aangezien het driehonderd meter uit elkaar was maakte het weinig uit, al ligt de bso ook nog dichter bij huis....

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Nu nog eerst de bso (1 kind), daarna kdv(2 kinderen)...
    Als de 2e naar de bso gaat, dan gaan we het omdraaien.

9. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Eerst Kdv, daarna bso. Kdv en bso liggen 5 km uit elkaar en kdv ligt op de route.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Meestal haalt mijn man de een op en ik de ander en dat wisselen we sowieso af.

Als ik ze allebei ophaal wissel ik het ook af, Eva vindt het leuk om naar het kdv te gaan, Lisa vindt het leuk op de bso.

Toen Lisa nog kleiner was en nog geen benul had van spelen op de bso, haalde ik altijd eerst Eva op en dan Lisa. Vond het zeulen met een baby/net dreumes niet zo handig.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik haal eerst Jitte op van het KDV, omdat ze het echt wel zat is na een lange dag. Dan haal ik Jelle op van de BSO want hij vind dat hij altijd veel te kort op de BSO is. Win-win situatie dus... :D

Voor mij liggen beide niet op de route, ik rijd letterlijk langs mijn huis om de kinderen op te halen.

12. tulip

tulip Niet meer actief

hier niet dat probleem, maar als leidster had ik liever dat ze eerst de kleintjes ophaalden omdat de groten al dat "babyspeelgoed" zo interessant vinden dat ze vaak de hele boel op zn kop zetten. Zeker met andere vriendjes die ze meestal tegelijk zien. Tis erg onrustig voor de kleintjes op het einde van de dag;)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

is goed dat je dat zegt... nu liggen de leeftijden nog heel dicht bij elkaar maar dat gaat natuurlijk wel veranderen.. Hier ga ik rekening mee houden volgend jaar.

14. tulip

tulip Niet meer actief

haha was al bang dat iedereen zou denken dat ik hun kindjes al losgeslagen terrorristjes zag;) Maar dacht is misschien een ander point of view:)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon vindt het inderdaad superleuk om terug te zijn op het kinderdagverblijf.. nu is dat nog leuk (hij is pas 4 maanden weg) maar volgend jaar kerst (dan heb ik te maken met twee verschillende locaties) is dat natuurlijk heel anders...

een terroristje is ie zeker niet maar met 1.20 door een horizontale groep stampen.. tja.. dan lijkt het er wel op ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva vindt het na een jaar nog altijd leuk om op het kdv te komen, maar ik vermoed dat het nu vooral is omdat ze dan haar zusje weer ziet. Wij komen altijd bijna als laatste en Eva maakt geen rommel, die speelt met Lisa :). Als ze rommel zou maken, zou ze het van mij ook moeten opruimen trouwens. En Lisa zit op een verticale groep en Eva is niet zo heel lang, dus dat zou al anders overkomen ;)

Maar ik snap het punt van Tulip wel en had daar nooit zo over nagedacht. Zal ook wel liggen aan welke kindjes komen. Hier vinden ze het altijd leuk om Eva weer even te zien. Maar Eva komt er maar een paar keer per jaar omdat we ze dus meestal apart ophalen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy dat scheelt zeker, en het is ook superleuk om de kindjes te zien waar je 4 jaar voor gezorgd hebt;) maar idd hoe cygnet het omschrijft voor baby's en dreumesen zijn kleuters erg groot en als er dan 3 tegelijk in de groep rondlopen is het best druk voor hen...zeker op het einde van de dag als ze al moe zijn.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat kan ik me zeker voorstellen, sta je zelf niet zo bij stil als je je eigen kind ophaalt. Maar hier hebben ze er sowieso geen last van omdat Lisa meestal de laatste is die opgehaald wordt :)

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    #19 Luppy, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
    Eerst BSO en dan KDV, want ik kom het eerst langs de BSO vanuit mijn werk. 's Ochtends breng ik eerst jongste naar KDV en dan oudste naar school, want dat ligt dan ook weer beter op de route en anders kom ik helemaal zo laat op m'n werk.

Mijn oudste blijft overigens meestal in de gang wachten, die is veel te bang dat ze hem weer willen houden op het kdv, haha. En jongste is een van de eersten die komt en altijd de laatste die wordt opgehaald, dus andere kinderen zouden sowieso weinig last van de oudste hebben, gelukkig.

20. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Bij ons niet aan de orde, maar hier is het kdv tot 18 uur open en de bso tot 18.30 uur.
    Veel ouders dus eerst het kdv en dan de bso.

Bij ons zit alles op 1 lokatie, ben ik nu al blij mee.

Deel Deze Pagina