Ik ben nu ruim 2 weken aan het inbakeren en het werkt erg goed moet ik zeggen, ook hanteer ik zoveel mogenlijk de RRR van Ria Blom. Over 2 weken moet ik weer aan de slag en gaat mijn zoontje dus naar het KDV en naar oma. Maar ik moet zeggen dat ik hier best heel zenuwachtig over ben. Het gaat nu zo goed met hem, na 7 weken huilen en onrust. Hij is erg prikkelbaar... Ik was benieuwd of er meer moeders met prikkelbare kindjes zijn die hun kindjes wegbrengen en hoe dat dan gaat?? Houden ze hier rekening mee op het KDV?? Volgende week gaat hij 2x een ochtendje wennen, dus ik ben erg benieuwd. Ik ben gewoon bang dat hij weer in zijn oude ritme gaat vervallen....
hallo ik werk zelf al 10 jaar in de kinderopvang en heb geregeld prikelbare kindjes op de groep gehad.ik moet ten eerste zeggen dat dit vaak een vase is! en ze daar vaak na een tijdje weer vanaf zijn. wij houden echt rekening met zulke kindjes want je wil dat elk kind het naar de zin heeft. zoals bijvoorbeeld op een appart rustig plekje te voeden of met slapen op een ander plekje leggen waar het rustig is. je moet er ook van uit gaan dat de leidsters altijd eerlijk naar je zullen zijn want dat is het beste voor jou kindje maar ook voor de andere kindjes op de groep. als het echt niet gaat zullen ze dat echt wel zeggen want daar heeft niemand baat bij. wij hebben laats een kindje gehad wat zich echt niet thuis voelde, door het vele huilen beinvloede dit ook de andere kindjes en de leidsters,wij zijn toen in gesprek gegaan en het kindje kwam toen halve dagen in plaats van hele zodat het smiddags thuis naar bed kon waar het wel sliep.nu gaat het zo goed met haar(een heerlijk meiske) spreek je angst en zorg ook uit bij het wegbrengen en halen en je kan altjd vragen of ze willen filmen hoe het gaat. hoop dat ik je wat gerust heb kunnen stellen groetjes isa
Bedankt voor je reactie!! Mijn zoontje gaat 1 ochtend en 1 middag naar het KDV dus dat is prettig. Fijn te horen dat er wel rekening mee wordt gehouden en ik hoop idd dat het een fase is zodat ik hem als hij ouder is zelf ook makkelijker kan meenemen...