Hallo, Alle gezinsleden van een kind onder het half jaar worden ingeent. Alleen niet de gastouders natuurlijk! Moet ik me nu zorgen maken of m,n kind thuis houden?? Ik maak me daar echt zorgen over voor straks, hij is nog zo jong!!!!
tja het blijft een moeilijke kwestie wij als kdv juffie zijn ook niet ingeent of er voor op geroeppen. en de opa en oma's of buuren of oom's en tantes ook niet
Mijn zoontje had van de week de 6e ziekte. En we zijn nergens anders geweest dan op het consultatiebureau..... Je kan het overal oplopen.... dan kan je je huis niet meer uit! Sterker nog, wij laten ons niet eens inenten tegen de M-griep.
Ik vind het een rare zaak dat mensen die baby's opvangen geen oproep krijgen zich te laten vaccineren. Maar ja, moet je je kind dan thuishouden? Dat is voor mij gewoon niet mogelijk (ja, alles kan, ik kan natuurlijk ontslag nemen en deze winter m'n zoontje thuis opvangen en hopen dat ik na de geboorte van nummer 2 een leuke nieuwe baan vind...). Zorgen maken over dingen die je niet kunt veranderen, is iets wat ik zo min mogelijk probeer te doen (hahahaha, leuk streven voor deze stresskip... het lukt dus niet altijd ). Vraag ze extra aandacht aan hygiene te besteden en zich ziek te melden zodra ze verschijnselen bij zichzelf bemerken. Meer kun je niet doen, vrees ik.
mijn moeder is gastouder voor ons en zij mag zich niet eens laten inenten. Ook niet als ze het zelf betaald... ik vind het maar stom!
thuishouden gaat echt veel te ver, je voorkomt het gewoon niet dat je kind evt. ziek wordt, tenzij je hem in een plastic bubble gaat stoppen. ik vind: je houdt het in de gaten en bent voorzichtig, maar het komt zoals het komt en volledige controle heb je toch niet erover.
Ik zal het je nog sterker vertellen... Ouders houden echt hun kind thuis van het KDV! We hebben 13 kindjes op de groep en de laatste 2 weken komen er maximaal 6. Zelf sommige dagen 4 kinderen... Leidsters worden niet geent (zou ik ook niet willen) Maar je kan een kind niet afzonderen van de wereld. Dan zou het kind de mexicaanse griep misschien niet krijgen. Maar alleen met een boodschap kan het kind het al oplopen. Of een vriendin die op bezoek komt etc...
ik zou persoonlijk ook de kleine thuis houden of onderbrengen als je gaat werken bij een vriendin die wel geënt is. Je kan het toch niet vermijden. Vandaag kreeg ik een pakje van tnt en toen dacht ik ineens: die man gaat wel langs heeeeeel veel deuren dus die kan mij ook in 1 aanraking besmetten. Moet ik het hem dan naar binnen laten gooien? haha nee want bacterien kunnen al over het pakketje zitten en dan nog te bedenken dat er nog meer mensen aan hebben gezeten met het sorteren van de pakjes dus als je echt ver gaat door denken heb je echt geen leven meer. Dus met andere woorden eigenlijk is er niet veel keus. En gelukkig hebben ze het beschreven als een milde griep..niet te veel zorgen maken ookal is dat heeel moeilijk.
Idd en volgend jaar is er weer een griep, en het jaar daarna ook, enz enz. Kun je nooit meer buiten komen.... Mijn zoontje moet over 3,5 jaar naar de basisschool..... Heerst er weer van alles.... En als hij 12 is naar de middelbare school.... Nou wat je daar allemaal op kunt lopen.... Misschien moet ik 'm tot zijn 18e borstvoeding laten drinken, tegen die tijd heeft hij inmiddels zelf wat antistoffen opgebouwd
gelukkig hebben we bij ons op het kdv gee last van dat ouders hun kindje thuis houden; want ten eerst kan je het nier voorkomen op deze manier ten tweede ontgroeitde kleine het kdv en kan je weer op nieuw beginen met wennen
Dit is niet waar hoor. Je kunt je vrijwillig laten vaccineren, dit is niet verplicht. Er zijn zat mensen die niet vaccineren tegen de mexicaanse griep. Ik vind het ook nogal wat om het maar normaal te vinden dat de gastouder of de leidsters ook gevaccineerd 'moeten' worden, alleen maar omdat ze met kinderen omgaan. Je kunt de griep overal oplopen.
Vaccinatie is een eigen keuze. Als je een gevaccineerde gastouder wil zal je die actief moeten gaan zoeken. Je kan zoiets niet verplichten.