vroegtijdig opzeggen KDV

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by debs, Mar 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    hallo allemaal!

Zoals het onderwerp al zegt: Mag je een KDV vroegtijdig opzeggen?

Zal het even uitleggen: Wij hebben ons zoontje vorig jaar opgegeven op een KDV, maar nu hoorden we in januari dat er een lange wachtlijst was. Daarna moesten we dus heel snel op zoek naar een ander KDV. We hebben wel een goede gevonden, maar het andere blijft toch onze voorkeur houden. We hebben inmiddels een plaatsingscontract getekend voor 2 dagen opvang. Hij kan hier 16 april terecht.
    Nu kregen we vanochtend bericht dat het KDV van onze 1e keus plaats heeft vanaf 2 juli. Kunnen we dan tot juli gebruik maken van het andere KDV en deze vanaf deze datum opzeggen? of moeten we het hele jaar opvang "afnemen"?

is er iemand die dit weet? ik heb wel de voorwaarden erbij gepakt, maar die vond ik niet heel duidelijk! (ben ik wrs niet slim genoeg voor ;) )

groetjes Debs

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Volgens mij kan dat best. Alleen moet je kindje wel na een paar maanden weer helemaal aan een andere omgeving en andere leidsters wennen en ik weet niet hoe dat gaat.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Neem aan dat je gewoon een opzegtermijn hebt. Waarschijnlijk 1 maand. Anders vraag je het toch gewoon even na bij de administratie?

Groetjes Rosa

4. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    tja dat opnieuw wennen, daar zit ik ook nog wel even mee. Maar ja het 1e KDV is voor ons wel makkelijker.... (afstand t.o.v huis en werk)
    en hij zit er dan tenslotte pas 3 maandjes en is nog erg jong.... nou ja eerst maar eens de administratie bellen en dan ff nadenken wat we gaan doen....

thanks iig

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Bij ons kdv heb je 2 maanden opzegtermijn

Share This Page