Dus je moet kindjes maar laten verbranden omdat de leidsters het teveel werk vinden om een beetje te smeren? Ik zou om opheldering vragen bij de directie.
als ze idd niet smeren, zou ik dat zeker doen. Echt belachelijk gewoon, het gaat hier om de veiligheid van de kindjes. En dat ze pas om half 5 naar buiten gaan heeft er niks mee te maken. Ze adviseren niet tussen 12 en 16, maar na of voor die tijd kun je ook verbranden hoor.
Haha, had ook geen idee hoe ze dat bij ons doen, daarom heb gisteren nagevraagd. En idd, ze smeren kindjes keurig in, met het verzoek op warme en zonnige dagen al ingesmeerde kindjes te brengen zodat ze al 's ochtends lekker buiten konden blijven. Love onze kdv! Ik zou het zeker bij de leiding aangeven als ik dit soort antwoorden hoorde, dat ze te druk hadden om in te smeren! :x
wat belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!:x als leidster neem je taak over van opvoeder en daar hoort ook insmeren bij!!!! Hier weet ik het niet omdat Kirsten pas vanaf eind augustus op het kdv zit en nog geen echte zonnige dagen daar heeft meegemaakt... Maar zal het zeker ff navragen... En gelijk naar de locatiemanager toelopen en zeggen wat jij verteld is!
Bij ons wordt ook gewoon gesmeerd. Als het echt warmer wordt vragen ze wel of de ouders thuis al even goed willen smeren. En dan doen zij er nog een laagje op rond 10 uur, en na de middagslaap. Met het mooie weer de laatste dagen wordt er niet altijd gesmeerd. Maar dat doe ik thuis ook niet. Een beetje zonlicht kan geen kwaad, is goed voor de vitamines. Daarbij staan er redelijk wat bomen, dus ze zitten ook niet 100% in de zon. Voor de kleinsten is er een speciaal afgeschermd veldje. Daar wordt sowieso voor schaduw gezorgd.
Nogmaals dank dames, ik snap het nog steeds niet helemaal. Donderdag is de bazin van het kdv ook aan het werk daar en dan vraag ik het nogmaals, ik ga tot nu toe nog maar uit van een ongelukkige uitspraak, want verder doen ze het echt heel goed. Maar hier laten ze toch een (heel serieuze) steek vallen en daar wil ik precies van weten hoe of wat. Ohja, wat ze ook nog zei: om zonnebrand optimaal te laten functioneren, moet je het een half uur vooraf aanbrengen en niet vlak voordat je naar buiten gaat. Ik zei toen: beter vlak van te voren dan helemaal niet! maar toen werd ze weggeroepen (kindje gevallen) dus gesprek niet afgemaakt. Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat ze donderdag zeggen, wordt nog mooi weer ook dus de smeerbus gaat weer mee!
Ben benieuwd wat de reactie donderdag is. Hier (op het centrum waar ik werk) was er vandaag ook een hele zonnige dag en hadden de leidsters alle parasollen opengezet en er stond een partytent op het plein, zodat de kinderen ook beschut konden spelen! ook smeren ze met heel warm en zonnig weer de kinderen regelmatig in, hebben zelf verschillende soorten in huis voor eventuele allergieën.
Krijgen ze bij jullie piyama aan als ze overdag op het kdv naar bed gaan??? Hier echt niet, broekje uit, in de slaapzak en in bed. En over insmeren... wat stom, heb zelf niet eens aan gedacht.. Zal het vandaag meteen vragen op kdv.. maar bij ons zal het niet nodig zijn, ze hebben het toch bijna altijd 'te druk' om met babys naar buiten te gaan.. Ik heb voor vanmiddag al een gesprek hierover staan, vind ik echt niet normaal. Was altijd heel tevreden over ons KDV, kindjes zitten in een verticale groep en zijn enige babys. Afgelopen 3 keer (met al dat mooie weer) heb ik gevraagd of ze buiten zijn geweest. Zegt ze, ja met de grotere kinderen, met de babys niet, was te druk. Tja, en AL die babys zijn van mij, dus kan me heel kwaad over maken. Maar dat gaat jouw topic niet over, groot gelijk dat je het eist!
Sorry maar ik noem jou baby's zo wat geneens baby's meer. en dit niet lelijk naar jou maar qua hoe ik mijn werk zien. met dit lekker weer gaan alle kruipertjes om het zo maar even te noemen naar buiten. en ik ga er van uit dat jou moppies wel kunnen zitten kruipen lekker op een kleedje liggen belachelijk En over zonnen brand smeren. wij vragen aan de ouders in de zomer of ze het thuis willen doen. omdat wij dan zelfs al buiten beginnen. dan rond een uur of 10 smeren we nog een keer. dan gaan we om een uur of half 12 naar binnen brood eten. kindjes naar bed. de ander spelen binnen. en dan om 14.30 a 15 uur worden ze weer ingesmerd en dan rond 15.30 gaan we pas weer naar buiten. want er wordt afgeraden om tussen 12 en 15 uur buiten te zijn. en zo veel werk is het niet. bij ons is het de ene verschoond de ander zit op een stoeltje met zonnen brand en smeren maar
hahaha.. op de groep zijn ze nog wel babys, want alle andere kindjes lopen al. En ze kunnen wel lekker op een kleedje spelen, tijgeren (nog niet kruipen), rollen, zitten enz.. Maar ALS ze naar buiten gaan, worden ze ook gewoon in een buggy gezet, en daar zitten ze dan.. vind ik eigenlijk heel zielig. Als ze weer binnen zijn, worden ze met hun bezwete rug weer terug op de grond gelegd, en hup weer verkouden
Beetje vreemde opmerkingen van het kdv. Hier wordt er dus ook flink gesmeerd. En zelfs met erg warm weer, mogen ze niet eens naar buiten vanwege verbanden enzo. Een tip voor je, schaf P20 aan! Is een sunblock en hoef je in principe maar eens per dag te smeren. Smeer je dochtertje zelf vast in en laat een flesje achter bij t KDV. Mijn dochter is roodharig en verband dus snel, ik had op t kdv een flesje liggen. en met aanbreken van warm weer, maakte ik ze daar er weer op attent en werd Eva keurig ingesmeerd! En babys zitten hier dus in de wipstoel NIET in de zon. Lekker in de schaduw, bij juf op schoot of gewoon binnen
OO meis wat erg. om te lezen. zou zo willen zeggen breng ze maar bij mijn. maar ik zou gewoon zeggen. ik zou graag willen dat mijn moppies naar buiten gaan. en lekker vrij moeten kunnen bewegen en dat betekend dus niet in een wagen. maar gewoon lekker op een goed kleedje. wij hebben er zo een van de hema met plastic onder kant die houd dus ook kouw en vocht tegen
adi, ja das idd erg. Je woont vast niet in de buurt, maar anders mag je ze bij mij in de groep brengen hoor. Als zij wakker zijn op buitenspeeltijd, dan zou ik niet weten waarom ze niet mee kunnen, bij ons gaan ze ook mee hoor. Op een kleedje bij de zandbak (niet te dicht natuurlijk) en dan kunnen ze de andere kindjes zien. Wij hebben wel 1 keer een ouder gehad die het ook heel vreemd vond dat haar baby nooit mee ging. Kindje sliep van 9-12 en van 15-17. Kijk dan houdt het op, wij kunnen 's ochtends van 10-11.30 naar buiten en 's middags vanaf een uur of half 4.'s ochtends sliep haar kindje dus en 's middags werd hij opgehaald als hij wakker werd. Zij vond dat we tussen de middag wel met haar zoontje naar buiten konden!!!
Ja ik ben ook wel benieuwd of je al een gesprek hebt gehad, Vandaag Quinn wederom wit van de zonnebrand opgehaald ook op zijn hoofd, omdat hij dun haar heeft!
Nou Adi, zitten we toevallig niet op hetzelfde kdv?! Bij ons zitten de ukkies ook altijd in een buggy maar sorry, ik dacht dat dat normaal was ... Nooit aan een kleed gedacht, stom want dat heb ik thuis natuurlijk wel maar ja, ik heb maar 1 kind en geen 16. Morgen wordt het ruim 26 graden maar Charlotte is nog steeds ziek dus waarschijnlijk hou ik haar thuis. Mocht ze morgenochtend echt beter zijn dan wil ik echt weten wat hun beleid hierin is, ben heel benieuwd, alleen daarom al wil ik eigenlijk gaan maar ja, dat kan natuurlijk niet.
Is toch ook een beperking om een kind constant in een buggy te zetten, net zoals een wipstoel, laat een kindje lekker op een kleed spelen! Lijkt wel of ze zo min mogelijk "last" willen hebben van de kinderen
jeetje zeg... dat vind ik wel heel dom van het kdv!... Hier verzoeken ze de kindjes 's morgens thuis in te smeren en als ze dan naar buiten gaan worden ze lekker bijgesmeerd... De kleine beebje slapen hier lekker buiten in de kinderwagen bak met zo'n gaasje erover voor de insecten. En de al wat grotere beebje als ze wakker zijn hebben hun eigen 'kruiptuin' een vierkant stuk gras met een hekje erom en zo uv scherm erboven... Ben altijd heel tevreden geweest!
Hier heeft ons meisje op een tijdelijk KDV gezeten...ze gaan eind dit jaar naar hun eigen locatie verhuizen die echt is ingericht voor KDV....nu hebben ze er de faciliteiten niet voor. Maar moet zeggen, hier altijd de vraag smeer ze s'ochtends in...dan doen wij de rest over de dag...en ik kreeg altijd een wit uitgeslagen baby mee naar huis hoor....ze rook helemaal naar zonnebrand...zelfs soms in de luier hahaha... (ze mocht soms in pamper en hemdje buiten spelen.... Nu is het wel zo dat ze een zandbak hadden die op het noorden ligt dus hele dag in de schaduw en ook de plaats om te spelen... En daar werden gewoon kleden neergelegd waarop de baby's ook konden spelen!!! Hier echt niet in de buggy....zielig!! En als ze wel in de buggy zaten (zo een grote voor 8 baby's) dan gingen ze altijd!! wandelen...naar een speeltuin dichtbij (met zand!) en de kinderboerderij.... Dus ik was daarover echt tevreden...en was er teveel zon...dan zaten ze altijd binnen te spelen.....wel warm pffff.......