Nou dames, ik heb het gevraagd. Ze smeren wel bij (als je ze ingesmeerd brengt) maar alleen als het echt warm is! Heb wel gezegd dat ik het daar absoluut niet mee eens ben, dat juist deze vroege voorjaarszon heel schadelijk is omdat je vaak ook langer buiten bent en de zon gewoon ook fel is. Ze snapten mijn redenering heel goed en zullen Charlotte zeker insmeren, ook de andere kids, maar of ze dat nu heel consequent bijhouden... ik weet het niet. Ik ga in ieder geval het formulier van de oudercommissie invullen dat ik hier een duidelijk beleid in zou willen want dit lijkt me voor geen enkele ouder prettig. En dan denk ik: ben ik nou de enige muts die hier zo over nadenkt?! En wat dat zitten in die buggy's betreft: het is me nooit zo opgevallen omdat ik niet beter wist, maar nu ik dat lees over speelkleden en zo ga ik toch eens een balletje opgooien of ze dat misschien een goed idee vinden. Op zich zijn ze altijd wel heel meewerkend en meedenkend dus wie weet.
toen ik ze gisteren ophaalde zaten ze ook buiten in een buggy 2uur lang!!! Ik heb er ook iets van gezegd, maar ze gaven aan dat ze het nog net niet warm genoeg vinden om de baby's in de 'gras-box' te leggen. Die hebben ze op zich wel, een afgeschermd grasveldje waar ze dan speelkleden op leggen en waar alle babys kunnen spelen.. Op zich snap ik de beredenering wel. Ze zei ook dat ze niet constant in de buggy zitten. Elk leidster pakt regelmatig een kindje en gaat dan mee op schoot aan het rand van de zandbak zitten. Zo kunnen ze naar de andere kindjes kijken. Ik zei wel dat ik hoop dat ze binnenkort gewoon rond kunnen dollen buiten, en dat gingen ze zeker doen.. Ben wel vergeten om te vragen over het insmeren , maar ze gaan ivm feestdagen pas over 1,5 week weer naar het KDV, dus vraag het dan weer
Ja dat doen ze hier ook wel, af en toe uit de buggy op schoot. Maar vind het toch zielig. Net belde ik, ze wilde in haar bedje absoluut niet slapen dus hadden ze haar buiten gelegd (in de schaduw) in de buggy en daar was ze toch gaan slapen, al ruim een uur. Dus die buggy is onmisbaar voor hun maar toch :x
Mijn mannetjes zijn gisteren ook naar het kdv geweest, had zelf zonnecreme in de tas gedaan. De leidster zei dat dat niet hoeft omdat ze zelf creme hebben en de kleintjes geregelt insmeren. Dus dat is erg netjes. En ja over de buggy, opzich vind ik dat niet heel erg. Als ze nou gaan wandelen of ze zetten de kleintjes neer bij de andere kindjes die spelen. Zelf heb ik daar nooit problemen mee. Hier gebeurd het trouwens zelden omdat ze bijna altijd wel gaan wandelen.
euhm hebben ze bij jullie niet van die bedjes die je ook kunt rijden? Hier zetten ze ze als het niet te houden is op de slaapkamertjes ook gewoon buiten te slapen in de bedjes!! of hij fungeert soms als box.....
Bij ons smeren ze altijd in, ik val vaak op de meest vreemde tijden even binnen, (er werken een paar vriendinnen van ons) en als ze buiten zijn staat altijd de zonnebrandcreme op tafel. Zelfs Sterre, die dan maar 20 minuten even meespeelt omdat ik even een praatje kom maken, wordt automatisch ingesmeerd haha Nou hebben ze bij ons wel max 12 kindjes en 3 leidsters en een stagiaire, dus dan is het ook niet veel werk. De box buiten hebben ze bij ons ook nog niet gebruikt, vorig jaar hielden ze daarvoor 24 graden aan, ivm het windje wat toch over de grond waait.
Hier heb ik Nathan al meerdere keren terug gekregen als zonnebrandolie mannetje. Hij plakte er altijd helemaal van Bij het vorige KDV gingen ze vorig jaar regelmatig buiten met het water spelen, en werden ze ook met een sunblock ingesmeerd, en kregen ze witte tshirtjes aan ( en eronder een zwembroekje/badpakje of i.d. ) Nathan is erg donker, en verbrand eigenlijk nooit, maar ik ben ook erg van het smeren!!
Onze zoon heeft mooie rode haartjes dus ik ben ook heel voorzichtig met de zon. Afgelopen week vroegen ze me of Stijn ook naar buiten mag met het zonnige weer. Ik antwoorde met Ja. Ze vroeg me welke factor we gebruiken. Tot nu toe heb ik nog niets gebruikt. Ze vertelde me dat ze alle kindjes insmeren met het hoogste en dat vindt ik prima. Evt. mag ik mijn eigen merk zonnecreme meenemen. Zij gebruiken standaard kruidvat. Verder geef ik hem een petje mee voor de zon en ga hem 's morgens alvast insmeren als het een zonnige dag wordt. Ik weet zeker dat de baby regelmatig worden ingesmeerd. Ze verschonen de kinderen toch ook ? Na het verschonen even insmeren. Lijkt me geen probleem.
Bij de wendag heb ik gezien hoe het bij ons gaat: voor de kindjes naar buiten gaan worden ze ingesmeerd. Factor 50! Gelukkig. Ik ben sproetig en had rossig haar als kind, dus zelf ook heel voorzichtig geweest.
hoi dames, ik werk zelf ook op het kdv en wij smeren de kids ook altijd in met factor 50! wel vragen wij de ouders om de kids thuis zelf intesmeren sochtends, zodat we dan gelijk naar buiten kunnen gaan dit vind niemand een probleem, kids die niet zijn ingesmeerd doen we nog een x en smiddags word ook iedereen ingesmeerd. kleintjes gaan als ze wakker zijn bij ons ok altijd mee naar buiten, in de buggy wandelen of in het evacuatiebedje (bedje op wielen) fungeert dan als box. ookal staan de kleintjes in de schaduw, worden ze nog in gesmeerd als er een hoge temp is en de zon is er, want in de schaduw kun je ook verbranden! groetjes!
Nou breekt toch werkelijk mijn klomp zeg :x Breng ik Charlotte vanmorgen naar het kdv, zet de zonnespray voor deze week in haar vakje, komt de bazin naar me toe. 'Oja, ik hoorde dat je graag wilt dat we het gezichtje van Charlotte insmeren als de zon schijnt?' 'Ja, graag en ook de rest wat dan bloot is, ik wil het niet graag maar ik sta er eerlijk gezegd op. Hoe doen jullie het met andere kindjes eigenlijk?' (deed even net of ik gek was, gewoon om te horen wat ze zou zeggen). 'Nou, eigenlijk worden kinderen hier niet meer extra ingesmeerd, tenzij ze 's ochtends thuis helemaal niet ingesmeerd zijn. Het is namelijk zo dat de boom veel schaduw geeft en we laten ze niet in de zon spelen dus dan hoeven ze ook niet ingesmeerd te worden'. NOU JA ZEG!! Was er even stil van zelfs! Heb dus gezegd dat ik het daar totaal niet mee eens ben, dat kinderen óók in de schaduw kunnen verbranden en dat ik me niet kan voorstellen dat ze 10 dreumessen die lopen en kruipen, uit de zon kunnen houden op de speelplaats. Sorry hoor, maar dit is toch te gek voor woorden?! Verder duidelijk aangegeven dat ik Charlotte zal insmeren voordat ik haar breng, maar ze slaapt altijd 's ochtends en ligt dus de tijd dat ze naar buiten gaan in bed. Geen probleem, maar 's middags gaan ze naar buiten rond 16u en dan wil ik gewoon dat ze haar nog eens insmeren. Ik snap dit echt helemaal niet hoor, ben verder heel tevreden over alles, de manier van omgang daar, de regels, de hygiëne, maar hier slaan ze toch zo enorm de plank mis, ik begrijp er geen hol van om het maar zo plat uit te drukken. Wat moet ik hier nou mee?? En oja, ze zei nog: 'we hebben ook wel voor alle kindjes zonnepetjes, maar die houden ze toch meestal niet op'. Nou, wij hebben Charlotte dus al geleerd dat ze haar petje op haar hoofdje laat zitten. Ben zelfs vorige week vrijdag met haar de stad ingegaan, ze had een bandana op haar hoofdje én een zonnebrilletje en ze heeft het úren opgehad, laat het gewoon zitten dus ik wil gewoon dat ze een petje draagt als ze buiten is (heel weinig haartjes en nog erg dun ook). Dat is toch niet meer dan normaal? Ik vind het zo moeilijk nu, heb er al een paar keer met diverse leidsters over gesproken, zij hebben de bazin daar weer over ingelicht en zelfs die heeft een andere mening dan de mijne. Maar ik kan en wil me hier niet bij neerleggen. Wat ze daar verder doen, maakt me niet veel uit. Ze zijn erg lief voor Charlotte, ze speelt er graag, wordt overal bij betrokken (dat zie en merk ik uit veel dingetjes) maar dit zit me echt niet lekker. Vind het echt moeilijk dat ik nu voor mijn gevoel NOG eens moet aangeven dat hun aanpak hierin niet de goeie is, maar wil geen zeikerd zijn. Hoe moet ik dat nu aanpakken??
Vind het maar een rare gedachtengang van hun! Je zou bijna wat uitprinten over kindjes en verbranden enzo, om het hun te laten inzien dat het wel erg belangrijk is. Geen optie om eens met andere ouders het te bespreken, misschien dat die bazin het dan wel aanneemt
ik zou dit echt niet accepteren. Als jij haar insmeert s ochtends is de bescherming om 16.00 uur niet meer voldoende. En ook in de schduw kun je verbranden. Dat een bazin dit zegt, geeft voor mij aan dat ze er weinig verstand van hebben allemaal. Ik snap dat het nogal rigoreus is, maar dit zou voor mij wel een reden zijn om mijn kindje eraf te halen. Met het huidje moet ze haar hele leven doen hoor. en ik zeg dit als moeder, maar ook als leidster kdv, ik zou dit niet aan ouders kunnen verkopen hoor.
Nee precies, je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik vind het ook een reden om haar eraf te halen maar wil eerst het gesprek aangaan om dit duidelijk te maken dat het echt niet kan zoals zij hierover denken! Dat ga ik dus donderdag doen, dan werkt de bazin er ook weer en wil ik een gesprek met haar. Ben ik ook een beetje bijgekomen van de 'schrik'. Ik wil Charlotte ook niet zomaar van het kdv halen en wisselen met een ander kdv zonder hun de kans te geven te bewijzen dat het ook anders kan. Ze heeft het enorm naar haar zin daar, heeft net helemaal haar weg gevonden dus om haar nu weer weg te halen kan ik niet maken. Ze moeten ook een kans krijgen hierin te verbeteren vind ik, zo eerlijk ben ik dan ook weer wel.
das een hele goeie instelling. Verzeker jezelf er alleen van dat ze ook daadwerkelijk ingesmeerd wordt en dat er niet alleen tegen jou gezegd wordt. Je zou denken dat het belachelijk is, maar als stagiare heb ik al wat dingen meegemaakt hoor, niet over zonnebrand maar toch. Je ziet het wel als je haar ophaalt, anders is de creme van s ochtends al ingetrokken denk.
Ja ik zie en ruik het meteen, ben er ook op gefocust natuurlijk maar dat is niet zo gek... Ben heel benieuwd, denk nu al: donderdag gaat ze weer en wordt het 25 graden, áls ze maar smeren Lijkt me geen gezonde gedachte maar hopelijk trekken ze zich wat aan van wat ik donderdag zeg.
Ik heb het afgelopen weken elke keer in hun schriftje 's ochtends gezet. Gewoon heel nonchalant: * Info over voeding/ slapen enz. * Leuke dingen die ze inmiddels kunnen * 'Willen jullie ze vandaag insmeren vóórdat ze naar buiten gaan? Het wordt behoorlijk warm.' Deze zin heb ik 3 dagen herhaald, en de derde dag zeiden ze dat ze de kindjes altijd zullen insmeren, dus hoef ik het niet meer op te schrijven
@adi: dat is ook nog een tip inderdaad. Ik schrijf zelf niet vaak in haar schriftje, moet ik eigenlijk vaker doen, zeker nu met dit gevalletje. Dank je!
Kan je zoiets niet aankaarten bij de oudercommissie? Ik neem aan dat er meer ouders zijn die het hier niet mee eens zijn. Dan wordt het daar besproken en wordt er misschien wat aan gedaan of in elk geval bespreekbaar gemaakt. Hier wordt gelukkig wel ingesmeerd. We krijgen na elke kdv-dag een papier mee over wat er die dag gedaan is en daar staat de laatste weken standaard op dat ze de kindjes insmeren en als er kindjes zijn die allergisch zijn, de ouders zelf zonnebrand mee moeten geven. Zou het echt bizar vinden als ze de kinderen niet in zouden smeren..
Op het kdv waar mijn zoontje eerst naar toe ging waren ze er echt heel secuur mee. Alle kindjes werden altijd ingesmeerd en kindjes die snel verbranden nog extra vaak.