KDV en insmeren (zon), hoe gaat het bij jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sisa, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Zie nu in gedachten, dat vrouwtje voor me uit; something about mary...helemaal bruin en rimpelig:D
     
  2. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    kindjes op maddis kdv worden ook allemaal ingesmeerd. wel een grappig gezicht als ik hem ophaal. al die witte gezichtjes
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee je hebt geen mazzel met je kdv, je hebt mazzel dat ze daar logisch denken wat dit betreft.
    En ik zal straks even vragen waar zij dr reet mee wast hahaha :D

    Maar wat je schrijft, klopt: ik ben ook woest!
     
  4. tulip

    tulip Niet meer actief

    chantal74, geloof me dit is niet normaal. Punt 1 geloof ik niet dat jij de eerste bent die dit zegt, maar misschien wel de eerste die zich niet af laat schepen. Wel denk ik dat een aantal ouders zich ws niet realiseren dat ze misschien wel eens niet insmeren, ik denk dat zij ervanuitgaan dat ze gewoon insmeren. Ik zou je echt adviseren dit bij de ouderraad neer te leggen, ik denk namelijk dat je bij veel mensen hun ogen opent. Kijk, een zeikwijf ben je nu toch al;) en das niet verkeerd hoor, ze willen geen klachten dus ze zorgen wel dat het charlotte aan niks ontbreekt.
    Maar gelukkig denk jij verder en ontbreekt het andere kindjes ws wel en dat is erg natuurlijk. De bazin weet duidelijk niet dat je in de schaduw ook kunt verbranden en dat vind ik een kwalijke zaak als je een kdv runt.
     
  5. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @tulip: je hebt gelijk, het is ook niet normaal en wat je zegt kan kloppen, ik kan me ook niet voorstellen dat ik in 10 jaar tijd de eerste ben die dit vraagt...
    Morgen gaat ze weer, dan is de bazin er niet maar ik heb het net weer in het schriftje geschreven. Het toppunt was wel dat ze donderdag toen ik haar ophaalde, in een buggy zat in de schaduw. Net alsof ze wilden zeggen: zo komt ze tenminste niet in de zon. Het stomme is dat ik nu overal iets achter ga zoeken en dat is niet goed natuurlijk....
     
  6. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    In een buggy???:$
    Ze is bijna 1,5 jaar.. ze behoort gewoon lekker te ravotten!!

    Ben blij dat ze het hier wel doen
    Je zou de kinderbescherming en inspectiedienst zoals de GGD hierover in kunnen lichten!

    Elk jaar worden kdv 'gekeurd' door de GGD. Je kan deze rapporten op de site van de GGD in jouw regio nalezen.
     
  7. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja toen ik haar in die buggy zag brak er iets... :( Heb mijn woede even ingehouden anders was ik losgebarsten en daar heeft niemand wat aan. Ik ga het deze week opnieuw aankaarten allemaal, ik wil een 2e gesprek en wil ook weten hoe andere ouders hierover denken.
    Inspectierapport had ik al gelezen, dat is in orde maar toch bedankt voor de tip.
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    In een buggy?! :( Waarom, had ze soms geen zin om te spelen? :(
     
  9. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jawel maar ik denk dat hun idee was: dan houden we haar uit de zon :(:(:x:x:x
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    en dat pikte je dochtertje, jammer dat ze mijn dochter dan niet hebben, die gilde net zo lang tot ze uit de buggy was. Maar dit is geen oplossing van hun kant natuurlijk. We binden ze maar vast in de buggy dan komt ze niet in de zon??;)
    Ik denk aan de andere kant wel dat het aangeeft dat ze jouw opmerking/klacht serieus nemen, ze willen echt niet dat je er nog iets op aan te merken hebt. Dus wat dat betreft een goede ontwikkeling, alleen niet dat ze je dochter in een buggy zetten natuurlijk:(. Heb je ook gevraagd waarom ze in de buggy zat??
     
  11. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Niet direct aan hun, maar toen ik haar zag zitten zei ik tegen haar: zit je me nu in de buggy schat?? En de bazin zat ernaast dus die weet dondersgoed dat het de bedoeling was dat zij het ook hoorde en dat ik het er niet mee eens was.
    Het is zo dat Charlotte een heel rustig kindje is, die vindt alles goed, als ze kan kijken naar de kindjes die spelen en ze kan wat friemelen aan de riempjes van de buggy, dan is ze tevreden. Maar ik vind dat ze daar nu wat misbruik van hebben gemaakt, aan de andere kant houden ze haar zo uit de zon ja. Vandaag is ze niet gegaan vanwege diarree, maar hopelijk kan ik haar donderdag wel weer brengen, heb me bedacht dat ik nu alleen iets van insmeren in het schriftje zet en het afwacht. Als ik haar dan ga ophalen en ze zit weer in de buggy (nu maar hopen op zon donderdag ;)) dan zeg ik er wel iets van. Moeilijk dit zeg...!
     
  12. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    hahaha nou dat scheelt niet veel hooor ;):$8)

    @chantal: ken je geen andere moeders die hun kindje daar ook heen brengen zodat je even aan hun kunnen vragen wat ze van het zonnebrandcreme beleid vinden?
    En ik zou het sowieso indienen bij de oudercommissie hoor. Het is toch ook niet de bedoeling dat alle kindjes maar in de buggy in de schaduw worden gezet bij lekker weer.
     
  13. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee ik ken de andere moeders niet echt, alleen van zien. Maar ik ga het zelf aankaarten bij de oudercommissie, dan hoor ik wel wat zij zeggen. Wellicht een vragenrondje of zo lijkt me?
     
  14. marleen2109

    marleen2109 Fanatiek lid

    13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Mijn mond viel echt open van verbazing, wat een gesprek! Ik denk eerlijk gezegd dat je met die bazin niets gaat bereiken, die gaat het beleid echt niet veranderen. Kaart het aan bij de oudercommissie en anders contact opnemen met de GGD.

    Ben je verder wel tevreden over het KDV?
    Als je zoiezo niet tevreden bent zou ik zeker contact opnemen met het andere KDV.

    Ik heb trouwens bij ons op het KDV vertelt dat het insmeren op sommige KDV's niet gebeurt en die meiden snapte er niks van. Je moet kindjes toch beschermen tegen de zon???!!! En welk kind blijft er nu netjes in de schaduw zitten (tenzij ze in een buggy gepletterd worden...)!!! Trouwens in de schaud vang je ook UV stralen op... Oh bah, hoe meer ik erover nadenk hoe bozer ik word!
     
  15. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ligt er natuurlijk wel aan waar de schaduw door veroorzaakt wordt.
     
  16. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat probleem heb ik helaas ook, hoe meer ik erover nadenk, hoe bozer ik wordt...
    Wat die bazin betreft, dat klopt misschien wel. Maar om dan de GGD in te schakelen? Ik ben zo bang dat Charlotte daar op de een of andere manier de dupe van wordt, weet niet hoe ik dat moet uitleggen... :(
     
  17. marleen2109

    marleen2109 Fanatiek lid

    13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik snap wel dat je het niet prettig vind om de GGD in te schakelen.
    Ik denk dat je dan bang bent dat ze Charlotte daar op aan kijken en haar mischien anders gaan behandelen. Het is gewoon een erg lastige situatie!
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik kan mij dat wel voorstellen, dit mag natuurlijk nooit zo zijn, maar dat verwacht je van een professioneel kdv en professionele leidsters, en daar twijfel ik in dit geval aan. Ik zou het dus wat voorzichtiger aanpakken en het even via de oudercommissie doen, zij kunnen zaken wat makkelijker aanpakken. Ze vragen bv niet direct naar het zonnebeleid, want dan weten ze ook meteen dat het van jou afkomt, maar kunnen een hele checkup van bepaalde beleidsonderdelen doen, waar dan bv het zonbeleid bij hoort.;) Zo werkt het iig bij ons.

    Ik blijf dit een rare situatie vinden, ik heb het geval ook meteen bij mn collega's voorgelegd en zij snappen het echt niet, hier gaat echt geen kind ongesmeerd de zon in.
     
  19. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Fijn om te lezen dat iedereen het normaal vindt dat kinderen 'gewoon' ingesmeerd behoren te worden, ging bijna aan mezelf twijfelen :(
    Ook is het fijn te lezen dat het op andere kdv's gewoon normaal is. Ik ga het in ieder geval via de oudercommissie aanpakken, duw gelijk donderdag een briefje in hun brievenbus. Maar ze weten toch dat het dan van mij komt, zeker als geen enkele ander ouder het ooit heeft aangehaald. Maakt me ook niks meer uit, het gaat om mijn kind en daarbij om nog vele andere kinderen.
    Verder heb ik vandaag gebeld met een ander kdv, ze bellen morgen terug met dagen die het eerst beschikbaar zijn, voor nu in ieder geval op alle dagen een wachtlijst.... We zullen zien, leuk is anders helaas.
     
  20. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hoop dat ze snel plek voor je hebben, want ik zou zelf ook liever 5km omrijden dat ik mn kindje met een gerust hart achter laat dan het kdv om de hoek waar ze de moeite niet nemen om haar in te smeren of in de buggy stoppen.
    Hier hebben ze die niet eens. De hele kleintjes gaan gewoon op een dik kleed of in het wippertje naar buiten.
     

Deel Deze Pagina