KDV en insmeren (zon), hoe gaat het bij jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sisa, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    :$ bij ons hebben ze wel 4 buggy's en 1 kinderwagen waarin de kleintjes liggen als ze naar buiten gaan.... Ben niet anders gewend dat Charlotte daarin zit als ik haar ga ophalen, tenminste toen ze nog niet kon lopen. Nu ze kan lopen had ik verwacht dat ze haar zouden laten rondrommelen.... :x
    Ohhhhh wat báál ik hier toch van!!!!
     
  2. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Als ik dat zo lees zijn er wel meer dingen vreemd op het kdv van je dochter. En niet alleen het insmeren.
    Ik vind het echt belachelijk dat ze je dochter dan gewoon de hele tijd in de buggy laten zitten, zodat jij niet kan klagen dat ze in de zon is geweest.
    Bij het kdv waar mijn zoontje naar toe ging, mochten alle kleintjes ook gewoon buiten spelen op het gras op een doek e.d. Hij werd ingesmeerd (ik moet bekennen beter dan thuis) en hij zat nooit in een buggy oid als ik hem kwam halen.
    Zou eens een lijstje maken van alle dingen die een beetje vreemd zijn en eens een echt gesprek aangaan.
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @Lotte, het klopt wat je zegt. Ik vind het zo erg dat ik achteraf gezien voor het 'verkeerde' kdv heb gekozen en net nu ukkie er helemaal gewend is, moet ze weer ergens anders heen en helemaal wennen. Vind dat zó erg, kan wel janken...
    Een goed gesprek aangaan is misschien een optie, maar mijn gevoel van 'als ze haar maar niet erop aankijken' blijft natuurlijk wel dan. Ik ga donderdag nog maar eens in gesprek en anders toch heel serieus overwegen om haar over te plaatsen.
    Het probleem is ook, ze gaat 2 dagen en daarvan werkt de bazin 1 dag. De andere leidsters zijn helemaal gek met haar, dat zie en merk ik aan veel dingen. Dus of het dan zo verstandig is haar naar een ander kdv te doen, ik weet het niet. Mijn man ziet het zowiezo niet zitten, die zegt ook: ze is goed gewend, gaat graag, ze smeren haar toch in?! dus leg het een beetje naast je neer....typisch mannen maar ja, ergens heeft hij wel gelijk.
     
  4. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    #104 Sisa, 8 jun 2010
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
    klachten | kinderopvang

    Deze link kwam ik tegen via de site van het eigen kdv, denk dat ik daar wel iets aan heb.

    > heb deze instelling gebeld en ze hebben geadviseerd om dit via de oudercommissie te regelen. Voor de veiligheid en de gezondheid van de kinderen is het belangrijk dat ze ingesmeerd worden, ongeacht de mening van de directrice in dit geval. Was heel prettig gesprek dus ben benieuwd!
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    nou ben benieuwd hoe het allemaal afloopt.
     
  6. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jeetje, ik was gisteren helemaal geërgerd omdat Mini helemaal onder het zand zat dat was vastgeplakt aan de laag zonnebrandcreme op haar gezicht en het zand dat tot IN haar luier zat! :D Ik ergerde me omdat ik zelf een HEKEL heb aan zand overal en Mini boos werd toen ik haar bij thuiskomst onder de douche plempte.

    Maar ik neem mijn ergenis terug als ik dit lees. Mini wordt ten eerste hartstike grondig ingesmeerd en mag ten tweede buiten gewoon helemaal lekker haar ding doen. Gisteren toen ik haar ophaalde was ze lekker aan het rondkruipen in het zand en ze was vrij. Ze hebben bij ons kdv ook wel een buggy maar ik heb haar daar maar 1 keer in gezien, ze pikt dat namelijk toch niet, hihi.

    Maar heel vreemd om zo'n punt te maken van de bescherming van onze kindjes....
     
  7. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    “Het aantal mensen met huidkanker neemt schrikbarend toe: van 20.800 nieuwe gevallen in Nederland in 2000 tot naar schatting 36.800 in 2015, een stijging van zo’n 75%. Deze toename is voornamelijk toe te schrijven aan het zongedrag van mensen en de toegenomen populariteit van zonvakanties in de afgelopen decennia. Mensen met een huid die snel verbrandt (39 procent van de Nederlanders) lopen het grootste risico op huidkanker.” *1

    Zomaar ergens van een site geplukt. Succes hoor, kan me voorstellen dat je ook niet zomaar weer weg wilt, beetje jammer dat die bazin precies op 1 van jouw dagen werkt.
     
  8. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja ik ken de getallen inmiddels. Het erge eraan is dat je helemaal niet vaak in de zon hoeft te zitten om huidkanker te krijgen, maar kreeg ik dat de directrice nou maar eens duidelijk gemaakt. Ga donderdag toch nog een poging wagen in ieder geval.
    Verder werd ik net gebeld door het andere kdv, die hebben pas een plek vrij per 1 december dus niet gelijk na de zomervakantie. Tegen die tijd zit Charlotte alweer een heel jaar bij dit kdv, ga ik haar dan nog overplaatsen? Tegen die tijd is ze nog veel meer gewend dan nu... Ik hoop dat de oudercommissie dit serieus gaat nemen en dat ze het beleid hierin dan gaan aanpassen. Gelukkig is de voorzitster van de ouderraad wel een moeder die ik wekelijks daar zie, dus heb ik weleens een praatje mee gemaakt. Donderdag gelijk maar een briefje in de bus met de vraag of ze me wil bellen. Fingers crossed...
     
  9. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hoe gaat t ermee? Was wel benieuwd omdat er steeds meer op het nieuws is (nu.nl) dat de zonnekracht zo sterk is en dat je binnen 15 minuten al kan verbranden enzo.

    Heb je de oudercommissie al geinformeerd.

    En idd in december weer over is ook zo wat. Ik weet niet goed wat ik zou doen. Het is een beetje jammer dat het om het beleid gaat. Anders zou je misschien nog van groep kunnen wisselen, maar das hier natuurlijk niet het geval.
     
  10. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Grappig, ik moest vandaag weer aan dit verhaal denken toen ik Mini ophaalde, ze leek wel een wandelende zandbak :). Maar de aanvankelijke ergernis is nu echt ende definitief weg...

    Hoop echt dat je het kan oplossen met het kdv!
     
  11. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ben ook benieuwd naar de laatste ontwikkelingen...
    Heb je verhaal met stijgende verbazing zitten lezen. Echt onverantwoordelijk gedrag, hoe kunnen ze zo omgaan met die tere kinderhuidjes! Kan me er helemaal over opwinden :x.
    En dat ze Charlotte in een buggy zetten... nou ja zeg! Laat dat kindje lekker rondbanjeren, ingesmeerd en wel uiteraard!
    Met de "oplossing" dat ze beloven om Charlotte goed in te smeren vind ik helemaal niks opgelost. Het gaat om de "filosofie" erachter (die er in dit geval niet is), om hun drijfveer om bepaalde dingen wel of niet te doen. Als je daarover een verschil in opvatting (in dit geval zijn het pure feiten hoor, geen opvattingen) hebt, dan zou het voor mij over en klaar zijn.

    Ik moet zeggen dat ze op Julie's KDV heel goed met deze dingen omgaan, ben ik echt helemaal blij mee. Ik breng haar daar echt met een gerust hart. Ze smeren haar prima in, ook haar hoofdhuidje (ook niet heel veel haar en een blondje :)). De speelplaats is op het noorden, maar de kleine kindjes spelen altijd onder een grote luifel op een groot kleed, waar dan een leidster lekker bij gaat zitten. Julie kan lekker in het rond "schjravelen" zoals ze dat hier zeggen :D:D:D
     
  12. Elfje81

    Elfje81 Bekend lid

    3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wat vervelend zeg! En wat erg dat ze binnen een professionele kinderopvang zo ONprofessioneel omgaan met zoiets belangrijks!

    Bij ons KDV hebben ze grote doeken die over de tuin worden gespannen zodra de zon schijnt, dan is er bijna overal schaduw. Jara is altijd tot in haar haartjes ingesmeerd als ze buiten is geweest, zelfs als het bewolkt is. En volgens mij zitten alleen de hele kleine baby´tjes in wipstoeltjes buiten. De rest ´banjert´ lekker rond. Jara speelt vaak op het kunstgras. Dat is echt heel mooi kort, zacht gras. Vindt ze bere-interessant!

    Veel succes ermee!!
     

Deel Deze Pagina