ik was opzoek naar werk en nu ben ik eindelijk aangenomen ik ga 3 dagen werken maar nu is het probleem een beetje dat ik wisselende dagen moet werken nu kan mijn dochtertje wel bij mijn schoonmoeder en mijn ouders terrecht maar ik moet het dan om en om doen de ene dag bij mijn ouders en de andere dag bij schoonmoeder nu is het probleem dat mijn ouders niet in dezelfde plaats wonen en ik dus ff moet reizen nu is mijn vraag bestaat er zoiets bijvoorbeeld gastouderopvang waarbij je je kindje op wisselende dagen kan brengen ik denk het haast niet maar ik wou het toch even vragen
Kiki, er zijn wel KDV's die zogenaamde "flexibele opvang" aanbieden. Lang niet alle KDV's doen dit, maar sommige wel. Zo hebben wij bijvoorbeeld afgesproken dat we de ene week 2 dagen opvang nodig hebben en de andere week 3 dagen. We betalen straks dus gemiddeld 2,5 dag per week. Hopelijk heb je hier iets aan!
Je hebt inderdaad flexibele opvang. Dit zou een prima optie zijn voor jou. Ook sommige kdv hebben dit. Als je dan bijv een week van te voren weet welke dagen je opvang krijgt dat ze je dan op die dagen inplannen. Meeste werken met een maandrooster trouwens. Even Google op flexibele kinderopvang. Vriendin van me heeft ook werk op wisselende dagen en geeft op haar kdv dus de dagen door dat ze opvang nodig heeft. Enkel de woensdag staat vast. Er zijn dus wel mogelijkheden.
Ik ben gastouder en het zou hier wel mogelijk zijn hoor (dus het moet wel kunnen bij meerdere gastouders). Je hebt elke week dus 3 dagen opvang nodig, alleen de dagen wisselen begrijp ik of ook weleens maar 1 dag omdat je in het weekend werkt?
Onze kinderopvang biedt ook flexibele opvang. Wordt per maand gekeken wat je nodig hebt. Je dient dan wel minimaal 2 dagdelen per week af te nemen en het uurtarief is iets hoger dan bij vaste opvangdagen.
Hier in de buurt ook flexibele opvang. Doen ze idd niet allemaal. Hier ging ze vroeger ook de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen. Werkte prima!
Wil je niet een gastouder thuis of nanny of iets? Ik ben zo'n nanny. Via een gastouder bureau of site of iets te regelen, vaak ook studenten o.i.d. die heel flexibel beschikbaar zijn!