Een paar uurtjes weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo,

Ik heb een dochter van 2 . en 7 m. en een dreumes van 9 maanden oud. Ik vind het heel lastig lange "uitjes" te plannen...

Rond 9.15 uur krijgen ze allebei fruit en dan gaat Jasmijn naar bed tot 11.00/ 11.30 uur.
    Rond 12 uur een broodje eten en dan gaat Julia naar bed tot 13.30/14.00 uur. Dan hebben we meestal een uur de tijd om leuke dingen te doen, om 15.00 uur gaat Jasmijn weer naar bed.

Zo hebben we eigenlijk geen "tijd" om een lange uitje te plannen.....we wilden vandaag naar een grote speeltuin(semi pretpark) gaan en hadden bedacht dit te doen na het fruit eten (Jasmijn kan dan in de buggy slapen) maar het park is pas om 10 uur open......dat gaat Jasmijn niet redden, want tijdens het fruit eten wrijft ze in haar ogen, gapen enz.... Dus maar weer in bed gelegd. Nu is papa even met Julia gaan winkelen om toch iets met haar te doen....

Dus mijn vraag luidt:

Hoe plannen mama's met 2 kinderen een uitje van een paar uur?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij deden dit pas toen beiden overgingen naar 1slaapje. D sliep daarvoor altijd nog 2x en c 1x. Is gewoon niet te plannen. Wij planden lekker een dagje zonder de kleintjes, even qualitytime voor j. Dat vond ie heerlijk!

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zolang je inderdaad met zulke slaaptijden te maken hebt (en daar niet veel in wil afwijken), kun je eigenlijk maar één ding doen: geen lange uitjes maken...

Ik vind het erg belangrijk dat onze kindjes genoeg én rustig in hun bedje slapen. Onze oudste sliep ook wel in de wandelwagen (maar nooit zo lang als thuis), maar onze jongste niet (veel te nieuwsgierig). Nu gaan we óf met alleen de oudste op pad (een hele dag naar de dierentuin), óf met allebei naar iets in de buurt (korte reistijd en een uurtje spelen is dan ook al leuk genoeg).

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wijzelf gaan gewoon. E. slaapt nog 2x op een dag, maar kan dit ook prima in de wandelwagen. Het is niet zo dat we op elke vrije dag, dit soort dingen gaan doen. Maar nu we vakantie hebben, gebeurt het wel wat vaker. Maar als ik zou merken dat E. hier last van krijgt, dan doen we dat uiteraard niet.

Ze vindt het gewoon prima, slaapt wanneer ze moe is en wordt niet chagarijnig als ze niet slaapt...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter kan makkelijk toe met een klein dutje in de auto, dus als we een dagje weg willen plannen we het zo dat we of om 1u of om 3u in de auto zitten dan kan ze even een slaapje doen. Ookal is dat maar een kwartiertje, ze laad er toch genoeg mee op. Als het 2e kleintje er straks is, zal die gewoon op bepaalde dagen zo meedraaien.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb gelukkig nog maar 1 kind wat slaapt, maar ze slaapt alleen in dr eigen bedje en ook langggg.... en ze heeft een mama die het heel belangrijk vind dat ze dr rust pakt.
    Ik loop nu ook vast dat ik haast niks kan doen.
    Mn dochter wordt rond 7:30 uur wakker, dan ontbijten, spelen, wassen en dan rond 9-9:30 naar bed. Vaak slaapt ze tot ca 11:30, dan fruit eten, rond 12;30 brood, en dan zouden we ongeveer een 1,5 uur hebben om wat te doen, voor ze weer gaat slapen.
    Dan slaapt ze vaak tot 17 uur, daarna avondeten en beetje spelen en naar bed.
    Ze blijft ca 2-4 uur wakker maar die tijd wordt merendeel opgeslokt dor van alles wat "moet": met name dingen als eten enfles.
    Slapen doet ze alleen in bed en zijn we ergens anders protesteert ze zo heftig met slapen dat het onmogelijk is. Dat weerhoudt me er wel van om ergens heen te gaan. Ik kijk uit naar de tijd dat ze met minder slaap af kan ;)
    Soms om wat tijd te besparen geef ik bijv in de auto het brood al en ik ga liever als uitje bij mensen op visite met kinderen zodat die een bedje hebben zodat ze evt daarin kan slapen ( in de buggy werkt echt niet).

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik herken het ook wel een beetje.
    Mijn oudste is ook 2.7 mnd en de jongste 10 maanden. Ik ben wel al snel begonnen om het slaapje tussen de middag richting samen te laten slapen.
    Dit houdt in dat de jongste uurtje na opstaan er weer in ligt en daarna tussen de middag slaapt.
    De middag slaap varieert dan een beetje als hij 12uur moe is gaan ze 12uur naar bed en is hij pas 13uur moe, gaat hij 13uur naar bed. De oudste maakt het niet veel uit.

De jongste slaapt tussen de middag dan ook lang en heeft eigenlijk geen slaapje nodig rond 17uur. Soms een powernapje en soms is even wandelen in de wagen ook een rustmoment.
    Rond 15.00 gaan wij dus meestal weg. Of de jongste moet vroeg wakker zijn rond 9uur, dan hebben we ook nog wel 2uur om wat te doen.

Maar.. als de jongste niet meer vroeg wil slapen in de ochtend, maar langer wakker blijft vallen de slaapjes hier ook na elkaar. Meestal is dat wel rond 1 jaar.
    De oudste is erg actief dus heeft het slaapje ook wel nodig... Ik denk of flexibel zijn met de jongste of apart met de kinderen wat doen.
    We hebbben hier aan de overkant een speeltuin waar wij ook wel eens met de babyfoon naar toe gaan. Net als meerdere buren.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik ga ook gewoon, dan slaapt de jongste gewoon een keertje in de kinderwagen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Onze oudste kan makkelijk zonder middagslaapje (is 2 jaar en 2 maanden), onze jongste slaapt als we weg zijn wel minder maar in de auto of in de draagzak is het geen probleem. We gaan gewoon, niet elke dag natuurlijk, maar als we een dagje weg willen doen we dat. Het komt altijd goed ;) je moet dat soort dingen als slaapjes niet teveel willen plannen denk ik.

10. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Bij de eerste had ik best een strak schema, bij de tweede nu veel minder anders heb ik het zelfde probleem als jij.

De kleine meid slaapt 's ochtends van 9.00/9.30 tot 10.30, ik maak haar standaard om 10.30 wakker. Rond 11.30 krijgt ze een broodje en een fles. Rond 12.00/12.30 uur gaat ze naar bed. Oudste gaat rond 12.30-12.45 naar bed voor z'n middagdutje.
    Vaak heeft de kleine meid nog wel een dutje aan het einde van de middag nodig, maar ze kan ook best een keer zonder. En als we weg gaan slaapt ze wel in de buggy/kinderwagen als ze het er aan toe heeft.

Deel Deze Pagina