Ik vind het wel gek. Op het KDV waar ik werk zijn we heel de zomer open. Tussen kerst en oud en nieuw zijn we dicht maar die dagen kunnen ouders 'compenseren'. Ze brengen hun kids dan een paar keer extra wanneer ze willen, omdat ze dan de dagen die ze tegoed hebben vd kerst kunnen gebruiken..
Zolang het vooraf gemeld is vind ik het niet raar. Bij ons kdv hebben we een 50 weken contract. Dit betekend dat je per jaar 2 weken vakantie moet opnemen. Wanneer je dit doet is eigen keuze. Stel je brengt je kind 1 dag per week, voor 10,5 uur per dag. Dan is het 10,5 uur x 50 weken, dat delen door 12 en dat zijn de uren die je per maand betaald.
Het schijnt dat het wel was gemeld in de brochure. Maar het blijft vervelend omdat we nu van alles hebben moeten regelen. Ik had liever een systeem gehad zoals Averlhach beschrijft. Tijdens onze vakantie konden we nu natuurlijk wel doorbetalen. Zo'n systeem is beter
Ik vind het altijd heel raar dat een kdv dicht zit. Met feestdagen begrijp ik het, maar vakantie? Ik kom zelf uit de kinderopvang en wij deden daar niet aan en dat vond ik niet meer dan normaal. Maar dat je ervoor betaald.... Weet je het zeker? Is het complete jaar bedrag daar niet op aangepast?
Ik vind het ook wel een vreemde situatie.. Kun je deze dagen ook niet terug krijgen op een ander moment, omdat je er toch voor betaald? Ik zou eens bij de GGD navragen of dit überhaupt wel mag!
Hier is het KDV gewoon 52 weken per jaar open. Feestdagen zijn ze wel gesloten maar als die op jou dag vallen dan houd je ze tegoed en kun je ze op een ander moment inzetten. Ik heb weleens extra opvang nodig ideaal. We zijn zelf ook midweek weggeweest, deze 2 dagen die we dan missen netjes afgemeld en die blijven weer een jaar vanaf afmelding geldig om in te zetten. Zo kun je al je betaalde dagen gebruiken. Ik vind het ideaal!
Ons kdv is 52 weken per jaar open, behalve op feestdagen. De feestdagen betaal je wel. Als je kind dus op maandag gaat, betaal je best een aantal dagen voor niets. Die krijg je ook niet op een ander moment terug of zo. Alleen op de dag na hemelvaartdag is het kdv gesloten en die dag mag je wel op een ander moment inzetten. Vakanties moeten wij ook gewoon doorbetalen, maar dat is logisch. Dagen die je zelf afzegt, mag je binnen dezelfde week ruilen, maar daarna vervallen ze.