Luc gaat over 2 weekjes naar het kinderdag verblijf. Hier hebben ze alleen de hypoallergene friso die hij heeft niet. Nou is ons die aangeraden omdat ik zelf last heb van een aantal allergieen. Heb bij Luc niet het idee dat hij, behalve krampjes, ergens last van heeft. Mijn man heeft ook nergens last van kwa allergie. Ze hebben wel de gewone friso bij de kdv, maar als ik wil dat hij die hypoallergene voeding krijgt moet ik die zelf elke keer kopen. We betalen heel veel geld voor het kdv en natuurlijk als het beter is voor Luc koop ik de voeding gewoon. Wat zouden jullie doen overstappen op de gewone friso zodat hij daar de voeding kan krijgen of zelf elke keer een pak meenemen? Vind het erg moeilijk. Wil het beste voor mijn mannetje maar zelf elke keer voeding kopen is lastig en ik betaal voor iets wat ik niet krijg.
Hier dus niet. Luiers en voeding zitten bij de prijs in. Ik betaal dan veel geld voor iets wat niet gebruikt word en dat staat me een beetje tegen.
hoe kan het dat jij heeeeeeeeeeeeeeel veel betaald voor het kdv? wij betalen maar ong 30 euro, krijgen de rest vergoed, sophie gaat 2,5 dag heen. bij ons zit bij de prijs in: fruit, luiers (kruidvat) en voeding (nutrilon).
We krijgen ook een gedeelte vergoed, maar moeten toch ook een gedeelte zelf betalen. Maar goed is het een reden omdat ik allergieen heb om mijn zoontje dan hypoallergene voeding te geven? Als hij nou ergens last van had ok maar hij is zo gezond als een vis. Hij is laatst nog bij de ka geweest en die gaf ook aan dat hem niks mankeert.
Wij moeten de voeding ook zelf mee nemen. Ik zou toch voor de goede zorg van je zoontje gaan en je eigen voeding mee geven, dat ik denk ik toch belangrijker
Bij ons zit ook de voeding en luiers inbegrepen. Lianna had de eerste zes maanden friso extra, en ook die hadden ze bij het kdv niet. We hebben toen besloten om d'r op het kdv gewone voeding te laten geven. Thuis kreeg ze dan de extra.
Als jij last hebt van allergiën kan je het beste je kind het eerste half jaar hypoallergene voeding geven...ook al lijkt hij nergens last van te hebben. Het is ook ter voorkoming. Mijn dochter krijgt Nutrilon Forte en op KDV geven ze Friso standaard dus ik moet ook bakjes voeding meegeven. Heb er niet eens over nagedacht om haar te laten overstappen omdat het bij de prijs inzit?!
Lianna gaat 2 middagen in de week en wij betalen ong. 340 euro per maand en krijgen 258 euro terug. Wij betalen dus 82 euro zelf.
Begrijp me niet verkeerd ik wil het beste doen voor Luc en ookal kost dat weet ik veel hoeveel geld. Ik vind het alleen een beetje zonde dat is alles. Het is dus niet zo dat ik het goedkoopst uit wil zijn ofzo ( geloof dat het wel een beetje zo over kwam als ik de reacties lees). Wil gewoon meningen wat jullie zouden doen. @ Sjorsje ging dat goed op het kdv de gewone voeding en thuis de andere? Kreeg je dochtertje daar geen last van?
Als je hypo-allergene voeding geeft, moet je die ook altijd geven. Dan heeft combineren met normale voeding ook geen zin.. Ik zou wel proberen HA voeding te geven als je zelf last hebt van allergieen hoor. De kans is heel groot dat je kindje vroeg of laat allergieen gaat ontwikkelen als je die zelf ook hebt. Eigenlijk vind ik het inderdaad een beetje raar, dat als ze jouw voeding niet aanbieden en je dus zelf voeding moet meegeven, zou je eigenlijk wel korting moeten krijgen. Je kindje kost ze immers minder toch? Ben benieuwd hoe dat straks bij mijn kdv gaat. Daar is voeding ook inbegrepen, maar Anne krijgt ook Hypo allergene voeding, van Nutrilon. Wat als ze die niet hebben, of een ander merk? Ga het zeker navragen binnenkort bij de kennismaking! Misschien kan jij Kruitvat Extra Care gaan geven? Die is wel een stuk goedkoper, en ook HA. Dan geef je die gewoon mee naar het dagverblijf. Op het pak van Kruitvat Extra Care staat trouwens ook dat het helpt bij krampjes! Heeft Luc daar nog zo'n last van?
En zo'n dagverblijf kost echt wel dik geld! Okee, je krijgt gelukkig een groot gedeelte terug van de belasting.. maar als je ziet wat het Bruto kost..! Pffft. Wij zijn straks voor 4 dagen per week bruto 1050 euro per maand kwijt. Okee, uiteindelijk betalen we door de toeslag maar 250 euro, dus dan is het wel te doen. Ik ben echt blij dat ze die toeslagen hebben ingevoer, anders was het voor mij niet te doen geweest om 4 dagen te blijven werken..
Krampjes heeft hij nog wel last van maar met het inbakeren kunnen we er allemaal een stuk beter mee omgaan. Hij is een stuk vrolijker en kan nu echt van hem genieten. Volgens mij hebben ze wel hypoallergeen van nutrilon bij ons dat zou ik dan eens na moeten vragen. Zou het geen problemen opleveren om 2 verschillende merken te geven trouwens? Zonder die toeslag zou ik ook niet kunnen gaan werken hoor. Dan zou 3 kwart van mijn salaris naar de opvang gaan.
Voor Lianna was het geen probleem. Maar ja die had ook geen voeding voor allergieen, alleen voor hongerige baby's. En het scheelt misschien ook wel dat ze op het kdv maar 1 of 2 voedingen nodig had, omdat ze iedere keer maar 'n middag gaat.
Ik had altijd Friso Extra en dat moest ik ook altijd zelf meenemen. Ik maakte dan iedere keer zo'n torentje met voeding klaar. Vond het wel jammer omdat je er toch voor "betaald"maar zolang het goed is voor de kleine, had ik er geen moeite meer. Later is hij wel overgestapt naar Friso Normaal en hoefde ik niets meer mee te geven.
Is er met het KDV niet te praten? Ik neem aan dat er nog meer kindjes andere voeding moeten hebben, dan standaard voeding. Is zo wel lekker verdiend van zo'n KDV.
De anderen nemen ook allemaal hun eigen voeding mee als ze speciale voeding krijgen en moeten ook gewoon het volle pond betalen. Ach denk dat er niks anders opzit om ook gewoon voeding te kopen en daar neer te zetten. Weet ik in ieder geval zeker dat hij nergens last van gaat krijgen.
Majel24, ik zou dan de voeding in een melkpoedertoren meegeven, dan weet je zeker dat het alleen voor hem gebruikt wordt. En de eerste weken na de bevalling heeft een kindje nog antistoffen van mama in zijn lichaam. Pas vanaf 10 a 12 weken ontwikkelen de meeste allergie-klachten zit, dus ik zou voorlopig nog hypo-allergene voeding blijven geven.