Wat aan in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by prinses, Mar 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Volgens mij is hier laatst een topic over geweest, maar kan hem niet meer vinden.

Tim heeft zijn kleertjes aan, slaapzak (van badstof van de hema), en daarover een dun lakentje met 1 laagje dekentje. Is dit niet te warm?
    Kan ik niet beter zijn broekje uitdoen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Als zijn nekje behaaglijk aanvoelt zou ik het lekker zo laten... ik neem aan dat als hij wat ouder is, een pyjama aankrijgt, daar zit toch ook een broekje bij.

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hier slaapt alysia in een pyama een flenellen en dan slaapzak met korte mouwen gewoon een katoenen dikke.. en dan een dekentje over haar heen.. en liigt heerlijk... al meot ik zeggen de kachel staat niet aan dus is wel altijd fris en koel hierboven maar ze voelt nooit te koud of warm aan :)

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee slaapt ook nog in haar kleertjes. De meeste pyama'tjes gaan vanaf maat 62 en daar zit ze nog net niet in.

Verder ligt ze er net zo bij als jou kleine uk en ze heeft het nooit te koud of te warm.

5. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Toen mn dochter zo klein was deed ik wel altijd dr broekje uit dat vind ik zelf ook prettig in bed. Maar ik gebruikt toen nog geen slaapzak maar wel weer 2 dekentjes met lakentje. Dus op zich komt het denk ik op hetzelfde neer :)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Overdag leg ik haar vaak gewoon in haar kleren onder een dekentje of ik trek bijv. even een pyjamabroekje aan. 's Nachts heeft ze een pyjamaatje, slaapzakje zonder mouwen en lakentje plus enkel dekentje. Inderdaad, aan de nek voelen of hij niet klam ofzo is.

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Oke, bedankt! Hij voelt altijd heerlijk warm aan, maar niet te warm. Alleen zijn handen zijn altijd ijskoud,maar daar lijkt hij geen last van te hebben. Dan laat ik het even zo, totdat ik een pyjama weet te scoren. Thx ladies!

8. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Handjes is niet erg he, hier zijn zo ook altijd koud.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die van ons hebben wanneer ze overdag het bedje in gaan, alleen hun romper en truitje aan wat ze gewoon die dag aan hebben. Broekje/Jurkje/Rokje/Maillot/Sokjes doe ik altijd uit. Wij hebben nog nooit een slaapzakje gebruikt. Snachts hebben ze een pyjamatje aan (truitje+broekje). Ze liggen hier onder een lakentje en een 1x dubbelgevouwen dekentje. Dit hebben we altijd zo gedaan, vanaf de geboorte, alleen hadden ze in het allereerste begin hun broekje aan onder het dekentje, en snachts geen pyjamatje maar gewoon een truitje met een makkelijk zacht broekje aan.

10. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Jesse heeft een pyamatruitje aan, geen broek en geen sokken en dan een slaapzak zonder mouwen met een laken en een deken

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    pyama
    slaapzakje ook vd heme :D
    laken
    dubbelgeslagen prenatal katoenen deken

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik deed eerst idd. gewoon zachte kleertjes aan of zo'n boxpakje :)
    En nu draagt hij pyama'tjes :D
    Heb trouwens nooit een slaapzak gebruikt, op een of andere manier vind ik het niks !
    Gewoon lekker strak onder de deken (met laken uiteraard) En als de temp. niet goed was met een kruikje, en als de temp. goed is maar het bedje koud, even voorverwarmen met een kruikje !

-xxx-

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als ik hem zonder slaapzak in bed leg, schopt hij alle dekens af. Dus dat risico willen we niet lopen.

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Maak je 'm goed strak op dan ? En tot de schoudertjes ?
    Ik leg ook mijn ventje op z'n zij, anders slaapt hij niet, soms rolt hij weer terug op z'n rug als hij slaapt... Maar hij heeft nog nooit de dekens weg geschopt en hij is erg bewegelijk ;)

:D Succes, xxx

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Nou, hier gaat ze ook het hele bed door, of we haar lakens nu stevig aantrekken of niet. Ze wurmt zich er gewoon onder vandaan. Alleen de eerste weken ging dat nog.
    's Nachts blijft ze wel aardig onder haar dekentje in haar slaapzakje liggen, want ze is dan al wat moe als ze gaat slapen en heeft dan niet zo de behoefte om eerst eens even te gaan liggen woelen.

16. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Overdags slaapt ze voor dat halfuurtje in haar kleertjes onder de deken. ( Niet dat ze daar onder blijft)

Savonds doen we haar een pyama truitje aan en met blote beentjes in de slaapzak. Dan daarover een dekentje. Ze voelt altijd lekker warm dus het zou vast goed zijn.

Groetjes

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik maak hem echt strak op, maar schijnbaar werkt dat niet altijd. Vandaar dat ik de slaapzak een uitkomst vind.

Als het straks wat warmer wordt, dan gaan zijn broek en sokken ook uit, denk ik. Nu is het nog even goed zo.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Eva slaapt altijd in een slaapzak, anders schopt ze inderdaad de dekens helemaal weg. Ik trek als ze gaat slapen (ook overdag) haar broek en sokken uit. En dan ligt ze in haar slaapzak, met lakentje en dubbel gevouwen dekentje. Op de slaapkamer is het 17-18 graden.
    Elk kind is ook weer anders, Eva heeft bijna altijd koude armen en handjes, maar wel zweterige voetjes. Ze voelt verder goed aan, niet te warm en niet te koud. Alleen vind ik die koude handjes maar niets tijdens het voeden ;).

19. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Op onze slaapkamer is het max 18 graden.

Anne slaapt in een bakerzakje, onder een dun fleecedekentje in een dekbedovertrek.
    Ze slaapt in haar rompertje (lange mouw) en maillotje, joggingbroek of wat ze aan heeft, als het maar lekker zit.

Ze gaat 6x per dag naar bedje, vind het een beetje overdreven om haar steeds weer om te kleden en ze heeft meestal toch lekker zachte kleertjes aan. Spijkerstof of dikke stof, bijv broekjes van rib etc ruil ik meestal wel voor een lekkere sweatpants want dat slaapt niet lekker..

Share This Page