kdv en voeding wat te doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Majel24, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Potverdorie, ik wist echt niet dat je die dingen kon aangeven bij de belasting! Ik heb nogal een smak geld betaald voor 1 maandje borstvoeding...

Maar ik zou de voeding ook gewoon meegeven. Geld is bij mij geen overweging als het om de gezondheid gaat!

2. Everin

Everin Lid

Aug 3, 2006
    22
    0
    0
    Hoi,

Als je zelf allergie hebt is het juist belangrijk om de 1e 6mnd HA te geven ook al is je kindje nu gezond dat kan later nog veranderen.
    Al mijn allergieen kwamen pas tot uiting toen ik 7 jaar was, dus mijn zoontje krijgt zeker wel HA. (ook al is dat best wel duur)

Ik vind het trouwens al heel wat dat jou kdv melk heeft want alle kdv's waar ik heb gewerkt namen alle ouders zelf melkpoeder mee. Op het kdv waar ik nu werk nemen de ouders zelfs alles zelf mee (fruit/brood/melk/sap/koek)

En als je een pak melk koopt en meegeeft aan het kdv gooi je het geld toch niet weg? Je eigen kindje eet het toch op? En HA in combinatie met gewone melk kan niet want dan vervalt de HA werking.

Ik hoop dat je eruit komt wat je wilt doen.

Groetjes, Roxy

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Op het kdv waar jesper nu nog heengaat hebben ze alle soorten voedingen. Ook pepti ed. Als ze het niet hebben wordt het voor je kindje gekocht.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik ga gewoon elke dag voeding meegeven zodat ik zeker weet dat niemand anders het gebruikt ( hoezo wantrouwig) en het niet over de datum gaat.
    Krijg helaas geen geld terug van het kdv. Blijf het toch zonde van het geld vinden ookal krijg ik een gedeelte vergoed ( blijf een hollander he :D ).

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Hier is de standaard nutrilon en friso inbegrepen en ook fruit/brood/tussendoortjes. Ik gaf mijn zoontje friso comfort en gaf iedere keer een torentje mee voor hem.
    Nu krijgt hij sojamelk en dat hebben ze ook niet op het kdv, dus geef ik iedere keer een beker sojamelk voor hem mee.
    Heb er nooit over nagedacht dat het me nu meer geld kost. Ik wil dat hij krijgt wat ik hem thuis ook geef en ga dan niet afwijken omdat het daar anders en goedkoper is.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zit bij een gastouder (niks inbegrepen, sleep alles zelf mee haha) en die roept altijd, thuis poepen he, stinkdiertje.

over de belasting, alle medische kosten die je niet van je verzekering vergoed krijgt kan je opvoeren. ook de reiskosten naar het ziekenhuis of de dokter toe bijvoorbeeld

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Maar vaak hebben kinderen met een verhoogde allergiekans alleen het eerste half jaar HA voeding nodig. Na die zes maanden ga je bijvoeden en kun je ook overstappen op de standaard voeding. Dus het is gelukkig maar een kleine periode dat je zelf voeding mee moet geven, voor je het weet kun je gewoon gebruik maken van de melk die het kdv aanbied..

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Even over die belasting, die bv hulpmiddelen kun je onder specifieke uitgaven/hulpmiddelen bij de ziektekosten zetten. Is je totaal aan specifieke uitgaven meer dan 320, dan kun je 808 extra aftrekken, want dan ben je op papier chronisch ziek. Dat levert dus gauw honderden euro's teruggaaf op (als je boven de drempel komt natuurlijk)

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha ja appart he, moeder zijn is een chronische ziekte, nouja ergens wel, want je bent t voor de rest van je leven, maar t klinkt wel een beetje maf

Share This Page