Eefje maakt al een aantal weken heel hard geluid met de vingers in de mond. Nu zei het CB dat de tandjes gaan irriteren. Vroeg of dit niet te vroeg is, maar waarschijnlijk kan dit. Baby's kunnen namelijk bij de geboorte al tandjes krijgen. Als ze te lang met haar vingers bezig is gaat het meestal over naar huilen. Het lijkt net of dat ze op een gegeven moment boos wordt. Nu wordt ze s''ochtends al heel vroeg wakker met dit harde geluid. Geef haar maar de fles en ze slaapt dan weer door. Normaal sliep ze tot ongeveer 7 uur/ half 8. Nu wordt ze tussen 5 en 6 wakker. Komt dit bij iemand bekend voor ? Laten jullie haar gewoon door gaan met ruzie maken met de handjes ? Tenminste daar lijkt het op. Een nadeeltje erbij. Als ze daar mee begint, gaat onze papegaai mee gillen. Dat is geen pretje. Maar ja... daar is helaas geen oplossing voor. Ik ben benieuwd ....
hoe bedoel je tandjes...dat ze al door komen? bridgett heeft wel dat ze op dr handje sopt en heel erg smakkend geluid maakt.en soms wordt ze boos.maar ik dacht dat dat kwam doordat ze dr speen wil.maar vaak als ze die heeft dan blijft ze m uitspugen en wil toch dr handjes.ik probeer r dr duim te leren gebruiken maar dat lukt niet.soms duwt ze m met dr knokkeltjes eruit en dan handje erin.ik dacht wel dat ze wat harde puntjes had op de plek waar je hoektanden zitten.maar ze krijgen ze toch pas veel ouder?ze is pas 10 wk) ik voelde wel van de week hele kleine hardere puntjes (je ziet ze ook volgens mij)maar dacht toen van nee dat kan niet is ze nog veel te klein voor. maar ik zit net ff op internet te snuffelen en zie meerdere keren staan dat t wel zou kunnen.... Op welke leeftijd? Baby's krijgen normaal gesproken hun eerste tandjes tussen de 5 en 9 maanden, maar het kan ook veel eerder of later gebeuren. t zou wel een hoop verklaren.ze is zo onrustig en druk als de pest en zit steeds an dr oortje (staat ook ergens dat ze dat dan doen)en ze drinkt wel vervelender.en ze kwijlt wel een beetje.nu is dr kin steeds drijf met dr speen.
Ze kunnen inpricpe al vanaf de geboorte tandjes krijgen had het CB gezegd. Er worden baby's met tandjes geboren. De verpleegkundige van het CB had gevoeld aan het tandvlees en voelde wat harder aan. Kan dus dat de tandjes zitten te wringen, maar kan ook nog een poosje duren totdat ze er zijn. Een tip was om met je vinger het tandvlees te masseren. Dat vindt ze heerlijk. Dus jouw baby maakt dan ook heel hard geluid erbij ? Net of dat ze boos wordt ? Duimen kan Eefje trouwens wel. Ze zet trouwens ook echt de kaakjes op haar handen, dus sopt niet. Wat ze eerder wel deed. Speentje spugt ze ook vaak uit. Alleen als ze slaap krijg wilt ze haar speentje hebben.
Eva maakt ook veel en hard geluid als ze haar handjes in haar mond heeft, maar dat is heel duidelijk doordat het blijkbaar niet gaat zoals ze wil . Haar hele hand past nou eenmaal niet in haar mond . Eva zit ook regelmatig te 'bijten', ook op mijn vingers. Maar ik heb niet het idee dat ze al tandjes krijgt.
me schoon moeder heeft vanmiddag ook ff gevoeld en ze heeft boven links een klein scherp/hard punt zitten.maar geen snijtand maar eerder een hoektand.en onder lijkt t of ze op de plek van de snijtanden dat t lichter is alsof er tanden onder de huid zitten. ze kwijlt ook een stuk meer sinds een paar dagen.normaal ging t wel maar nu als ze dr speen in heeft dan zit heel dr kin onder en als ze op dr handje zuigt is heel dr hand drijf en dr mouwtje ook. ga dinsdag toch voor de zekerheid n bijtring halen die je kan koelen.kan geen kwaad om dr een te hebben lijkt me.
Het schijnt normaal te zijn dat ze meer gaan kwijlen, dat had ik laatst op het cb gevraagd. Bij Eva waren er volgens hun nog geen tanden die gingen doorkomen, maar ik voel wel wat hardere stukken, maar dat heeft niets met de tanden te maken denk ik. Handje naar haar oortje doet Eva trouwens ook, doet ze als ze honger heeft of moe is. Die kleintjes zijn gewoon van alles aan het ontdekken waardoor ze bepaalde dingen doen en onrustig worden, meestal heeft het dan nog niet met tandjes te maken.
toen dévana haar tandjes door kwamen,had ze haar vingertjes ook hele dagen in haar mondje. har eerste tandje kwam door toen ze net 4 maanden was,en de 2de kwam een paar dagen later. ik heb toen ook een bijtring gekocht voor haar,en dit vond ze erg fijn. waar dévana ook last van had was dunne ontlasting,en ze had last van luieruitslag. dévana is nu bezig met haar boven tandjes. wij hebben ook zo'n leuke papegaai(ara) die mee gaat gillen als dévana gaat gillen.
Noa deed dit ook rond de leeftijd van jullie kleintjes. Maar bij haar waren het geen tandjes. Zij was zes maanden toen ze de eerste ondertand kreeg. Zij ontdekte rond de leeftijd van twee maanden haar handjes en sabbelde er de hele dag op en kwijlen dat ze deed! Rond deze leeftijd beginnen de speekselklieren te werken en ook het ontdekken van de stem en handjes. Alles bij elkaar opgeteld denk je dan inderdaad dat ze tandjes krijgen...
Jesper sabbelt al maanden op zijn vingertjes en praat en gilt de hele dag met zijn vingertjes in de mond en nog geen tandje te bekennen hoor. Ook het gekwijl is hier al een aantal maanden aan de gang. Ik geloof trouwens dat er nu wel iets aan zit te komen, maar dat denk ik dus ook al 3 maanden haha.
Kan me aansluiten bij Zonnestraal en Suus...hier al vanaf dat ze 2 maanden was gesabbel, gebijt en al die geluiden maar dr eerste tandje kwam pas een maand terug. Ik denk dat het er gewoon bij hoort en tuurlijk zullen die tanden steeds iets meer naar de oppervlakte komen maar ze ontdekken voornamelijk hun handjes denk ik.
Ka nhet niet ook dorst zijn; dan gaan ze ook lekker op de handkjes sabbelen; hier wel in ieder geval toen mijn zoontje zo oud was..
Bij Elena betekent vingertjes of vuistje in de mond en schreeuwen; of honger of slaap. Als ze met haar vuistje over haar mondje heen en weer gaat en schreeuwt, is het zeker weten slaap. Als ze naast haar vingertjes in de mond ook smakgeluidjes maakt, is het honger. Wij dachten ook dat het de tandjes waren, maar haar tandjes zijn al door en ze doet het nog steeds. Dus volgens mij zijn het niet de tandjes.
maar t zijn allerlei dingen die ze doet....(die bij de kenmerken staan van tandjes krijgen) handjes sabbelen rode wangetjes klein hard puntje in dr kaak aan dr oortjes zitten soms moeilijk eten (ineens gillen tijdens de fles) dunnere ontlasting om niks ineens brullen kwijlen t hoeft niet zo te zijn dat ze al door gaan komen maar ze kunnen er wel zitten en al irriteren. ikheb vandaag ook n zachte bijtring gehaald dan heb ik m alvast....en kan kijken of ze er wat mee doet....
Hmm.. Ik zag een wit puntje in z'n tandvlees, en hij kwijlt ook steeds meer en doet ook elke keer z'n handje in z'n mondje ! Ik dacht ook aan een tandje, aangezien ik en mijn broer met 3 maanden al een tandje hadden, zou het idd, kunnen ! De ene is wat eerder als de ander.. Moet morgen naar de HA dus meteen ff vragen ! -x-