Bijzondere angst van mij? Stikken fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mw21, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ooit volgens mij ergens hier gelezen kindje die snachts de speen uit zijn fles had gezogen zo zijn luchtpijp in (sorry al ik andere nu bang maak)

Maar kan dit echt geen rust geven! Als ze soms in bed drinkt sta ik in de buurt of spring omhoog als ik dr hoor hoesten.
    Durf dr overdag eigenlijk ook nie alleen te laten

Uit beker drinken wil ik niet forceren

En vooral de laatste tijd wordt ze snachts wakker en houdt dit uren vol tot ze fles krijgt en wil daar nu ook mee in dr armen in slaap vallen. Als ik m wegneem gaat t huilen gewoon door

Herkent iemand deze angst? Want ik zie t echt als een behoorlijke angst voor mij me hart zit echt in mijn keel en check steeds of die goed zit

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Door diverse instanties wordt afgeraden om kinderen s'nachts een fles te geven. (bij zich te geven)
    O.a. vanwege de tanden en waarschijnlijk inderdaad het gevaar dat er iets met de fles zelf niet goed gaat.

Hier is K. ook weer met de regelmaat s'nachts aan het spoken. Ze krijgt dan een schone luier (indien nodig), klein flesje warme melk (ongeveer 100cc beetje afhankelijk hoe goed of slecht ze die dag heeft gegeten) Ik knuffel 10 a 25 minuten en leg haar dan terug. Doe haar muziekje aan en verlaat de kamer. Meestal heeft ze dan weer genoeg mama aandacht gehad en gaat ze slapen.

Hier krijgt ze dus nooit een fles in bed. Haal haar eruit en geef haar drinken.De fles verlaat tegelijk met mij de kamer! (en overdag drinkt ze al maanden uit een rietjesbeker/ tuitfles)

Heb gelezen dat je op deze leeftijd erg moet oppassen dat dingen geen gewoonte worden. Dus ik zou zeggen, bijt een paar nachten door. (zal wel even duren voor ze het pikt)
    Geef haar drinken en neem de fles mee. Is het probleem van jou angst ook opgelost.

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Muziekje had ik nog niet bedacht! Thanx!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou ook nooit een fles in bed geven en zelf weggaan. Ik kan me dus goed voorstellen dat je dat eng vindt. Een speen na het drinken helpt niet?

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ze duimt dus nee geen speen en zover ik weet knuffelt ze soort met de fles als die leeg is.

6. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin heeft het gehad met een speen. Haar zoontje had de ring van de speen over dwars in z'n mond. Ik snap je angst wel maar soms moet je dingen ook los laten. Mijn zoontje heeft ook knuffels in bed wie zegt dat daar niks van los komt. Ook heb ik weleens gehoord de rits van een slaapzak...
    Als je erover na gaat denken kan er zoveel gebeuren, niet te veel doen denk ik.

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja ik wil ook graag van die angst af inderdaad nu zoek ik alleen oplossing in de praktische kant

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heeft ze een knuffel in bed? Mijn dochter heeft diverse spuugdoekjes in bed liggen. Dat zijn haar kroeldoekjes. En diverse knuffels. En sinds een paar weken houdt ze de knuffel ook vaak in haar slaap vast.

Muziekje: wij hebben een muziekkonijn van de ikea. Konijn wat je uit een hoed trekt. Duurt misschien 30 sec. ofzo.
    En van chicco een maan. Die speelt klassieke muziek en er gaat een lampje zachtjes aan/ uit. Die duurt 10 minuten. Vaak slaapt ze dan al. :)

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee knuffels en doekjes vind ik ook eng :) al vraagt ze nu wel om po snachts en die wil ze dan de fles geven haha probleem zoekt probleem

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa hier heeft ie soms wel een fles in bed...
    Ik ga niet 20 min staan wachten tot ie leeg is hoor...

Er zou zoveel kunnen gebeuren.. Mosschien vebeurt er wel iets met N fopspeen, de slaapzak, de knuffels...

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je doekjes ook al eng vind...
    Dan moet je misschien iets met je angst doen.:.
    Het kan ook gewoon een spuugdoekje zijn toch.. Hoeft niet een hele lap

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wat is daar eng aan? Als je niet te grote knuffels pakt met een vrij losse vulling kunnen ze er gewoon ademen. Die knuffels staat al vanaf dag 1 in haar bedje.
    En stel dat ze nu met hun hoofd erop zouden gaan liggen, dan zullen in hun slaap er ook weer vanzelf rollen omdat ze te weinig lucht krijgen.

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt ook een flesje water mee naar bed. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit bij stil gestaan dat hij daar in zou kunnen stikken. Ik snap wel dat het voor jou heel vervelend is dat je die angst hebt.

14. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier sluit ik me bij aan. de angst ligt bij jou en de enigste die daar wat aan kan doen, in belang van je kind en jezelf, ben jij.
    Zo kun je overal wel bang voor zijn en hoe moet dat als hij ouder word? ga je dan constant achter hem aan hollen als een of ander vangnet?

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier een knuffeltje in bed al vanaf dag 1. En daar gebeurd echt niets mee hoor ( buiten knuffelen / vasthouden). Een fles in bed zou ik persoonlijk niet willen. Hier ook nooit gedaan. (Met ziek zijn oid weleens slokje water maar dan op de commode en uit zijn rietjesbeker).

Lijkt me lastig als je zo angstig bent om dit soort dingetjes.. Succes!

16. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik snap sowieso niet dat je je kind een fles mee in bed geeft? Dacht eerst dat ik het verkeerd las, maar je geeft de fles en loopt dan gewoon weg/gaat terug naar bed??...........

Als Emma 's nachts echt niet wilde slapen na een lange tijd zeuren en troosten, gaf ik haar een fles, maar wel op t aankleedkussen, en wachtte tot die op was, emma terug in bed en fles ook weg.

Ze heeft wel 4 knuffels in bed die ze alle kanten op smijt :)

Hoop dat je met bepaalde tips wat van je angst af komt!

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik zou toch proberen om voor een knuffel te gaan. Ze heeft duidelijk behoefte om iets vast te houden (fles, po). Mijn zoontje slaapt met een konijn en dat is zijn steun en toeverlaat. Veel kindjes beginnen pas op deze leeftijd en later behoefte te krijgen aan een knuffel, ik vind er niks engs aan.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nienkiej, wat is daar mis mee ? Ik doe dat ook. Als ze in de ochtend wakker wordt krijgt ze haar papfles en ga ik douchen. Kunnen wij beide ontspannen wakker worden. Bij de fles van difrax krijg ik de speen er niet eens uit met mn handen. Laat staan dat dochter lief het eruit krijgt door er aan te zuigen.

Ts, hoe kom je aan deze angsten ? Ik zou er wat aan doen hoor. Er zijn ook tutlap knuffels kunnen ze gewoon door ademen.
    Hier slaapt dochterlief in met haar pop vol met wolleharen. Ze ligt wel nog bij ons op de kamer. Maar hij gaat ook mee naar de opvang gebeurt niks!

19. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik snap het idd ook niet waarom kinderen een fles in bed mee krijgen. Je leert het je kind zelf aan en nu is het probleem dat hij/zij een fles in bed nodig heeft en je dat eng vindt?

En terecht dat je angst hebt, want het is ook gevaarlijk!!

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja hier ook.
    Zo tut hij zichzelf weer in slaap.
    Hij kan inderdaad ook op de rits van de slaapzak kouwen, een knuffel kapot bijten, zelfs aan zijn laken kluiven als het moet.

Deel Deze Pagina