Hallo meiden, Ik ben bezig met een nieuwe baan, nu kan ik op gesprek komen voor een leuke functie maar dit zijn wisselende diensten (werken op een woning). Omdat ik een alleenstaande moeder ben en ik deze diensten niet met een KDV zou kunnen opvangen, ben ik aan het kijken naar een gastouder. Hebben jullie ervaring met een gastouder aan huis waarbij je dan ook wisselende diensten (qua dagen en tijden) werkt? Het gaat dan om de vroege en de late diensten (7.00u beginnen tot 15.00 en van 15.00 - 22.00) Als ik slaapdiensten zou moeten werken dan gaan mijn meisjes naar mijn ex en/of mijn ouders toe.
Hallo! Ik ga dit topic even volgen, wij zitten met hetzelfde namelijk. Werk ook in de gehandicaptenzorg (althans, ik denk dat jij dat ook doet...) We hebben een dagverblijf gevonden die redelijk flexibel is.. Geen wachtlijst en ik denk dat ze ons best wel tegemoed willen komen, denk dat ze blij zijn met nieuwe aanmeldingen. Vandaag een kennismaking gehad met gastouder, morgen weer met een ander. Tis een lastig iets.. onregelmatig werken en kids... Snap dan ook niet dat ze binnen mijn instelling geen flexopvang hebben.. maargoed.. Ben benieuwd naar reacties! Groetjes!
Niemand die hier ervaring mee heeft?? Sabrina81; ja klopt het gaat idd om de gehandicaptenzorg. De gastouders die jij hebt gezien, komen die bij jullie thuis en hoe laat zouden ze dan moeten beginnen als je een vroege dienst hebt? En hoe vinden zij het dat je wisselende diensten en tijden werkt? Naar een gastouder brengen is geen doen met die diensten.
Ik heb geen ervaring met een gastouder en die tijden maar wel met een kdv en die tijden. Ons kdv rekent per uur en kan tot 18uur als ik dan late dienst heb haalt papa of mijn schoonouders m op va het kdv.
Het ligt er denk ik ook aan hoeveel opvang je nodig gaat hebben. Ik zou er zelf als gastouder niet aan beginnen om bij je thuis te komen voor wisselende uren, omdat ik daar zeer waarschijnlijk niet van rond zou kunnen komen. Maar er zijn genoeg gastouders die het "erbij" doen en waarvoor het wel uit zou komen. Gewoon eens informeren bij meerdere gastouderbureaus om te kijken of er iemand is aangesloten die flexibel is en bij een gezin thuis wil werken.
ik heb waarschijnlijk een gastouder gevonden! Per toeval eigenlijk. Ik vertelde aan mijn buurman dat ik miss een nieuwe baan heb en dat ik dan op zoek moet naar een gastouder. Terwijl ik met hem in gesprek was sprak mijn nieuwe buurvrouw me aan dat zij gastouder is en opzoek is naar een nieuw gastgezin! Nog even met haar staan praten en de eerste indruk was goed, zij had geen probleem met die wisselende diensten en ook het kleine contract was geen probleem! Nu maandag en dinsdag de proefdiensten draaien en dan woensdag weer in gesprek of ik aangenomen wordt! En dan met met mijn buurvrouw verder in gesprek of zij mijn gastouder gaat worden!! Jo85; dat is wel goed geregeld! helaas kan dat hier niet, als ik vroeg zou moeten werken, moet ik ivm reistijd toch wel echt om 6u weg en dan slapen mijn kindjes nog en het KDV is dan nog niet open. Vandaar ook een gastouder aan huis. De avonden zouden soms opgevangen kunnen worden door mijn ex, maar daar kan ik niet opbouwen die is veel weg.