weeën en bloedverlies met 23 weken zwangerschap

Discussie in 'Prematuur' gestart door Milla, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en heb bloedverlies door een prop in de placenta en daardoor weeactiviteit. Gelukkig zet het (nog) niet door maar het contstant krampen en ben heel bang dat het elk moment gaat gebeuren.
    In Nederland (mijn eigen ziekenhuis) willen ze met dit termijn niets voor mij doen, zelfs geen weeënremmers geven omdat het landelijk is bepaald dat dat niet mag voor 25 weken! Als de baby dus nu komt hebben we pech.
    Nu willen we uitwijken naar België maar hebben geen idee welk ziekenhuis enz..
    Niet dat we verwachten dat het dan allemaal goed zal komen, maar we willen er, mocht het doorzetten in ieder geval alles aan gedaan hebben, maar naar welk ziekenhuis kunnen we dan naartoe?
    WIe heeft advies/tips enz?

2. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    ik ben met 24 weken en 6 dagen opgenomen in het ziekenhuis van Zottegem (België).
    Had ook weeën, en ben daar uitstekend behandelt geweest.

Zeer goede gyn, en heel ervaren en vriendelijke vroedvrouwen.

Als je meer vragen hebt, dan stel je ze maar.

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje Milla, wat spannend allemaal! Ik kan je helaas geen tips geven wat ziekenhuizen in België betreft, maar wil je wel heel erg veel sterkte wensen. Hopelijk blijft je kleintje gewoon nog even zitten waar het (op dit moment nog) hoort te zitten! Hou je taai hoor!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    He bah wat een naar nieuws zeg. Wat zul je geschrokken zijn. Wat ik erg vreemd vind is dat ze je geen weeenremmers geven. Ik had namelijk met 22 weken ook bloedverlies en 2 cm ontsluiting. Ik moest gelijk plat blijf liggen in het ziekenhuis en ik heb toen weeenremmers gehad. Ik ben toen een dag erna geopereerd en toen is er een cerclage geplaatst om de baarmoedermond. Toen heb ik geloof ik 4 dagen weeenremmers gehad.

Hou je taai en doe heel rustig aan. Veel liggen etc!

Liefs Jada

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Milla,

Hoe gaat het vandaag?
    Ik hoop dat iemand je kan helpen met je ziekenhuisvraag in België.
    Ik blijf duimen dat je kleintje nog lang blijft zitten!

Liefs, Uk

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Milla, je hebt hier niets aan, maar ik moet toch even kwijt dat ik het helemaal eens ben met jada08. Ook ik vind het erg vreemd dat ze niets voor je doen. Hebben ze je niet eens naar huis gestuurd met het advies volledige bedrust te nemen? Dat zou toch wel het minste moeten zijn.

Hopelijk voel je je vandaag iets beter en heb je al wat informatie gekregen/kunnen vinden, zodat je naar een ziekenhuis in België kunt. Nogmaals sterkte meid!

7. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Hoi Mila,

Ook ik wil je erg veel succes wensen. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik ook met 23 weken weeen, ze hebben bij mij nog wel geprobeerd de weeen te stoppen, ook werd ik gelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben vanaf de polikliniek met een bed naar de afdeling vervoerd mocht geen stap meer verzetten.
    Ik zou als ik jou was ook idd even ergens anders informeren wat het beleid is. Laat je in ieder geval niet zomaar afschepen!!!

Succes en sterkte!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Milla,

Hoe is het nu? Heb je al informatie ingewonnen bij een ander ziekenhuis. Ik blijf het ook vreemd vinden hoor dat ze je niet opgenomen hebben.

Rustig aan,

Uk

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hoi meid,
    Ik ben van België en het UZ in edegem (antwerpen) is naar het schijnt heel goed voor extreem prematuurtjes..
    Hopelijk word je geholpen meid!
    Veel sterkte en geluk..

10. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor jullie berichtjes!
    Ik heb nog steeds behoorlijke buikpijn en bruin/roodverlies, ik ben inmiddels in een academisch ziekenhuis geweest (Maastricht) maar ook daar kunnen ze niets voor mij doen als alleen rust voorschrijven. Gelukkig doet de baby het goed, en op de echo zijn geen bijzonderheden te zien, mijn baarmoedermond is gelukkig nog niet verstreken.
    Toch gezien het bloedverlies en krampen blijf ik me zorgen maken. In de werking van weeënremmers wordt niet echt geloofd, ook niet dat er met deze zwangerschapstermijn iets aan kunnen doen, het enige wat ik nu doe is thuis platliggen. Als het erger wordt trek ik opnieuw aan de bel.

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou meid, sterkte hoor! Hou je heel rustig en, zoals je zelf al schrijft, trek op tijd aan de bel. Beter te vroeg dan te laat!! Hou je taai!

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Pfff heftig hoor! Blijf zo rustig mogelijk en doe zo weinig mogelijk, dat komt je baby alleen maar ten goede. Ik blijf duimen voor nog heel veel weken!

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb pre par (weeënremmers) gekregen vanaf 22 weken, want vanaf dan mogen ze het geven.
    Ik woon wel in België.
    Vreemd dat ze niks willen doen?

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat heeft, denk ik, met de abortuswet te maken. In Nederland mag je nog abortus laten plegen tot 22 weken. In België maar tot 14 weken.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

He wat erg zeg. Ik zou alle ziekenhuizen in Nederland bellen en je verhaal vertellen, hopelijk wil er een jou wel opnemen.Eerst de academische ziekenhuizen en daarna de grotere streek-ziekenhuizen. Kwam zelf met 26 weken en 4 dagen in het ziekenhuis met ontsluiting.
    ja wat ik hierboven las, inderdaad doe rustig aan. Ik moest op bed liggen en mocht helemaal niets meer doen. eerst mocht ik ook niet uit bed om te plassen en om te wassen, pas in het academisch ziekenhuis mocht dit (omdat ze daar de middelen hadden ons kindje op te vangen na de geboorte). laat je moeder/ man/ schoonmoeder etc aanrukken om je te helpen met verzorgen. Ik mocht in het streekziekenhuis ook niet over mijn buik aaien, en zijn muziekmobieltje aandoen. Toen ik dit wel deed (want volgens UMCG mocht dit wel) beviel ik een paar uur later, bizar he?
    Sterkte en hou vol!

16. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Er zitten blijkbaar nogal veel verschillen tussen land en ziekenhuizen.
    Gelukkig gaat het hier weer beter, ik heb al dagen geen krampen bloedverlies meer gehad. De angst zit er wel in. Morgen ben ik 24 weken zwanger, ik zal blij zijn wanneer ik over de 26 weken ben. Ik weet dat het weer terug kan komen, maar hoop dat het goed blijft gaan.

17. Ons Kleintje

Wat fijn te horen dat het (naar omstandigheden) goed gaat!
    misschien een kleine oppepper, mijn moeder had bij mijn zus bij 20 weken al vroegtijdige weeen en ze heeft het uitgezongen tot week 38 (wel met pre-par) . Het kan dus absoluut goed blijven gaan. Sommige vrouwen hebben met 35 weken al ontsluiting zonder dat ze het weten, vertelde het ziekenhuis mij, en die lopen er mee door tot week 42.
    Wat jij nu doet is goed, van week naar week leven, elke dag, elk uur is er een!
    sterkte en ik blijf je topic volgen..

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey wat een vreselijke moeilijke situatie zit je bah bah bah

ik heb met mijn vorige zwangerschap ook ween remmers gehad met 20 weken en 5 dagen en dat hebben ze drie volle dagen gegeven langer mocht niet zeiden ze
    daarna is het toch mis gegaan door een infectie

maar laat je niet zo afschepen hoor meid knok voor je kindje
    op dit moment ben ik ook 23 weken en ook nu is het niet zoals het hoort ik hoef maar te bellen en mag komen.

je moet op je strepen staan.
    het is wel zo dat onder de 25 weken ze weinig kunnen doen ook al zouden ze willen probeer volledige rust te pakken en dan net als mij hopen dat je uit kunt zingen tot een week of 28 daar ga ik nu deze zwangerschap ook voor

knuf en sterkte

19. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hey,

lees nu je verhaal, en vraag me af hoe het met je gaat? zijn nu bijna een maand verder na je laatste bericht hier, hoop dat alles goed gaat!

20. Ons Kleintje

ik ben ook heel benieuwd! groetjes

Deel Deze Pagina