KDV gooit eten door elkaar van 2 baby,s

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door aletta, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oef ik zou ook niet blij zijn! Denk dat ik echt zou moeten uitrazen. Maar heel eerlijk gezegd (nadat ik erover na heb gedacht) denk ik ook dat het geen verschikkelijke ramp is. Ik zou wel precies willen weten of die moeder (waar de bv van was) ook weet dat jou kindje die voeding heeft gehad en evt andere details.
    Sjee een stevig gesprekje zou ik wel willen hoor!
     
  2. vivianbraak

    vivianbraak Niet meer actief

    Ik zou het ook verschrikkelijk vinden indd het idee al. En sorry dames maar ze zit al een tijdje op het kdv ze is niet nieuw.

    Tuurlijk iedereen maakt fouten maar dit is slordigheid, helemaal omdat er namen opstaan.

    Succes meis wat je beslissing ook wordt!
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.807
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Andersom zou ik het erger vinden....

    Over het algemeen leven moeders die borstvoeding heel gezond en kan het dus absoluut geen kwaad voor je kindje (eigenlijk is het alleen maar goed voor je kindje ;)). Andersom kan kunstvoeding wel kwaad bij kindjes die alleen borstvoeding krijgen.

    Tuurlijk is het stom dat ze de voeding verwisseld hebben, dat zou niet moeten kunnen. Maar reken maar dat ze zich er ook knap lullig onder voelen.
    Vandaag ging ik Eva halen van het kdv, ze zat in de wipper te huilen. Een leidster, die ik niet ken want Eva ging een extra dagdeel, zei dat ze niets leuk vond, niet in de box, niet op het kleed en dus niet in de wipper. Ik pakte Eva uit de wipper en rook al meteen een poeplucht. Ik vond het heel vervelend, zij voelde zich opgelaten, maar goed, het zijn ook maar mensen toch en Eva is niet het enige kindje daar. Ik ga het vrijdag nog wel aangeven dat ik het niet leuk vond, maar meer niet.

    Als je 100% zeker wil weten dat de enige fouten die gemaakt worden, van jezelf zijn, dan moet je je kindje thuishouden.
     
  4. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Tsja het is vervelend maar om hier nou zo'n grote ophef over te maken...? Een fout is menselijk en is het in dit geval geen levensbedreigende fout (zoals wanneer een kindje uit een bed valt). En het is 1 keer gebeurd! Ik vind dat je overdrijft...
     
  5. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik hoop dat je het al beetje beter kan relativeren en dat je wat rustiger bent. Nogmaals, maak je niet te druk, je lost er niets mee op. Het is gebeurd.
     
  6. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je niet blij bent maar ik vind het heel netjes van het KDV dat ze het gemeld hebben en ik vind ook dat waar gewerkt wordt, fouten gemaakt kunnen worden. Ik vind je reactie nogal overdreven. Er is niks ernstigs gebeurd. Als je kind het opgedronken heeft, heeft het vast goed gesmaakt! ;)
     
  7. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Op het kdv waar ik werk is voor een paar weken terug toevallig precies hetzelfde gebeurd!
    Mijn collega schaamde zich doooood en heeft zich dood en dood ellendig gevoeld omdat zij zo'n fout gemaakt had...
    Fouten worden gemaakt...kwaad kan t niet. Hebben ook bij de GGD geinformeerd! (Deze moeder heeft haar kindje trouwens van t kdv afgehaald....zo jammer..we waren zooo dol op dat kereltje! :( en hij op ons! )

    En idd op het borstvoedingsforum/pagina staat keus 1: borstvoeding
    keus 2: borstvoeding van een andere vrouw
    en pas als laatste keus: kunstvoeding.

    Nou wil ik hier NIKS mee zeggen hoor behalve dan dat je daaruit wel kan opmaken dat t geen kwaad kan.

    Dat je het een vies idee vindt kan ik me heeeel goed voorstellen! Maar een klacht indienen?...nee dat gaat heel ver, kost je veel energie en geloof me levert niks op! (en je kindje moet tenslotte nog wel elke week naar dat kdv...)
     
  8. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.459
    1.636
    113
    Brabant
    Natuurlijk is het vreselijk vervelend! Maar zoals gezegd: waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Reken maar dat ze buikpijn hadden toen ze het jou moesten vertellen, als dat niet zo is, dan mag je er boos om worden:)
    Ik heb in het ziekenhuis eens bv voor een verkeerd kindje verwarmd... Gelukkig wel op tijd ontdekt, maar ik kon het potje dus weggooien. Enorm zonde, want het was de allereerste productie van moeder. (couveusekindje). Tja, ik deed het ook niet expres, maar had wel buikpijn toen ik het moest zeggen...
    En wat was ik blij toen ze niet boos werd, ik heb de fout noooooit meer gemaakt!
     
  9. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Aletta,

    Ben wel benieuwd hoe je het hebt op gelost.

    Ben je er nog uit gekomen met de leidsters of heb je je kindje van het kdv gehaald.

    Annemarie
     
  10. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je even hier leest waarover je kunt klagen bij een tuchtcollege http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg ... eenklacht/ dan weet je dat een tuchtcollege hier al zowiezo niet voor is. Die gaan jouw klacht niet in behandeling nemen. En ik denk eerlijk gezegd dat je bij een rechtbank ook niet echt ver komt. Misschien een waarschuwing of een kleine geldboete ofzo.

    Ik snap echt wel dat je het een vies idee vindt dat je kindje melk van een andere vrouw heeft gedronken. Maar meer is er niet aan de hand. Het is een vies idee, maar niet ongezond ofzo.
     
  11. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien helpt het om even te praten met de moeder van de borstvoeding. Zou een ander kindje nl mijn bv melk hebben gedrinken, dan zou ik het wel goed vinden om die mama uit te leggen dat ik bijv niet drink en gewoon gezond ben (logisch, anders zou ik mijn eigen kind ook geen bv geven...)
     
  12. aletta

    aletta Lid

    2 mei 2007
    42
    0
    0
    Hallo,

    Het is inmiddels opgelost we hebbben een brief naar het hoofdkantoor gestuurd. En wachten nog op een reactie. De leidster vanochtend gesproken ze was nog aangeslagen van haar fout.

    Groetjes Aletta
     
  13. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik zou me, wanneer ik netjes gebeld ben over de fout en de leidster berouw toont, verder niet druk maken. Als het niet netjes gemeld is, of de leidster gaat met je in discussie vind ik het een ander verhaal. Bv werkt erg laxerend, ik denk dat het voor de andere vrouw veel erger is. Als je bv geeft vanwege allergieen en je geeft je kind één keer niet-hypoallergene flesvoeding kan haar kind dus al een koemelkallergie ontwikkelen. Misschien wilde ze met 6 maanden wel overstappen op hypoallergene flesvoeding en dat kan dan al na één flesje comfort niet meer. Althans het kan wel maar heeft geen zin. Dus in jouw geval zou ik het niet zo erg vinden.
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Al een reactie van het hoofdkantoor gehad?

    Deze fout wordt echt niet alleen op kinderdagverblijven gemaakt. Bij ons op de afdeling is wel eens moedermelk verwisseld. Ook heel vervelend, maar ook hier geldt waar mensen werken worden fouten gemaakt.

    Kwebbel
     

Deel Deze Pagina