kdv laat dochter huilen - twijfels :-(

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door karine26, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

haha nee.... dat ken ik niet

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Delta werken, delta energie..

Maar goed, brabant dus.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou zeg maar eerder 1 leidster en een stagaire erbij. Denk dat je nog wel van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat er 3 opzitten altijd.
    Sommige dingen zijn idd vreemd die je zegt ,maar zelf tafel laten dekken of in een zonnetje zitten. Ik zie het probleem niet hoor? Ik zit ook relaxed in het zonnetje en ga echt niet meedoen met kastelen bouwen. Kinderen vermaken zich met elkaar meer dan genoeg.

4. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik begrijp wel redelijk wat delta bedoeld.

vroeger was er meer tijd op een kdv om te spelen met kinderen, tegenwoordig word er heel veel van de leidsters verwacht en gaat het met name om kwaliteit leveren het word te commercieel. en word de tijd om met de kindjes te spelen steeds minder.

als ik op een kdv zou komen en ik zie dat daar kindjes in de badkamer worden gezet omdat ze huilen dan had ik meteen gevraagd of dat normaal is hier en de politie gebeld. gekken.

wat delta bedoeld is tegenwoordig en dat geld niet alleen voor leidsters aka pedagogisch medewerkers maar merk dit in elke branch, is dat veel mensen de instelling hebben ik verdien toch me geld, waarom zou ik een stapje harder lopen niemand die er wat van zegt dus prima zo toch.
    en daarom is het niet normaal dat kinderen buiten spelen en de leidsters in het zonnetje gaan zitten. het is de bedoeling dat er op elke hoek een leidtser staat die alles in de gaten houd. en niet gezellig een thee kransje houd,

als moeder zijnde ga je zitten in de speeltuin en je hebt 1 kind.

op de peutergroep heb je er 14 met zen 2en als de glijbaan om de hoek staat en jij zit gezellig in het zonnetje en er valt er 1 van de glijbaan en breekt zen been dan zie jij dat als leidsters niet en dat is schandalig.

als leidster ben je er voor de veiligheid, de veiligheid van jou kind als moeder zijnde, jouw waardevolste bezit.

kinderen zeflstandig dingen laten doen vinden ze heeel leuk maar als de leidster mee speelt vinden ze nog leuker. daar word je toch ook voor betaald.

5. Delta

Delta Niet meer actief

kinderen zelf tafel laten dekken heb ik niet gezegd... even goed lezen!

idd smurfin, ze worden betaald en moeten een steentje bijdragen aan de ontwikkeling van de kinderen, niet om te gaan theeleuten of lekker in de zon zitten inderdaad..

er zijn soms teveel kleintjes op een groep waardoor er minder tijd voor de peuters is.. dat is gewoon jammer..
    natuurlijk moeten kindjes zichzelf ook wel vermaken, maar hey, het is je taak als leidster om leuk mee te doen en spelletjes mee te spelen/verzinnen! wat de ontwikkeling van de kids stimuleert

6. Delta

Delta Niet meer actief

ik vind het grappig hoor, dat veel hier vinden dat ze het niet erg vinden als ze niet veel doen met de kinderen. geef de kinderen een stuk papier en een potlood en ga zelf lekker met een kop thee erbij zitten, ipv iets vernieuwends te verzinnen.. maar goed! mijn mening. lekker makkelijk, zo je geld te verdienen.

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Typisch dat Delta haar ervaringen deelt en verder niet generaliseert en dat ze dan de wind van voren krijgt hoe goed kdv-en overal zijn!
    Ik ben blij dat ze dit verteld zodat ik weet waar ik goed op moet letten en dat je niet ervan uit kan gaan dat elk KDV goed is!

TS: wat gruwelijk allemaal, mijn hart breekt als ik het lees... Ik ben blij dat je daar weg bent, hopelijk wordt er iets met je klacht gedaan.

8. Delta

Delta Niet meer actief

bellabella: ik weet dat veel moeders die alleen hun kindjes brengen en verder niet echt weten wat er gebeurd met hun kinderen, dat ze niet alles weten. kijk, ik heb geen hele erge dingen mee gemaakt hoor, geen mishandeling, anders zou ik echt wel melding maken bij politie en kinderbescherming.
    maar meer dat leidsters soms gewoon echt lui zijn en geen zin hebben om mee op te ruimen met kleine kindjes of lekker mee spelen en leuke activiteiten te verzinnen betreft ontwikkeling..
    gewoon je gevoel volgen en meerdere kdv's bezoeken! dan zit het meestal gewoon goed.
    (maar je hoort helaas gewoon rare dingen in de zorg/kinderopvang :( )

Deel Deze Pagina