kdv leidsters, hoe gaat het bij jullie kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door jem1979, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Het is dus eigenlijk bijna overal wel zo dat er leidsters uit gaan. Wel proberen om de kwaliteit van de opvang hoog te houden maar meer gaten vullen met leidsters om alles draaiende te houden. Zelf ga ik maandag na 3,5 jaar starten op een nieuwe groep en een collega vervangen die nu met verlof is en als je dan vraagt wat er gebeurt na haar verlof dan is het antwoord dat zien we tegen die tijd dan wel...Ik ben heel benieuwd wat er de rest van het jaar gaat gebeuren en ook zeker volgend jaar want wat als het nog duurder gaat worden??

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Helaas bij ons het zelfd verhaal. Ik ben in maart teruggekomen van mijn verlof. Ik sta nu op een andere groep, omdat mijn eigen groep tijdens mijn verlof helemaal leeg liep. Er zijn daar nu nog maar een paar kindjes en helaas wordt de groep nu gesloten en gaan de kindjes over naar een andere groep, die ook leegloopt...
    En ja...ook ik lig er eind van dit jaar uit :( Ik had vorig jaar al een vaste aanstelling moeten krijgen, maar er was één uitzondering op de regel en daar viel ik in, dus heb nog een keer een jaarverlenging gekregen. Maar nu moet ik dus wel vast krijgen en dat krijg ik niet en 3 anderen met mij ook niet, dus er gaan 4 vaste gezichten weg. er komen ook weer meiden van andere locaties bij, die wel een vast contract hebben maar op hun huidige locatie geen werk...
    Er zijn gewoon geen aanmeldingen meer! We zijn al zo flexibel geworden als het maar zijn kan, alles kan nu opeens, maar helaas... Geen wachtlijst. En wij hebben ook nog eens het 'probleem' dat we 3,5 jaar geleden geopend zijn, en alle kleintjes van toen nu dus naar school zijn/gaan, maar er komt niets meer bij. Ouders zijn werkloos, kinderen gaan naar gastouder, er zijn een aantal gezinnen verhuist, enz...
    Enorm balen, want ik heb mn werk wel nodi (werk nog 2 dagen) en er is niets meer in te krijgen hier in de omgeving.
    Ik mag na 13 weken uit dienst te zijn weer sollciteren, maar als ze me weer terugnemen, krijg ik een 0-uren contract en daar zit ik niet op te wachten....
    Ik werk ook bij een grote stichting die gevestigd zit door het hele land, en er kan dus veel worden geschoven met vaste contracten naar andere vestigingen...

Deel Deze Pagina