Ik ben in dubio. Mijn naaste omgeving en baas weten al dat ik zwanger ben, maar verder nog niemand. Ik ben nu ruim 10 weken en heb een goede echo gehad. Zal ik het nu verder gaan vertellen of tot 12 weken wachten? En zou dat nog veel uitmaken in de kans op een miskraam?
Gefeliciteerd! Ik heb het na 9 weken verteld na de eerste echo. Daarvoor wist mijn moeder en schoonouders het al. Je hebt nooit een garantie dat het niet goed gaat, maar de kans op een miskraam is al zo veel kleiner als je het hartje hebt zien kloppen. Ik zou het dus gewoon vertellen!
Haai, Gefeliciteerd met je goede echo. Wij hadden een echo met 10 weken en ze zei tegen ons dat het dan echt wel goed zit. De kans is nog zo klein dat het dan mis gaat. Het kan natuurlijk altijd maar de kans is wel heel klein geworden.
Van harte gefeliciteerd. Ik zelf heb het nog eerder verteld dan mijn eerste echo,was 7 weken ofzo Kon het niet echt voor me houden haha. Ze zeggen dat als je je eerste echo hebt gehad en het hartje goed klopt de kans op een miskraan een heel stuk kleiner wordt. Maar idd 100% garantie hebje nooit. Maar persoonlijk denk ik dat die 3 maanden verhaal vooral nog van vroeger afstamd,toen ze nog geen echo apparatuur hadden en voor de meeste vrouwen dan die 3 maanden een veilige haven was. Maar ja zo denk ik erover
Wij hebben het met bijna 11 weken ook aan iedereen verteld. Was nog niet helemaal de bedoeling, we wilden het eigenlijk na de echo eerst alleen aan de (over)grootvaders vertellen en rond de twaalf weken aan de rest van de wereld (ouders en zusjes wisten het al meteen de dag nadat we zelf wisten dat we zwanger waren). Echter is de opa van mijn man helaas onverwachts overleden en vonden we het toch wel mooi en fijn als op de overlijdenskaart achter onze naam een hartje zou staan. Toen was het voor de meeste mensen meteen duidelijk. Wat kan het leven dan dubbel zijn, gecondoleerd worden met het verlies van een dierbare en tegelijkertijd gefeliciteerd met het nieuwe leven dat je in je draagt...
Gefeliciteerd Wij hebben het beide keren meteen verteld nadat we een goede echo hebben gehad, was ook rond de 10 weken. Ons werd toen verteld dat we het gewoon konden vertellen en dat de kans op een miskraam nog maar minimaal was.
Hoi hoi, Gefeliciteerd met de goede echo . Ik zou het gewoon vertellen. Even heel hard gezegt het kan altijd mis gaan. Daar moet je natuurlijk niet van uit. Groetjesss Jetje
Hoi, Ik heb het ook aan mensen verteld ook op mijn werk. Heb zoveel last van misselijkheid en heb in overleg wat diensten kunnen ruilen. Dat is het geluk van werken in de zorg. Mijn ouders en schoonouders weten juist nog van niks. We willen hun verrassen met de foto's van de eerste echo en die krijg ik volgende week. Ik heb zelf zoiets van als het mis gaat heb je daarna ook steun nodig dan weten ze het achteraf wel en ook dat je aan het proberen bent om zwanger te raken.
ik heb het met 8 weken na een goede echo aan iedereen verteld. Met 13 of 14 weken kan je ook altijd nog een miskraam krijgen en dan heb je het ook al verteld.
Ik heb het ook met 10 weken verteld... Ook omdat ik met 12 weken niet weer een echo zou krijgen dus toch niet 100% zeker zou weten tot de 15 weken hoe het zou gaan.... Dus vandaar dat ik toen na die goede echo het bekend heb gemaakt.
Ik heb met 6+2 de eerste echo gehad, maar dat vonden we wel heel vroeg. Met 9 weken gewone controle en bij 12 weer een echo. Ik denk dat we het met nieuw jaar bekend maken; leuk nieuws, en we hebben het hartje toch al zien kloppen
Bedankt voor jullie advies en ik denk datvik het idd gewoon lekker ga vertellen. Dames, Ik ben zwanger!!! Maar dat wisten jullie natuurlijk al