Heb even een hele stomme vraag.. maar ik nies echt heel veel zeker wel 20 keer in een uur als het niet meer is.. ben al naar de dokter geweest vorig jaar maar ben nergens alergisch voor heb alleen een hele gevoelige neus.. het enige wat ze mij zeiden was dat ik er maar mee moest leren leven.. nou vraag ik me af of dit gevaarlijk kan zijn voor de baby? want wanneer ik nies voel ik de druk op mijn buik gewoon heel goed.. heel irritant is het eigenlijk
Ik was vanaf de eerste week heel erg verkouden en nieste echt de hele dag door. Ik heb normaal last van allergie (hooikoorts, huisstofmijt etc.) maar daar eigenlijk alleen in de zomer last van. Na 3 maanden verkouden te zijn geweest en otrivin te hebben gebruikt voor het slapen gaan omdat ik niet normaal kon ademen, ben ik in overleg met de dokter mijn allergiespray gaan gebruiken (normaal gebruik ik die alleen in het voorjaar/zomer voor hooikoorts). Het niezen deed bij mij op een gegeven moment wel pijn, maar dat waren denk ik de banden die telkens een "klap" kregen. Ik heb nu echt helemaal nergens geen last meer van, echt een verlichting Misschien kun je dit ook gebruiken. Ik heb zelf Beclometason.
sinds ik zwanger ben moet ik ook ineens veel vaker niezen.. is niet gevaarlijk voor de baby.. ik moet alleen als ik 2x of meer nies achter elkaar een sprintje naar de wc trekken om te voorkomen dat ik in mijn broek plas haha
Niesen is voor mij ook écht een zwangerschaps verschijnsel. Ik had het bij mijn dochter en nu weer. En dan nog vaak van die dubbele. Vooral als je flink last hebt van je banden is dat niet fijn. En ik heb last van stress incontinentie, dus ik kan mijn lol op
Alleereerst vind ik dit echt een rare reactie van de huisarts.. Ik zit met hetzelfde probleem, soms is me neus super droog van binnen en paar tellen later heel snotterig en ook heel vaak niesen (al voor zwangerschap) ik verwacht ook zon reactie van de arts daarom ben ik nog niet gegaan.. Ik heb wel dat ik heel erg oplet hoe ik nies. Dat ik me vasthou aan iets om je buikspieren te ontzien anders krijg ik echt krampen. Het ziet er dan wel lomp uit maar ik heb er wel minder last van.
Ja ik stond ook echt perplex toen ik dat antwoord kreeg, heb eerst een spray gehad en pillen etc. en dat hielp dan een week en dan begon het weer..moet ook wel eerlijk zeggen dat het erger is geworden nou ik zwanger ben.. ben wel blij dat het geen kwaad kan voor de baby
Schijnt zoals ik heb vernomen echt een zwangerschapsverschijnsel te kunnen zijn. Voordat mijn testje 2 strepen gaf nieste ik me ook een ongeluk, achteraf gezien was het dat misschien. Tip die ik ooit kreeg van de bekkenbodemtherapeut is: bij hoesten maar ook niesen, je bovenlichaam naar de zijkant buigen, dus naar links of naar rechts niesen/hoesten. Dit zorgt ervoor dat er geen/niet zoveel druk komt te liggen op je bekkenbodem. Is tevens goed voor je blaas!! Succes en als niks werkt en je staat er voor open kun je ook altijd het homeopatische circuit in, die hebben heel veel fijne middeltjes die veilig zijn tijdens een zwangerschap.