Niet alle reacties gelezen, maar ik zou het helemaal niet gek vinden hoor! Lekker toch juist om op die manier wat ruimte te creeren voor jezelf/om dingen te kunnen doen die met haar erbij lastig zijn? En voor je kind is dat ook leuk hoor... als je altijd alleen thuis bent, is wat afwisseling met andere kids erbij ook wel fijn. Even lekker kunnen spelen met (en leren van) andere kids...
ik denk dat het heel leuk is voor een kindje af en toe naar een kdv te gaan. tijdens mijn zwangerschapsverlof van de tweede (9 maanden) hebben wij bewust mijnzoontje een dag in de week in de creche gelaten. voor mij fijn maar ook goed voor hem. hij vond het heel erg leuk daar. hij was toen tussen de 16 en 25 maanden oud... ik zou het dus lekker doen als je het kunt betalen!
Ik vind een KDV een oplossing voor als je werkt, maar als je thuis bent zie ik geen enkele reden om je kindje naar een KDV te doen. Als je een keertje alleen weg wil, kun je misschien beter gewoon een oppas regelen voor een paar uurtjes/dagje ipv structureel je kind weg te brengen naar een KDV?
Ik vind het niet vreemd hoor. Zo leren ze met andere kindjes om te gaan en ze kunnen lekker samen spelen. En mama heeft even tijd voor zichzelf of voor het huis. Niets vreemds aan hoor!!!
Ik zit ook nog thuis (ziektewet), maar Camila van bijna twee gaat sinds haar zusje er is af en toe een middagje spelen bij mijn tante of een nachtje slapen bij mijn zusje. Dit zo ongeveer eens in de 2 weken. Prima, toch? Iedereen geniet ervan; mijn tante, mijn zus, ik en de belangrijkste, mijn dochter!
Met 6 maanden vond ik eigenlijk dat mijn zoontje op het kdv nog niets te zoeken had. Maar nu hij is gaan kruipen merk ik dat hij het daar echt heel leuk vindt. Volgens de leidsters horen ze hem de hele dag niet, omdat hij bezig gehouden wordt door de grotere kinderen. Hij vindt andere kinderen heel erg leuk. Ik neem ook wel eens een middag vrij, en laat hem dan lekker op de creche. Kan ik even iets anders doen, en daar voel ik me totaal niet schuldig over. Maar toen hij nog niet kon kruipen, en nog niet zoveel aan het kdv had, voelde ik me wél schuldig dat ik hem daarheen bracht. Maar ik had geen keuze, door mijn werk. Als ik in jouw positie zat, en het kdv dus geen noodzaak is, zou ik nog een paar maandjes wachten, tot het voor je dochtertje ook echt leuk is om erheen te gaan.
Mijn dochter gaat ook 2 halve dagen naar het kdv. 1 halve dag was noodzakelijk vanwege mijn werk, de andere dag was 'noodzakelijk' omdat er een minimale afname was. De ochtend dat ze dan weggaat, brengt papa haar weg en slaap ik uit en tank ik heerlijk bij. Ik heb dat ook wel nodig hoor, anders trek ik het simpelweg niet. Dus misschien ligt het net wat anders. Ik vind 2 halve dagen overigens ideaal: Ze slaapt tegenwoordig slechter op het kdv, maar dat haalt ze thuis prima in. Toen ze onder het jaar was, sliep ze daar eigenlijk beter (langer) dan thuis. En ook eten doet ze daar nog steeds beter. Ze gaat één ochtend en één middag, maar ze mag er beiden dagen eten, dus dat is wel prettig geregeld (anders red ik het niet met m'n werk). Maar oke, als je nu gaat inschrijven en je kindje kan (bijvoorbeeld) vanaf z'n 1e verjaardag terecht, dan is het denk ik wel zinvol en leuk ook voor je kindje.
Ik vind het niet kunnen. Je kiest voor een baby en dan weet je dat er dingen gaan veranderen, ik zou willen dat ik de luxe had om fulltime bij mijn kindje te kunnen zijn. Ok ik ben ook moe, huis is niet helemaal op orde maar als ik ziekjes ben of om een andere reden niet op het werk ben gaat mijn kindje echt niet naar de GO toe. Heb je geen broer/zus/opa/oma oid die af en toe eens lekker de kleine wil vertroetelen zodat je wat meer tijd voor jezelf hebt? En daarbij een KDV is echt niet goedkoop volgens mij. als mijn zusje langs komt laat ik haar ook lekker rommelen mijn ons zoontje en doe ik even lekker niks. Slapen doe ik ook wel eens als hij op bed ligt en het huishouden ook wanneer hij wakker is, maar ons kindje kan rustig 2 uur liggen spelen in de box. Snap dat je moet wennen aan je nieuwe leefwijze en je de tijd voor jezelf mist, sluit je anders lekker `s avonds als je partner thuis is op in de badkamer en besteed tijd aan jezelf zul je zien laadt je ook weer van op, ga een avondje naar de film met een vriendin ofzo...
Ik snap je gevoel wel hoor, en je moet het gewoon doen. Ik ben een werkende moeder en voel me schuldig dat ik hem wegbreng, maar ze hebben het hartstikke leuk daar. Met andere kindjes spelen en andere omgeving. Ik weet soms niet hoe ik naast werken en kleintje het huis moet schoonmaken, maar dat is hetzelfde als je thuis bent met je kleintje. Lekker doen, je hebt gewoon tijd voor jezelf nodig. Ik vind het heerlijk om te werken en even niet bezig te zijn baby-dingen, dus kan me dat voor jou ook goed voorstellen.
iedereen heeft recht op een mening maar vind het erg kortzichtig. je kent onze geschiedenis en ons kindje niet. Ik heb 'de luxe'niet dat mijn dochtertje 2 uur!! alleen gaat liggen spelen....10 minuutjes is echt de max. dus zeg niet; Ik vind het niet KUNNEN'....het KAN wel..alleen niet bij JOU blijkbaar. Groetjes claudia
Gewoon doen als jij de behoefte hebt om 2 halve dagen voor jezelf te hebben en jullie kunnen dit betalen. Je kindje zal misschien nog niet veel kunnen maar zal wel der oogjes uitkijken en het zeker naar der zin hebben. Mocht het niet lukken omdat je dochter niet kan wennen dan kun je haar er ook weer af halen en zit je niet met werk dus datis een voordeel die je erbij hebt. Ook voordat je kindje heel erg éénkennig zal worden (mijn dochter is nog nooit éénkennig geweest dus dat hoeft ook niet he) heeft ze dit ook maar weer mooi mee, al die vreemde gezichten (die ze op den duur wel leert kennen hoor) en andere regels en manier van communiceren etc. Persoonlijk ben ik ook van het thuis houden als je zelf ook thuis bent maar ik kan het wel begrijpen en beter dat je dan je dochter op een kdv doet waar ze het goed heeft en gezellig dan straks een mama die even niet meer kan.
Nee vind het niet raar. Mijn zoon gaat 1 dag naar het KDV en af en toe neem ik een dag vrij van het werk als hij naar het KDV is om een dag voor mijzelf te hebben. Mijn zoon vind het prachtig op het KDV en vermaakt hem er prima! Ik vind het goed om je kinderen met andere kinderen in aanraking te brengen zo leren ze delen en samen spelen. Ik heb me er ook wel eens schuldig over gevoeld als ik niet werk maar hem wel weg breng... maar omdat ik weet dat hij het er erg goed naar zijn zin heeft is het makkelijker voor mij.
werk zelf ook niet. Maar mijn zoontje zit wel 2 dagen in de week op het kdv. Als eerste heb je zelf even een momentje voor jezelf. En ten tweede kan hij/zij andere indrukken opdoen en met andere kindjes gaan spelen. Ik ben blij hoor dat hij erop zit. Tuurlijk mis ik hem wel als hij weg is, maar het is ook lekker om eens je handjes vrij te hebben.
Vandaag was ik ook vrij maar heb mijn jongens wel weg gebracht naar het KDV. Heerlijk een dagje voor ons zelf. Hele bovenverdieping op de kop gehad en opgeruimd. Daarna even kerst inkopen gedaan met mijn man en nog even lekker geluncht. Voel me daar echt niet schuldig door hoor. Als je er zelf geen problemen mee hebt moet je dat gewoon doen.
Mamalous: Volgens ben jij meer pissig omdat je het oneerlijk vindt dat anderen hier wel geld voor hebben? Wat een kortzichtige reactie zeg.
Hoi, Ook ik vind er totaal niets mis mee. Zoals zovelen al zeggen, je bent niet alleen moeder, maar ook nog vrouw, partner etc. Ja, tuurlijk verandert je leven, maar wat is nou het verschil tussen je moeder vragen om op te passen, of je kind naar een kdv brengen? Fijn voor mensen die zich volledig gelukkig voelen als full time moeder, maar ook voor mij zou dat niets zijn en als ik mijn zoon niet naar een kdv moest brengen omdat ik moet werken, zou ik zeker alsnog voor minstens 2 dagen per week hebben gekozen. Zeker als het kind er zelf van geniet, zoals dat bij mij het geval was.
Is toch helemaal prima?? Goed voor t kindje en goed voor mama...helemaal niks mis mee. Iris gaat naar t kdv (1 dagje) als wij werken, maar we hebben vlg week vakantie en dan gaat ze toch; zij vindt t leuk en wij kunnen een dag werken aan haar nieuwe kamer.
Misschien heb ik die behoefte over 5 maanden ofzo wel, dan is mijn zoontje 1 jaar. Vind hem nu nog erg jong en geniet heel erg van hoe hij op dit moment is. Hij is trouwens geen blok aan mijn been. Hij heeft maanden gehuild en slecht geslapen, dat was zwaar! Was alleen maar aan het voeden en verzorgen. Nu vind ik het steeds leuker worden; het wordt al een heel bewust ventje, dat steeds zelfstandiger wordt en iedere dag nieuwe dingen leert, echt leuk! Opa en oma wonen 200 km. verderop, dus even wegbrengen gaat niet.