KDV of NIET?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by claudia2008, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

heerlijk toch myrell

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ja ik vind het heerlijk om samen met mijn meisje te zijn.
    lekker wandelen samen zijn.
    snap er ook echt helemaal niets van als iemand een kindje van 6 maanden een handebinderdje kan noemen.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik wel :) , maar ach, andere mama's, andere kindjes...

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    dat is waar...
    je hebt gelijk.

maar denk dan echt dat oppas beter idee is dan een kdv

5. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hoezo zou een kdv alleen voor werkende mensen zijn. Volgens mij is het een instelling dat aan kinderopvang doet, dus wat de ouders dan overdag doen doet er toch verder niet toe?

En zijn kinderen in het algemeen geen handenbinders? Dat is niet perse een negatieve uitspraak, maar het is toch algemeen bekend dat je veel minder flexibel bent als je eenmaal een kind hebt? En sommige kinderen zijn heel goed in het zichzelf vermaken en anderen niet.

Ik vind de manier waarop men zijn mening geeft vaak erg negatief op dit forum. Je mening geven kan denk ik ook op een manier waarop je de ander niet beoordeeld of voor het hoofd stoot.

Maar dat vind ik dus :)

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ik denk doordatje leest en niet iemand zijn stem hoort je soms denkt dat iemand het negatief bedoeld.
    maar tuurlijk lopen meningen soms uiteen.
    en er word omeen mening gevraagt.
    en de een vind its anders dan de ander.

kinderdagverblijf is echt bedoeld voor werkende mensen
    als je ouderschapsverlof opneemt op de dag van opvang heb je zelfs geen recht meer op die dag.(broer en schoonzusgehad.)

7. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Amen Aukie!

Ik neem het je niet kwalijk hoor dat je je kind twee dagen of dagdelen op het kdv doet. De reden doet er inderdaad niet toe. Je mag ook best tijd aan jezelf besteden en bovendien is het ook best goed voor je kind om met andere kinderen om te gaan. Een gastoudergezin kun je ook nog voor kiezen, dat hebben wij gedaan omdat we het kdv te druk vinden voor onze kleine. Een gastoudergezin is wat meer huiselijker en minder kinderen op een dag. Tis maar net wat je aantrekt.
    Schuldig voelen is dus niet nodig, gewoon doen!

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik vind dat je het zelf moet weten. Als jij het goed vind moet je het vooral doen.

Zelf zou ik het absoluut niet doen. Ik ben na 5 maanden weer gaan werken maar zat liever nog thuis met mijn meisje. Mijn meisje is ook een "handenbindertje" (wat een rot woord zeg, ze wil gewoon lekker aandacht van mama) maar slaapt overdag nog wel een uurtje. Mijn huishouden doe ik in de avonduren of wanneer ze dat uurtje slaapt. Verder ga ik overal naar toe, ik neem haar overal mee naar toe. Vanmiddag kwam mijn moeder haar halen omdat ze op dinsdag altijd daar slaapt zodat mijn moeder op woensdag kan oppassen. Nou zou je denken, lekker tijd voor je zelf maar het hoeft van mij helemaal niet hoor... in mijn mening hoort een kindje het eerste jaar gewoon bij zijn mama, tenzij je moet werken.

Maar zoals ik al zei, iedereen heeft een eigen mening over de opvoeding dus ik vind je geen slechte moeder als je het wel doet. Doe gewoon lekker je ding.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat vind jij, dat is niet zo bij wet bepaald. Moeders met een betaalde baan hebben er niet specifiek recht op, iedereen die ervoor betaalt heeft er recht op!
    En trouwens: bewust thuisblijvende moeders zijn ook "werkende mensen".

"Dagopvang
    Dagopvang vindt plaats in een kinderdagverblijf of crèche en is bedoeld voor kinderen van 0 tot 4 jaar. De kinderen kunnen het hele jaar door een of meer dagdelen per week opgevangen worden.
    "
    Aldus postbus 51, voorlichtingsorgaan van de Rijksoverheid.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kan jij vinden, maar ik ben het er zeker niet mee eens. Ik denk sowieso dat het per kind verschilt.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee, de tegemoetkoming (cq kinderopvangtoeslag) is voor werkende ouders. Maar het kinderdagverblijf is gewoon voor iedereen toegankelijk.

12. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ts,

ik vind dat je groot gelijk hebt.

en mijn mening is dat kindjes onder 1 jaar wel degelijk iets aan het kdv hebben.
    mijn zoontje geniet er al maanden van! hij leert enorm veel van de grotere kindjes en vindt het er prachtig.

maar ik zou misschien wel overwegen om 1 hele dag te doen ipv 2 halve dagen.
    hij doet dan een hele dag mee met de rest, samen fruit eten.. samen zingen.. samen lunchen.. daar slapen enz.
    als ie wat ouder is, en tussen de middag een paar uur slaapt moet je hem net wegbrengen en dat lijkt me lastig.

verder vind ik het woord handenbinder absoluut niet negatief!

13. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor alle reacties. Zo te lezen zijn de meningen verdeeld en dat is maar goed ook toch?

Ben er nog niet helemaal uit......

groetjes claudia

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0

ik heb ook niet gezegt dat bewust thuisblijvende moeders geen werkende mensen zijn.

15. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    mijn schoonzus nam ouderschapsverlof 1 dag per week en haar plaats op kdv werd dus mooi afgenomen.
    daar had ze geen recht meer op.
    weet nog dat dat een hele heisa was.
    vandaar dat ik niet beter weet dat het voor werkende of lerende ouders is.

16. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    even voor de duidelijkheid

ik heb helemaal niets tegen een kdv mijn dochter is daar ook 2 dagen per week en ik vind het superleuk hoe ze met kindjes omgaan en ook kindjes onderling.
    mijn dochter is daar op de dagen dat ik werk.
    heb ik een vrije dag op maandag of woensdag
    dan breng ik haar ook niet heen.
    maar dat is mijn keuze uiteraard

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wil nog even melden aan ts dat mijn dochter op die leeftijd ook heel erg weinig sliep (s'nachts ook nog eens erg slecht) en was in die tijd soms ook wel moe van dr en kwam nergens aan toe. Maar sinds ze zo'n 1 jaar is slaapt ze iedere dag 3 uurtjes in de middag en heb ik genoeg tijd om even wat klusjes in huis te doen en even wat dingetjes voor mezelf etc. Zou dan ook echt uit mijn neus eten als ik haar ook nog 2 halve dagen naar het kdv zou brengen.
    Die kleintjes worden steeds makkelijker als ze wat ouder worden (vind ik dan) en dan kun je al een stuk meer gaan ondernemen.
    Misschien kun je een oproepje plaatsen voor een speelmaatje in de buurt, of wellicht ken je al iemand zodat er toch wat uitdaging is voor je kleintje?

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben het wel met mirell eens dat een kdv voor werkende ouders is. Die mensen hebben gewoon echt opvang nodig op die dagen, je kan moeilijk je kind thuis laten. En zeker met de wachtlijsten van tegenwoordig, is het eigenlijk 'vreemd' dat er kindjes op een kdv zitten waarvan een ouder gewoon thuis is.
    Neemt niet weg dat ik het wel begrijp dat er ouders zijn die hun kind wegbrengen als ze thuis zijn, ik breng Robyn ook wel eens weg als ik een dag vrij ben.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, dan heb ik dat zeker verkeerd begrepen!

t Ia voor iedereen. Het verschil is alleen dat werkende moeders met en betaalde baan er nog subsidie voor kunnen krijgen ook! Dus als je geen betaalde baan hebt, mag je het volle pond dokken!

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik vind dat het prima kan. Ook erg leuk voor je kindje om 2 middagjes in de week met andere kindjes te zijn. Want kom op mensen, het gaat om 2 middagjes. Ik vind sommige reactie erg overtrokken. Wie heeft het overigens bedacht dat je kindjes per definitie het nergens anders leuk vinden dat bij mama thuis?

Ik werk toevallig wel en mijn zoontje gaat nu naar een gastouder. Volgend jaar gaat hij naar het kdv omdat hij daar met meer kindjes kan spelen. Als ik full time moeder zou zijn, dan zou ik er zeker voor kiezen om mijn kindje vanaf 1 jaar een dag of 2 middagjes naar het kdv te brengen. Alleen al omdat mijn zoontje veel behoefte heeft aan contact met andere kindjes en natuurlijk is het ook lekker voor jezelf om even ergens anders mee bezig te zijn. En dat is echt geen misdrijf, zoals sommige het doen overkomen. Natuurlijk is het zo dat als je kindjes krijgt je die voorop moet stellen, maar ik denk niet dat je je kind iets te kort mee doet om hem ergens anders een midddagje of 2 te laten spelen. Juist niet. Ennee....naast het feit dat ik een moeder ben, ben ik ook een gewoon een vrouw met eigen behoeftes en die hoef ik echt niet ALLEMAAL op zij te zetten omdat ik een kind heb gekregen. Zolang ik mijn kind niet te kort doe en dat is ook het geval.

Share This Page