heye meiden mijn prinses is net 2 dagen van de speen af maalde nooit eerder om de duim maar komt ze ineens vanochtend naar me toe mama ik heb nou geen speen meer he uh nee liefje je slaapt al 2 dagen zonder speen zegt ze nou dan ga ik maar duimen wat zeggen jullie?? mijn zus heeft echt heel lang geduimd ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen de 1 zegt verbieden maar dat is een beetje tegen me gevoel ben allang blij dat ze nu zonder speen door het leven kan want daar schaamde ik me echt voor N is namelijk al 3.5 maar ik kan moeilijk de hand afhakken!!
hoe oud is je meisje dan? Hier ook 2 duimers ... tja ze hebben gewoon zuigebhoefte gehad altijd dus ik liet ze ... nu zeg ik wel altijd tegen de oudste dat ze nu een grote meid is en het niet meer mag doen...
ja ik ozu het dan ook zo brengen dat ze bijna naar school gaat en het dan niet meer mag want ze wordt een grote meid.... Ik zeg het gewoon erg vaak en ze doet het bijna nooit meer! Ook betrek ik kindjes van de psz erbij die het bv niet doen....tja een beetje proberen gewoon!
nou uhm tis even de vraag of ik niet al zwanger ben kom vanochtend bij de dokter vandaan omdat al 3 weken vage klachten heb maaar als dat niet zo is dan is de planning eind dit jaar hihi
heb wel verteld dat ze alleen met smiddags rusten mag duimen en in der bed ben nu blij dat ze in iedergeval van de speen af is, en dan volgende stap maar de duim hihih
jawel alleen de dokter die denkt zelf een mogelijke zw-schap door me bloeddruk en de klachten heb er een topic over al 3 weken vage klachten (flabbergasted)
Lekker laten gaan en geen aandacht aan besteden je maakt het nu belangrijker dan het misschien is. Kan een fase zijn en even opnieuw ontdekken. Nu bijvoorbeeld haar duim. Ze moet toch ergens een soort behoefde er nog aan hebben. Dus niet te veel ophameren. En ik heb geduimd tot me 15 de en vond het heerlijk En oja al me tanden staan nog recht hoor. nooit een beugel nodig gehad.
ik heb dus wel een beugel gehad door het duimen en als ik het kan voorkomen dan probeer ik het toch hoor....des te langer ze het doen des te moeilijker het wordt denk ik
Tja, hoe wil je dat gaan verbieden dan? Je kunt moeilijk de hele tijd haar in de gaten houden als ze slaapt of ze misschien niet gaat duimen. Laat het een beetje los zou ik zeggen.
niet verbieden zeg ik ook niet als je het tegen mij hebt.. je kunt wel proberen om het met een omweg duidelijk te maken dat het niet mag toch?
Uitleggen wat er met haar tanden gebeurt als ze duimt. Als ze duimt zeggen dat ze haar duim uit haar mond moet halen. M doet haar grote nicht wel eens na en dan zeg ik dat ze daar lelijke tanden van krijgt en dat ze toch geen babytje meer is ... Maar goed, die heeft sinds ze 7 maanden (?) is geen speen meer.
Heel eerlijk ik zou de speen terug geven alleen in bed! duimen is zoooooveel moeilijker afleren als een speen. trust me (k ben bijna 30) Ze is nu gewend geen speen te hebben meer overdag en s nachts heeft niemand er last van toch?
speen terug geven is absoluut geen optie ten eerste is haar tong onwijs lui geworden daardoor en kan dus nog steeds niet goed praten en moet waarschijnlijk naar de logopediste door een lang verhaal kan ik dus ook gewoon die speen niet terug geven, maar dat heeft met meerdere factoren te maken
Als ze 3,5 is , dan heeft het misschien wat invloed als de logopediste verteld dat ze niet mag gaan duimen... En dat jij haar daar af en toe aan herinnert... Verder klinkt het nu een beetje eigenwijs - dus dan zou ik het even negeren, tot je bij de logopediste bent geweest.
ze heeft gelukkig ook niet heel de dag geduimt ze doet tot nu toe heel zelde toen ze ging slapen deed ze der duim ook niet in de mond kreeg ook een tip om bite-x te smeren op de nagels van der duim maar dat vind ik ook best zielig aangezien ze daar van kotst (heb het eerder gebruikt omdat ze nagel bijt)