Hallo Ons zoontje is 3 en een half en heeft een handicap. Lopen gaat wel , maar kleine stukjes. We hebben nu een normale buggy van maclaren , maar die begint te klein te worden. Zoontje is ook vrij lang voor zijn leeftijd. gaat dan steeds met zijn schoenen over de grond. Kost me heel veel schoenen. gebruik ook nog wel de wandelwagen , maar wordt hij ook te groot voor. Heeft iemand ervaring met grootere buggy''s? En wat kosten ze ongeveer? Onze zoon heeft een verstandelijke beperking en verkeerde stand van voetjes hierdoor loopt hij slechter.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot hij is, mijn zoon is 110cm+ong. 25 kilo.. Aardig aan de maat dus Hij zit nog regelmatig in zijn buggy, dat is een titaniumbaby. Gewoon een standaard buggy, maar Jayro kan er best nog even in en in andere buggy's past hij ook niet meer! Voorbeeld: Marktplaats.nl > Legergroene buggy titanium baby - Kinderen en Baby's - Buggy's (is geen advertentie van mij) En ik kwam laatst deze tegen bij het zoeken naar een 2e buggy: Marktplaats.nl > I,coo Pluto (z.g.a.n) - Kinderen en Baby's - Buggy's Dit is volgens mij ook een grotere buggy, maar zelf dus geen ervaring mee. Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is echt de wat oudere buggy's.. Even kijken of ik voorbeeldje kan vinden Marktplaats.nl > Leuke buggy - Kinderen en Baby's - Buggy's Zoiets zeg maar, die zie je regelmatig bij kringloopwinkels enzo, die zijn vaak ook geschikt voor grotere kindjes. En tsja anders kom je inderdaad waarschijnlijk bij de aangepaste wagens, krijgen jullie dat niet vergoed ofzo?
Dank je voor het meedenken. ik weet nog niet of we het vergoed krijgen. We willen gewoon vast een buggy. die pluto zag er groot uit ga ik verder naar kijken.
Er zijn hele mooie buggy'g verkrijgbaar, die ook via de WMO verstrekt kunnen worden. Je kunt denken aan de Stingray van R82. deze heb ik pas nog verstrekt in mijn werk als Wmo consulent. Ding rijdt ook heerlijk licht. De Kimba Cross van Otto Bock (ziet er wellicht iets te 'gehandicapt"uit, maar is een ideaal ding, omdat ie ook offroad kan én achter de fiets En dan heb je nog de superhippe Kangoo van Life & Mobility Mischien heb je er wat aan. Je kunt, als je geen beroep op de Wmo wilt doen, natuurlijk je ook als particulier tot deze bedrijven wenden.
mac laren Techno .. mijn zoontje van 4 zit hier ook nog erg goed in en rijd super! vering op de banden
De MacLaren Techno XLR (!!!!), dus de meest luxe/dure versie gaat tot 25 kilo. Wij hebben hem ook, in Engeland bestellen is trouwens veel goedkoper. Een aangepaste wagen zou je (gedeeltelijk) vergoed moeten krijgen hoor, maar dat kan je even navragen.
Ik ga informeren naar een aangepaste wagen via vergoeding. Heb zitten kijken naar de prijzen , is gewoon te duur. Voor de maclaren techno zullen we eens gaan kijken bij b.v babypark. En eens kijken hoe hij er in zit. Meiden allemaal bedankt
Ik zou gaan op wat Hellen zegt, (geloof me die heeft er verstand van). Is misschien nu even heel wat werk (aanvragen e.d) maar dan heb je ook iets waar je een hele tijd mee door kunt.
Maandag meteen contact opnemen met stichting MEE Die zullen direct een buggy aanvragen die volledig vergoed word Mijn zoontje zit op een speciaal KDV en daar hebben ze bijv buggy's die tot 40kg kunnen houden. De ouders van deze kindjes krijgen er gewoon eentje vergoed als dit nodig is, en bij een speciale leverancier besteld Gewoon even contact opnemen met stichting MEE bij jou in de buurt. Zij regelen het kosteloos voor jullie
Dat is mooi. Ga maandag gelijk naar mijn contactpersoon bellen die ook indicatie voor kinderdienstencentrum had geregeld. Hoop inderdaad dat we hem geheel vergoed krijgen. Dank je
Eej lentebloempje: waar in Zuid-Holland woon je? Wellicht kan ik je ook een handje helpen... Je mag me ook even PM-en hoor!
kan je niet een buggy krijgen via het WMO? mijn broertje is gehandicapt. Kwam vroeger wel bij hem op school, en zag bij de kleinen vaak een Buggy voor grotere kinderen via het WMO. Of een kleine rolstoel? zou ook een optie zijn? tegenwoordig hebben ze kleinere maten, maar hier moet je als ouder aan toe zijn... Weet dat dit moeilijk is deze stap. wat voor handicap heeft je zoon? aangeboren? de handicap van mijn broertje is aangeboren, hij is nu 29 jaar maar ik ben er mee opgegroeid. zat vanaf zijn 7e in een rolstoel. Hij is lichamelijk gehandicapt.
mijn zoon was met 3,5 jaar 27,5 kilo bij 1m19 lang en kon gewoon nog in de maclaren techno xlr. Die kunnen het gewicht goed aan hoor. Mijn zoon is extreem lang/groot voor zijn leeftijd. Was dan ook erg blij met deze wagen.
Ga het uitzoeken Hij heeft een zeer zeldzame chromosoom afwijking. Hierdoor heeft hij een verstandelijke beperking. Ontwikkelingsachterstand. Zijn voetjes staan niet helemaal goed , waardoor hij moeilijker loopt. Kleine stukjes gaat , maar langere afstanden is te veel. daarom willen we een buggy die we makkelijk mee kunnen nemen.
Mijn dochter heeft ook een handicap en wij hebben ook een grotere buggy gekregen via de WMO. Bij onze gemeente kun je via internet een aanvraag doen bij de WMO en dan nemen zij vanzelf contact met je op. Meestal komen ze dan thuis om te kijken wat er nodig is. Je hebt dan alleen nog een aanvraag van je behandelaar nodig. Hoe wel rekening met een levertijd. Wij hebben zelf deze: Alvema Ito | RvS De bovenste hoofdsteun is er bij ons nog af en ik heb er een zonneklep bij, dan ziet het er best als een gewone wagen uit. Wij zijn er erg tevreden over.