KDV & PSZ combineren?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lt20, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemiddag,

Mijn dochter zit nu 2 ochtenden (wo en vr) per week op een peuterspeelzaal. Het wegbrengen/ moment dat ik wegga is nooit zo'n succes maar daarna is ze weer supervrolijk en heb je geen omkijken naar haar.

In verband met mijn baan moet ik per februari gebruik gaan maken van 1 dag per week kinderdagverblijf. Hier zal ze samen met haar broertje naar toe gaan.

Mijn idee was om haar van de psz te halen maar vanmorgen toen ik het haar leidster vertelde, vroeg ze waarom we het niet gaan combineren. Ik vraag me af of dit niet teveel voor haar is, ze is in augustus 2 jaar geworden.

Het weekschema zou als volgt zijn:
    maandag kdv
    dinsdag thuis
    woensdagochtend psz - daarna thuis of oma
    donderdag thuis
    vrijdagochtend psz - daarna thuis

Wat is wijsheid om te doen? En zijn er hier mama's die hun kindje zowel naar een psz als kdv brengen?

Alvast bedankt voor het lezen & reageren.

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom eigenlijk niet op maandag psz ipv woensdag of vrijdag en dan oma in de middag oppassen. hoeft ze helemaal niet naar het kdv en blijf je 2 ochtenden psz afnemen.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb voor de maandag geen oppas vandaar de keus voor een kinderdagverblijf. Dus ik kan haar op maandag naar de psz niet wegbrengen naar iemand + mijn zoontje moet op maandag ook naar de opvang.

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hier eentje die vanaf zijn 2e jaar 2 morgens naar psz gaat en en ook nog 2 volle dagen kdv. We hebben daar geen problemen mee ondervonden, alleen in het begin soms 's avonds wat moe, maar dat vond ik wel normaal.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat ze naar een gastouder maar in m'n verlof ging ze op dinsdag en vrijdag naar de gastouder en op donderdagmorgen naar de psz (ze zit hier op de instroomgroep vanwege een lange wachtlijst en daarom 1 ochtend).
    Maar ik vond het prima zo en zij ook.

6. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Vaak hebben de ouders het er moeilijker mee dan de kinderen zelf.

Als dit voor jou de beste oplossing is zou je het kunnen proberen voor een aantal maanden. Je kindje zal in het begin toch moeten wennen aan het kdv omdat het allemaal nieuw is.

En vind ik het te veel, nee. Peuterspeelzaal is maar een paar uurtjes per keer.

7. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaat onze dochter ook 2 ochtenden naar de psz en een dag naar kdv. Het gaat prima hier.
    En dochter maakt ook goed onderscheid in kdv en psz.

Deel Deze Pagina