kdv regelen, maar onduidelijk wanneer weer werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Oempje, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Normaal als je werkt en met zwangerschapsverlof gaat, regel je (indien nodig) ver van te voren de kinderopvang. Mijn contract/project is precies met mijn zwangerschapsverlof afgelopen, daarna heb ik geen baan. Dit heb ik ook een soort van bewust gedaan, omdat ik niet na 10/12 wk weer terug aan t werk wil, maar het allemaal even wil aankijken.

Toch wil ik me alvast inschrijven voor kdv, omdat ik wel weer aan t werk wil, maar het is alleen de vraag wanneer precies. Nu heb ik een kinderdagverblijf gebeld, en geïnformeerd over het inschrijven etc. maar zij moeten een startdatum hebben en willen weten voor welke dagen je kinderopvang wil. Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik weet niet hoe ik het nu moet regelen..

2. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    lastig hoor. Heb je voor jezelf wel een idee wanneer je ongeveer wilt gaan
    beginnen? Dan kun je ongeveer een datum laten vastzetten.
    Anders zul je moeten wachten tot je weet wanneer je weer wilt beginnen met het risico dat je misschien geen plek hebt, op de datum dat jij wilt. Ik heb met 10 weken al een plekje gereserveerd en ben blij dat ik dat heb gedaan want het is vaak heel lastig om een plekje te krijgen (zeker voor meer dan 2 dagen, in ons geval 3).
    Hebben ze bij het kinderdagverblijf niet gezegd wat de gemiddelde wachttijd is? Want is het niet vrij laat als je nu nog iets moet regelen, maar misschien dat waar jij wilt, er genoeg plaats is.

Ik hoop dat het lukt. Ik zou alvast een plek reserveren met een globale datum en dan kun je dat altijd nog aanpassen (mits ze flexibel zijn).

Wij hebben net een bevestiging voor een plek per 1 augustus (dus zolang van tevoren wordt het al gepland) en niet op de dagen dat wij in eerste instantie wilde, maar we kunnen nu nog makkelijk schuiven met werkdagen, omdat ik nog niet heb aangegeven wanneer ik straks weer ga werken.

3. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, precies lastig! Zoals ik al zei, ik wil dan ook nu inschrijven, ik denk dat ik na 7/8 maanden weer aan t werk wil, maar ja als je niet precies een datum weet is het wel moeilijk.

Ik denk dat ik idd gewoon een inschatting moet maken, en gewoon moet inschrijven. Of misschien dat ik eerst in mijn omgeving rondvraag of zei tijdelijk kunnen oppassen totdat kdv geregeld is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat je in amsterdam er wel vanuit kunt gaan dat er zeker een wachtlijst is.

Ik zou er wel een plekje reserveren, voor de zekerheid.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach zelfs hier in de kleine dorpen rond Grunn is er een wachtlijst voor bepaalde dagen, vooral de dinsdag en donderdag zijn populair.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier viel het mee. Ik heb in oktober gereserveerd voor september 2007. En ik hoorde een paar dagen later geloof ik al dat ik een plaatje had. Maar dan moet ik erbij zeggen dat we de minst favoriete plaats hebben. Vrijdag en woensdag.

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Meevallen ... dat is bijna een jaar van te voren......
    Heir idem, wij hebben veel kindeorpvang nodig. en de wachtlijstem zijn ellenlang.

Als jij met 7/8 maanden weer aan het werk gaat moet je zeker nu inschrijven. dan maar een maandje extra betalen ( kun je hem/ haar lekker rustig laten wennen want dat is lastiger als ze al wat ouder zijn)

8. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik heb mijn beiden kinderen (incl die ongeboren) ingeschreven op de wachtlijst en 3 maanden VOOR de ingangsdatum moet ik laten weten of ik ga beginnen met de kdv en welke dagen.. Ik vindt dit ook lastig want pas na de zwangerschapsverlof ga ik een nieuwe baan zoeken. Ik denk dat in de ergste scenario gaan mijn kinderen elke dag naar een andere kdv of/en gastouder. Ik zou dat niet leuk vinden, maar beter dit dan onnodig betalen voor opvang wanneer ik eigenlijk geen werk nog heb en dus ook geen recht op kinderopvangtoeslag (!)

9. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    voor de woensdag en vrijdag lukt het meestal wel zonder al te veel problemen maar andere dagen (zeker dinsdag en donderdag) kan lang duren. Dus misschien kun je daar rekening mee houden als je weer gaat werken.

10. swaf

swaf Lid

16 jan 2007
    20
    0
    0
    Utrecht
    Volgens mij moet je gewoon een startdatum prikken. Voordat je definitief de plek hebt moet je toch nog een contract tekenen etc. pas dan zit je er echt aan vast, tot die tijd kan je nog gewoon schuiven..
    wel belangrijk dat je alvast op de wachtlijst staat en dat je de juiste dagen aangeeft. inderdaad zijn dinsdag en donderdag lastiger, dus als je nog van plan bent te schuiven dan kan je in ieder geval voor de ma woe en vrijdag kiezen zodat je meer flexibiliteit hebt en gemakkelijker bij verschuiven van de startdatum opnieuw plek krijgt.

Een heel gepuzzel, ik heb er nu 1 op school en zit ook nog met BSO (geen plek) en dinsdag en donderdag als gewenste plek voor no2 en de baby (ook nog geen plek). je wordt er gek van!

11. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik denk dat ik de baby dan ook maar ga inschrijven, en idd er is dan nog niets vastgelegd, maar staat dan wel ingeschreven. Ik heb echt geen idee, hoe het zit met de wachtlijsten. Ik denk wel dat het veel minder is dan een paar jaar geleden. Ik heb veel keus hier in de buurt en heb me ook aangemeld op zo'n site kol.nl geloof ik, waar ik wekelijks een mail van krijg met beschikbare plaatsen. Voor de maandag heb ik al oppas geregeld, dus als ik dan woe en vrij zou moeten werken, omdat dit makkelijke dagen zijn voor kdv zou het best kunnen, mits het werk het toelaat. Nou komt allemaal wel goed denk ik, ook al aanbiedingen vanuit de omgeving gehad om op te passen, eerst maar genieten van onze kleintjes!

12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik werk op een kinderdagverblijf en ook bij ons is het mega druk. Wij hebben ook wachtlijsten, voor de meest gewilde dagen (maandag, dinsdag, donderdag), is dat zeker een half jaar.

Schrijf je nu gewoon in en leg je situatie gewoon even uit, gebeurt bij ons wel vaker. Geef dan een datum door waarvan jij denkt dat het ongeveer zal worden, je kunt altijd nog wat schuiven, zeker naar een latere datum, je kindje staat dan toch al ingepland. Ik raad je ook aan om voor de drukkere dagen in te schrijven, verandert het dan toch, dan ben je zo goed als verzekert van een plaatsje.

13. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt Andrea!

Deel Deze Pagina