kdv schommelstoel en alleen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door happyrammetje, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Een kindje kan ook in slaap vallen in een swing he, moet je het dan over leggen naar de slaapkamer of juist lekker rustig laten liggen terwijl de rest buiten speelt?!? Standje 6 is niet echt rustig...dat moet ik er wel bij zeggen.
    Kinderen zijn we vaker even zonder toezicht hoor, als je even fruit haalt of bij de andere kinderen in de slaapkamer kijkt. We staan niet de hele dag met 2 leidsters, maar wel het grootste gedeelte van de dag!
    Groetjes van Pasjuh.

2. Sandra1989

2 sep 2013
    8
    0
    0
    ik werk zelf op een kinderdagverblijf, op een babygroep.
    Volgens het protocol moeten we idd elke 5 a 10 minuten bij een slapend baby´tje gaan kijken. Aangezien er bij ons ramen aan alle kanten van de slaapkamer zijn, hoeven wij de baby´s niet echt te storen maar kunnen wij ze goed zien door het raam. De babyfoon staat tevens altijd aan. Ik vind het persoonlijk best gek dat je kindje alleen lag binnen en de leidsters buiten waren, maar misschien wouden ze haar niet wakker maken en konden ze toezicht op haar houden.
    Waar ik me meer druk om maak is dat een schommel absoluut geen goede slaapplek is voor zo´n klein baby´tje.

Deel Deze Pagina