Ik vind het ook raar als een kdv dicht gaat. Dat ze vragen om het kindje op tijd op te halen, oke. Maar helemaal dicht..?? Mijn werk stopt toch ook niet tussen kerst en oud&nieuw.. Bij ons hebben ze wel een lijst opgehangen met de vraag wanneer je kindje wel en niet komt. Zo kunnen ze toch een aantal leidsters vrij geven. En ze hebben gevraagd om je kindje om 16.30 op te halen (alleen op 24 en 31 dec). Gelukkig heeft mijn vriend vroege dienst, dus geen probleem. Het was ook een verzoek en geen verplichting. Dan wil je ook wel wat meer moeite doen.. Voor degenen van wie het kdv dicht gaat. Ik neem aan dat je de uren dan niet hoeft te betalen..??
Bij ons hanteren ze zowel op kerstavond als oudjaarsdag normale openingstijden (dus dat is hier tot 7 uur s'avonds)
Hier is de vraag je of je je kind voor half 5 zou willen ophalen zodat de leidsters ook kerst kunnen vieren met hun famillie. niet verplicht dus.. maar wel ene dringend verzoek en ervaring met voorgaande jaren leert dat ook echt alle ouders dat wel snappen en dus hun kind op tijd ophalen. (doen ze de dag voor kerst ook overigens) voor ons was het in ieder geval geen probleem.. anne ging toch al nooit naar het kdv op donderdag.
Bij ons is het KDV aankomende week ook gesloten. Persoonlijk vind ik het niet raar. Kan me voorstellen dat sommigen qua werk nu moeilijk zitten. Maar toch zijn er veel mensen vrij rond deze periode, daarom kan ik er wel inkomen dat ze het KDV sluiten.
Vind het echt schandalig als een kdv dicht gaat. Iets eerder ophalen ok ,maar dicht Winkels gaan toch ook niet dicht en winkelmedewerkers moeten toch ook werken. Gelukkig ging het kdv hier niet dicht. En krijegn jullie dan ook vergoeding van de uren? Of betaal je gewoon door?
Die uren betaal je wel gewoon. Zit bij ons verrekend in het uurtarief. Volgend jaar gaan ze dus wel open, en het uurtarief gaat dan iets omhoog.
Ik heb zelf een kinderdagverblijf opgezet twee jaar geleden. Er zijn nog niet zo heel veel kinderen (vooral BSO), als we open zouden zijn zouden er één of twee kindjes komen in de kerstvakantie en dan nog niet eens alle dagen tegelijk. We kunnen voor deze kinderen niet open om de simpele reden dat het echt niet uit kan. We zijn nu de hele kerstvakantie dicht en deze weken hoeven ouders ook niet te betalen. Het tarief is berekend op 50 weken (eerst 47, toen waren we ook 3 weken in de zomervakantie dicht), iedereen betaalt wel elke maand hetzelfde bedrag, i.v.m. de toeslag die ook elke maand gelijk is. Als we wel open zouden gaan, zou het betekenen dat alle ouders mee betalen aan de opvang van de twee kinderen, terwijl de meerderheid er dan geen gebruik van maakt. Als kinderdagverblijf mag je zelf je sluitingsdagen vaststellen, net zoals je dat met je iegen winkel ook mag doen. We geven de ouders natuurlijk wel ruim van te voren een lijst met sluitingsdagen, zodat ze er rekening mee kunnen houden.
Gaat het uurtarief dan niet omhoog, juist omdat ze dan wel open zijn? Wij berekenen het zo: aantal weken dat we open zijn x aantal uren per dag = aantal uren per jaar Het aantal uren per jaar delen we dan weer door 12 en zo komen we aan het maandtarief wat je betaalt, dit is dus een vast tarief per maand, terwijl het aantal uren per maand wel kan variëren. Anders zou je elke maand wat anders betalen, want stel je komt alleen op maandag, dan heb je de ene maand 4 en de andere maand 5 dagen.
ik werk dan niet op een kdv maar op een bso en in vakantie zijn wij. van half 8 tot half 7 open. Wij waren gisteren ook tot half 7 open. Wij mochten alleen eerder weg als er voor 5 uur geen kinderen meer waren. en oud jaarsdag is hetzelfde
Mijn kdv gaat op 31/12 om 16.00 dicht, maar hoera hoera: op mijn werk sluit het kantoor die dag al om 15.00 Voor het salaris hoef je niet in de welzijnssector te werken, maar met dit soort dingen is het wel perfect geregeld hoor...
ik werkte op een kdv en die van ons ging ook sluiten tussen kerst en oud ennieuw net zoals carnavalmaandag.....dit staat al in het contract dat je tekent....voor werknemers is het ook fijn want er is nooit een probleem wie er moet werken!!! En het is vaak berekent in de uren ...... maar hier geen probleem ik werk niet meer!
sorry maar ik kan er dus niet inkomen. en al helemaal niet omdat we aan het eind van 2008 een briefje krijgen met sluitingsdagen voor 2009 en er dan niet bij staat dat ze deze dagen eerder sluiten en vind het ook echt heeeeel raar dat WIJ....HUN ......studiedagen betalen. als ze op maandag studiedag hebben en dicht zijn betaal ik gewoon evengoed voor deze dag en inhalen is niet erbij. echt raar... maar nogmaals ik vind dat raar
vaak zijn de dagen die het kdv dicht zijn al verrekent over het hele jaar....alleen bedoel jij denk ik de uren die ze eerder dicht gaan! De leidsters hebben vaak ook een prive leven en kinderen waar ze graag optijd naar toe willen...
Ik snap wat je bedoelt hoor....maar ik wist dat ons kdv elk jaar om 17:00 uur dicht zou gaan dus ik had geen moeite om te werken...en daarbij het ligt er erg aan hoe mee denkend een baas is.....en zoals hier geschreven werd een kdv heeft net zoveel recht om te sluiten.... oja en een kdv is toch iets heel anders dan horeca.....of zit ik er naast?
Bij ons is het kinderdagverblijf gewoon tot half 7 open, maar vind het wel zo eerlijk om mijn kindje eerder op te halen. Snap dat de leidster ook wat willen hebben aan hun avond. Ik hoorde ook een paar ouders zeggen dat ze gewoon vrij zijn en dat ze die dag boodschappen gaan doen, dit is wel makkelijk. Er was ook een moeder bij die juist zei d'r kind pas na 6e te komen halen zodat ze zelf alles op d'r gemak kon doen. Dit vind ik peroonlijk wel een beetje raar. Je kan toch wel een beetje rekening houden met de leidsters?!?
tja dan zal je toch eens moeten praten op je KDV. Als zij dat niet duidelijk en op tijd aangeven zitten hun daarin fout. Maar nog kan ik er inkomen, genoeg mensen zijn vrij rond deze periode. Als er veel mensen vrij zijn en er komen weinig kindjes dan is dat voor hun ook alleen maar duurder qua kosten enzo.
Ons KDV is ook tussen kerst en oud & nieuw dicht. Gelukkig is manlief ook precies in die periode verplicht vrij, maar ik kan me voorstellen dat het voor werkende ouders die dit niet zijn best vervelend kan zijn. Ik snap ook niet waarom het nodig is eerlijk gezegd.
Bij ons is t kdv wel open voor de kindjes die een 52 weken rooster hebben (je kan ook voor 48 weken kiezen; heb je 4 verplichte vrije weken op t kdv). Wij hebben voor de 52 weken gekozen; scheelt nauwelijks geld en we zitten niet aan die weken vast wb vakantie. Er zijn wel veel minder kindjes dus de groepen worden samengevoegd. Iris gaat lekker een dagje naar t kdv en wij gaan dan klussen aan haar nieuwe kamer. We brengen haar wat later en halen haar wat eerder op. Heerlijk hoor zo'n dagje en zij heeft t ook super naar d'r zin...