kdv sluitingsvraagje

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by mirell, Dec 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

tussen kerst en oud en nieuw is het dagverblijf waar mijn zoontje op zit ook dicht. 4 januari is weer de eerste dag.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik kan mijn meisje morgen gewoon brengen.....

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    bij ons op 24 en 31 dec tot 16 uur, en was duidelijk aangegeven. zelf is mijn werk op 24e tot 15 uur open en 31e hele dag dicht. zelf ben ik sowieso op donderdags vrij.

4. augustus

augustus Niet meer actief

Hier op oud jaars avond in overleg met alle ouders tot 16.00 uur. Met kerstavond ook trouwens.
    Maar op de overige dagen gewoon tot 18.15 uur gelukkig!

5. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    meen je dat nou echt?

wij hebben beide een verantwoordelijke functie bij een klein bedrijf waar het erg druk is en dus kei hard werken...
    dan kun je toch niet zomaar een week vrij nemen? mijn baas zie me al aankomen...

en wij werken (wel 2 verschillende bedrijven) bij een bedrijf wat levert aan de horeca, dus dit zijn de toptijden voor ons! wij werken zelfs erg veel over in deze 2 weken.

ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het echt niet zo vanzelf sprekend is dat je een hele week vrij kunt nemen.

ziekte vind ik ook erg lastig op te lossen. nu wonen de oma's vlak bij ons, dus die kan ik meestal inschakelen, maar laats moesten mijn vriend en ik inderdaad ieder 1 dag vrij nemen. maar dat is toch heel iets anders dan een hele week?

6. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Behalve volgend jaar is het toch bijna nooit een hele week tussen kerst en oud en nieuw? Natuurlijk zijn er bedrijven zoals die waar jullie werken, waar het drukker is, maar er zijn ook veel mensen juist (verplicht) vrij. In sommige gevallen is het zoals bij jullie, maar als wij van de 30 kinderen er twee overhouden in de vakantie, is het niet een meerderheid of zo die geen vrij heeft of kan krijgen. Ik kan me in jullie geval voorstellen dat je dan niet kiest voor een KDV wat dicht is in deze periode.

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    in ons geval werken we in een winkel en mijn man is service monteur cv instalaties en werken we gewoon en kunnen allebei zeker gen vrij.
    mijn man oest zelfs ivbm met kou zijn roostervrije dag inleveren.

kiezen voor een kdv dat gesloten is tussen kerst n oud en nieuw
    je kiest voor een dagverblijf diein jouw buurd is ga ik van uit.
    die sluitingsdagen hoor je vaak pas aan het begin van eennieuw jaar.

8. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Bij ons vragen veel ouders wel naar de sluitingsdagen en voor sommige is het ook echt een belangrijke overweging. Het scheelt natuurlijk wel dat de 'grote 'stichting' om de hoek zit en de één voor keinschaligheid gaat en de ander toch voor de zeer ruime openingstijden (en boodschappen en strijkservice!) van de grote organisatie.

9. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Gelukkig is ons kinderdagverblijf altijd open, behalve op officiële feestdagen. Wel vragen ze ons om voor 5 uur de kinderen op te halen en dat vind ik ook logisch. Kunnen zij ook rustig de kerst en oudjaarsavond ingaan.

10. Kletskous

Wou echt dat mijn zoontje zijn opvang gewoon open was. We zitten midden in een verhuizing dus het had heel erg fijn geweest als hij op de opvang zou zitten. Lekker de handen vrij.

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,814
    4,194
    113
    24/12 gingen ze om 16.00 dicht en deze hele week zijn ze gesloten

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Het kdv waar ik zelf werk is gewoon open en ook op de 24 en 31. wij zijn dan gewoon op tot 18.30. vragen wel aan de ouders hoe laat ze worden opgehald zodat we het een beetje weten.

het kdv van me dochter is dicht tussen kerst en oud en nieuw ik vindt het rond uit belachelijk. ik bedoel je bent een kinder opvang. je bent er dus om kinderen op te vangen als de ouders moeten werken. juist in deze tijd is het bij heeeeel veel soorte bedrijven erg druk. dan kan je toch niet verlangen dat ik verplicht vrij neem

en dan gingen ze de 24 ook nog eens om 16.00 uur dicht. hoe verzin je het. de meeste bedrijven gaan om 16.00/16.30 dicht. dan moet je je kleine nog op halen en ben je er zo rond de 17.00 uur. dat is nou een mooi tijd als je eeder dicht gaat.

13. Kletskous

ja ik vind het ook heel erg jammer dat mijn zoontje zijn kdv dicht is.
    Wij hebben de tijd nu ook zo hard nodig met de verhuizing. Nu gaat hij woensdag naar oma zodat we dan zijn kamertje over kunnen brengen. Dat is echt het laaste dan. Morgen gaan we de rest doen.

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Bij ons kdv hebben ze een paar weken geleden gevraagd om aan te geven of je kind deze weken wel of niet naar de opvang kwam. Daar hebben ze het rooster op gemaakt.

Donderdag 24 december waren ze tot 16.00 uur open en dat is op 31 december ook zo.

Ik vind het raar dat een kdv deze week helemaal dicht is. Je mag er niet van uitgaan dat mensen deze week niet hoeven te werken. Er zijn sectoren waar ze het juist nu extra druk hebben.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ons kinderdagverblijf is gewoon open inclusief verlengde opvang. Ik kan mijn zoontje deze week dus tot 18:30 ophalen (nu doe ik dat niet maar het kan wel). Prima dus. 25 december en 1 januari is het verblijf wel dicht (in het weekend zijn ze ook niet open)

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Nou, mijn vriend stond vanmorgen voor een dichte deur op de creche, haha! Het was ons even ontgaan dat ie gesloten was! Ook best stom hoor dat ie dicht was, want het is toch een gewone werkdag. Ik moest wel werken, maar vriend was vrij (gelukkig) maar ook flink ziek. Was dus fijn geweest als de uk naar de creche had gekund...

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik werk nou toch al zekker meer als 10 jaar in de kinder opvang. en heb nog nooit gemekrt. dat we maar 3 kindjes op het kdv hebben. en dan ehb ik op kdv's gewerkt met 8 groepen 4 groepen 6 groepen en nu 2 groepen

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik werk in de kinderopvang bij een grote organisatie, de eerste week van de kerstvak. zijn we open. Kerstavond gaan we een uur eerder dicht dan normaal. Tussen kerst en oud-en nieuw zijn we gesloten.
    4 januari gaan we dus weer open.

19. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Komt bij ons misschien ook wel, omdat we net anderhalf jaar gestart zijn en voornamelijk BSO kinderen hebben van de school waar we inzitten. De meeste kinderen gingen daarvoor niet naar een insteling voor kinderopvang. We hebben ook alleen nog een peutergroep en een BSO. Toen ik nog in de reguliere kinderopvang op de groep werkte waren we ook altijd gewoon open, waren mensen eraan gewend en kwamen de kinderen ook, vooral bij het kinderdagverblijf van de universiteit, waar heel veel mensen uit het buitenland werkten, uit landen waar het heel normaal is om je kind gewoon altijd 5 dagen per week naar het KDV te laten gaan.

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier gingen ze om 17.00u dicht. Hoefde vandaag niet te werken, anders had ik wel een probleem gehad idd.

Share This Page