KDV struggles

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Icecube, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochters zijn allebei vanaf vier maanden naar het kdv gegaan. En allebei hebben ze het rond 1 jaar en 2 jaar heel moeilijk gehad, ondanks dat ze goed gewend waren en 2 dagen in de week gingen. Ik denk echt dat je je dochter en het kdv meer tijd moet geven. Afscheid nemen hebben onze meiden heel lang wisselend lastig gevonden, bij de jongste gaat het nu sinds een maand of twee echt goed.
    Ik heb zelf ook het idee dat ze op het kdv van de jongste erg makkelijk zijn met bellen en ophalen bij 'ziekte'. Dat was ik bij de oudste niet gewend. Gelukkig is onze jongste vrijwel nooit ziek. Zit jullie dochter toevallig ook bij Korein? (ik zie dat je uit Eindhoven komt..)

Wat betreft het vergeten van de luier. Dat heb ik zelf ook wel eens gedaan. Het mag natuurlijk niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gebeurt.

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    22 maanden is ook een enorme lastige leeftijd om te brengen.
    Na 4 keer kan je hier echt geen conclusie overtrekken sterker nog. Ze gaat er al een maand heen en is 4 keer geweest.
    1 dag in de week neem ik aan?
    Als kindjes 1 dag in de week komen gaat het heel lang duren voordat ze gewend is.
    Maar als ik jou verhaal zo lees heb je er niet echt vetrouwen in en als jij er zelf al zo in staat gaat het ook niks worden.
    Wat betreft de luier is niet handig maar kan een keer gebeuren.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter mocht met 2,5 al starten op de Kindergarten (normaal 3 jaar) en zij heeft er echt moeite mee gehad, vaak huilen bij het weg brengen. ze was ook vaak niet lekker en ziekjes toen. Na de winter ging het beter. Nu na de zomervakantie gaat het helemaal geweldig, ik zet haar af help haar met de schoenenwissel, en jas en tas weg hangen en ik krijg een kus en knuffel en weg is ze. Nee hoor mama hoeft absoluut niet mee te lopen ik mag bij de deur zwaaien en de juf groeten.

Het kan dus echt tijd nodig hebben, ze was wel altijd goed te troosten en ik hoorde van de juffen en de andere moeders dat het vaak binnen een minuut alweer over was, soms alweer terwijl ik het hek nog niet uit was.

4. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja je moet je intuïtie volgen hierin vind ik... Dan kan er natuurlijk nog zoveel gezegd worden over dat het maanden duurt om te wennen, wat natuurlijk klopt maar als jij je het niet prettig vind dat je kleine verloren erbij loopt en geen klik heeft met de leidsters?
    Dan snap ik je helemaal..

Gastouder niet iets?
    Is toch een kleinere stap, kdv is nou eenmaal erg druk vooral als het kind het niet gewent is.

Deel Deze Pagina