Aanstaande zaterdag heeft een gastouderbureau hier in de buurt open huis. Alle gastouders hebben hun huis dus beschikbaar staan van 9-12 uur. Omdat ik in augustus weer aan het werk moet (tenzij schildklier weer gaat schommelen) moeten we dan dus oppas hebben voor beide kinderen. Ik heb nog geen baan dus hoe en wat weet ik nog niet precies. Toch vindt ik het fijn een beetje om me heen te kijken , sowieso wordt het dus een gastouder omdat ik nog nergens aan vast kan zitten omdat ik simpelweg gewoon nog niks weet kwa werk en of ik eventueel dan de ziektewet weer oppak. De vragen die ik al had was: Moeten mijn kinderen ingeent zijn? De jongste stellen we namelijk uit. Wat bij ziekte vd kinderen mogen ze dan gewoon komen of niet? Wat bij ziekte vd gastouder heeft ze dan vervanging? Wij vinden vaste slaapritmes erg belangrijk (tenzij baby er natuurlijk totaal geen behoefte aan heeft waar ik niet vanuit ga) is die mogelijkheid er? Hoe ziet de dag eruit kwa activiteiten? Weten jullie nog belangrijke vragen? En hebben jullie misschien tips waar op te letten?
Misschien de volgende dingen: Hoeveel opvangkinderen zijn er tegelijk? Wat zijn de leeftijden van die kinderen? Moeten er eigen kinderen van en naar school gebracht worden? Oftewel, moet de gastouder er verplicht uit? Doet de gastouder aan flexibele opvang? Wat als je een maand minder of meer uren af wil nemen? Hoe laat kun je de kinderen brengen en hoe laat moet je ze uiterlijk ophalen?
idd ik zou het niet fijn vinden als de gastouder om half 9,12uur, half 2 en half 4 aan school zou moeten staan. ivm slaaptijden van mijn eigen kind... en wat er bij de prijs inbegrepen zit, eten luiers, slaapzak... evt inbakeren, doet ze dat of niet? buitenspelen mogelijk in de zomer? huisdieren? en idd t flexibele, kan je evt dagen wisselen, afrekenen per uur, kwartier, dagdeel?
Nee in Apeldoorn Morgen is de open dag ben erg benieuwd , een normaal kennismakingsgesprek kost 25 euro dus die sparen we zo mooi uit als we zo de geschikte gastouder vinden
Activiteiten die gedaan worden, bv kinderboerderij? En peuterspeelzaal? Kunnen je kids daarheen op een opvangdag?
Wat leuk ! Via welk bureau? (mag ook via pb) We zijn inmiddels bij kinderdagverblijf Snoopy geweest en dit leek ons helemaal te gek. Alleen niet flexibel dus erg afhankelijk van de baan die ik ga krijgen of de kinderen daar naar toe kunnen. Echt nog even afwachten dus bah onzekerheid..