Vraagje kinderopvangtoeslag

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by BabyR, Mar 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

Dec 18, 2011
    2,009
    5
    38
    Hoi meiden,

Even een vraagje.
    Ik werk 22 uur per week waarvan mijn dochter 2 hele dagen naar het kdv gaat en 1 middagje heb ik ontbetaalde oppas.
    Ze gaat dus 24 uur pw naar het kdv (ze zijn van 7 tot 7 open en betaal dus voor de hele dag) Ze is er overigens niet van 7 tot 7 maar dat terzijde.

Nu is het natuurlijk verandert qua regels omtrent kinderopvang.
    Wat als ik nou eens een dagje extra werk en ik dus wat meer uren maak in de werkweek heeft dat dan gevolgen aan het einde van het jaar voor mn toeslag?
    Is extra werken nuttig voor mij of snij ik mezelf dan alleen maar in de vingers?

Bedankt alvast voor de antwoorden

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Als je meer werkt zal je aan het einde van het jaar een hoger jaarsalaris hebben verdiend. Dit kan van invloed zijn op de hoogte van je toeslag. Het zou dus kunnen dat je dan toeslag moet terugbetalen.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je je jaarsalaris iets hoger zet bij de BD kun je datondervangen. Dan krijg je nu misschien iets minder toeslag, maar met een beetje geluk hoef je dan niks bij te betalen aan het einde van het jaar. Misschien krijg je zelfs wel wat terug.

Je krijgt maximaal 140% van je gewerkte uren vergoed, dus daar zou je wel op kunnen letten, dat je daar niet overheen gaan. De uren die je daarboven komt moet je namelijk helemaal zelf betalen en dat kan aardig oplopen. Je zit namelijk al een aardig eind in de buurt met die 24 uur die je nu opneemt. Ik neem tenminste aan dat je zelf maar 8 uur op een werkdag werkt?

Share This Page