Autorijden met de oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lente2013, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Tijdens de zomervakantie past mijn zusje 1 dag per week op mijn zoontje van 3. Zij wil uitstapjes maken, wat natuurlijk hartstikke leuk is.
    Nu was een van haar ideeën om bij haar schoonouders op de camping op bezoek te gaan, circa een uur rijden.
    Zelf ben ik daar niet zo'n voorstander van, maar mijn vriend helemaal niet. Hij vindt het eigenlijk niets dat ons zoontje bij een ander in de auto zit en dan ook nog zo'n eind weg, want 'stel dat er iets gebeurt'.

Ik kan me het standpunt van mijn vriend voorstellen, maar ook dat mijn zusje dit niet snapt.

Wat vinden jullie hiervan?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik zou daar absoluut geen moeite mee hebben als je zusje fartsoenlijk rijdt.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Er kan met jullie toch ook vanalles gebeuren.. als ze normaal rijd geen probleem vind ik. En een uur is toch ook niet het einde van de wereld.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt ervan af wat voor een chauffeur je zus is, vind ik. Als ze gewoon normaal in het verkeer is, zie ik het probleem niet. Mijn dochter is momenteel naar zee met mijn zus. Ze heeft de juiste autostoel, snapt het belang van veilig rijden... Prima dus. Voor mij weegt dan het plezier dat mijn kind gaat hebben zeer zeker op tegen het idee dat ik alleen mijn kind veilig kan vervoeren. Want dat is natuurlijk niet waar.

Moest ze een wegpiraat zijn of geen problemen hebben met rijden met een glaasje op, dan was het natuurlijk een ander verhaal.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je zusje rijdt. Maar rijd ze netjes dan zou ik er absoluut geen probleem mee hebben. Onze kinderen zitten vaak genoeg bij iemand anders in de auto.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    hier zou dat geen probleem zijn,

mijn kinderen gaan regelmatig met mijn zusje een dagje weg ( ergens een kermis pakken of naar de efteling wat al zo 2,5 uur rijden is ) maar andersom nemen wij haar kinderen ook weer vaak mee ergens naar toe, zolang er maar veilig gereden word vind ik het prima.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Net wat de rest al zegt ligt er aan hoe ze rijd. Schoonmoeder vertrouw ik schoonvader totaal niet.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Waarom niet?

Daarnaast zie ik dat zoontje al drie is. Bereid je alvast maar voor op de basisschool Hier regelmatig uitstapjes op de basisschool (educatief) en dan gaan ze met allerlei moeders/juffen mee in de auto (natuurlijk wel incl autostoel).

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Zie het probleem niet. Neem aan dat je zus normaal rijd. Nooit over nagedacht hier.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit....of heeft ze vaak ongelukken of rijdt ze met drank op of rijdt ze extreem hard want dan heb je misschien een punt maar anders zou ik het erg overdreven vinden als hij niet mee zou mogen, sorry.

11. tuc

tuc Niet meer actief

In het geval dat ze een goede kandidaat voor de slechtste chauffeur van NL zou zijn snap ik je. Anders snap ik het probleem niet. Jullie vertrouwen haar ook voldoende met oppassen toch?

12. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Dit dus. Mijn zusje en ouders en ook schoonouders mogen mijn kind gewoon vervoeren. Ze rijden heel normaal. Als dat anders was dan natuurlijk niet. Oh en wel in een autostoel natuurlijk.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn kinderen zitten heel vaak bij de oppas in de auto en zo nodig ook bij andere mensen. Heb er dus geen problemen mee.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Dat vind ik echt geen enkel probleem.
    De kans dat hij thuis van de trap valt of zoiets is groter denk ik met 3 jaar.

Ik zou het als oppas van mijn neefje wel een beetje als een motie van wantrouwen ervaren eerlijk gezegd.

Hoe ziet je vriend dat inderdaad als hij naar school gaat.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon mag van ons niet met -voor ons- onbekenden meerijden waarvan ik niet weet hoe ze rijden. Nou ja: de enige uitzondering is 1x per jaar de buschauffeur met schoolreis. Die man kan ik moeilijk vooraf een rijexamen afnemen. ;)
    Overigens zou hij met sommige bekenden waarvan ik wèl weet hoe ze rijden, ook niet mee mogen ;) Gelukkig heeft er zich ook nooit een situatie voorgedaan waarbij zo iemand vroeg of hij mee mocht.

Als je zus goed rijdt, zou ik het prima vinden. Al snap ik jullie gevoel dat het een beetje spannend is als je kind zo ver bij je vandaan is. Dat zou voor mij meer met de afstand te maken hebben, dan met het vervoer op zich.

Verder snap ik de vraag hoe dat op school moet niet zo. Na een jaar psz en twee jaar basisschool heeft onze zoon nog nooit bij een 'vreemde' in de auto gezeten. Ik zou niet weten waarom dat nodig is?

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik ken de ouders op school niet meteen, laat staan dat ik weet hoe ze autorijden. Ik snap die vraag dus wel.

Maar goed, zeker bij je zus weet je dat ws wel en je vertrouwt je kind haar al een dag in de week toe, dat doe je toch ook niet zomaar? Er van uitgaande dat ze normaal rijdt, zou ik het dus wel goed vinden, met autostoeltje uiteraard.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Tupp bij ons op school gaan ze regelmatig op excursie en dan rijden ouders en die ken ik niet allemaal.

Rijd jij dan zelf?

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik snap jullie wel hoor. Ik vind alles wat met mijn kinderen te maken heeft spannend. Het liefst heb ik ook dat ze niet met iemand anders in de auto gaan iod. Maar lk wil ze niks ontnemen. Dus ik zet mij erover heen en laat (de oudste) lekker dagjes weggaan met haar tantes. Dat vindt ze super leuk!

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Echt?

Als ze gewoon een auto kan besturen en verder geen aantoonbare brokkenpiloot is?

Hier nog nooit bij stilgestaan. Onze kinderen zitten gewoon bij andere mensen in de auto en ook wel uren achter elkaar. Sterker nog ik zou het heel beperkend vinden. Ik kan ook een ongeluk krijgen met de kinderen in de auto.
    Mijn eis is altijd wel een goede autostoel en normaal vervoeren. Maar ook dat heb ik nog nooit hoeven te zeggen.

20. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Ok, helder. Beetje overbezorgd dus 😳

Deel Deze Pagina