Als je het echt een probleem blijft vinden kun je altijd een verbetervoorstel kunnen doen. Een klacht indienen lijkt me geen optie, omdat het gewoon mag.
Hier hebben ze ook de buitenschoenen aan, heb me er ook nooit aan gestoord. Thuis loop ik ook met de buitenschoenen naar binnen toe e.d. dus nee heb er nooit problemen mee gehad. en idd de vloeren worden er 2x per dag geveegd en gedweild dus schoner dan menig huis
het is al eerder gezegd: de GGD vindt dit geen probleem. Wij doen op ons kdv het volgende: zodra het vies en nat wordt buiten (herfst) gaan de schoenen bij de kids uit, de ouders dragen overschoentjes en de leidster sloffen/binnenschoenen. Maar in de zomer loopt iedereen in zn schoenen in en uit. Dan heeft het ook geen zin om schoenen uit te trekken, want een hoop vuil komt ook van de peuters die in de zandbak zitten en dan binnenkomen, wij hebben echt geen tijd om die 3 keer per dag schoon te maken.
Bedankt voor jullie reactie's. Super lief! En bij mij thuis wordt er in huis geen schoenen gedragen. Dus daarom vind ik het niet fijn. Maar ik ga er wel aan de bel trekken want ik heb hier en daar geïnformeerd en het blijkt dat ze er wel wat aan doen als meerdere ouders er niet mee eens zijn. Dus wie weet!
Doen ze dat ook als het nat is buiten? Dat vind ik dan niet kunnen. Bij ons trekken alle kindjes bij binnenkomst pantoffels/slofjes aan. Ouders doen altijd blauwe hoesje om. Wij hebben geen gemengde groepen dus geen kruipende babies tussen de peuters, maar toch vind ik dat wel een erg goed beleid. Ik heb geen smetvrees en heb een kind dat heel graag lekker vies wordt en dat hoort bij het kind zijn. Maar vind het beleid van ons kdv heel prima. Vooral met slecht weer lijkt het mij wel een must om er iets aan te doen. Succes!
Bij ons lopen ze ook allemaal op buitenschoenen, en ik vind het ook vies. Zeker ook omdat mijn zoon pas met 21 maanden ging lopen en hij dus tot die tijd de hele dag over de vloer lag te dweilen (hoewel zijn kleren nooit vuil werden van de vloer, dus kennelijk houden ze het wel goed schoon). Maar ja, gewoon niet over nadenken. Ze zitten ook overal aan met die kleine handjes, dus bacteriën komen er toch wel op.
dat wilde ik eigenlijk ook zeggen, als dat beetje zand alles is, je wil niet weten hoe dingen verder gaan hoor, ook op een heel schoon kdv. Sommige dingen hou je echt niet tegen.
bij ons hoeven we alleen maar van die hoezen over onze schoenen aan als het regent buiten. Met gewoon mooi weer mogen de ouders gewoon op hun schoenen naar binnen, kinderen ook natuurlijk.
Is ook zo. Wat dacht je van een kindje dat de (tuit)beker van een ander pakt om uit te drinken, nog voor jij erbij kunt zijn... Je houdt het niet allemaal tegen!
Bij ons KDV moeten de kinderen de schoenen uit als ze op de groep komen en de leidsters / ouders dragen overschoenen (van die blauwe slofjes) of geen schoenen.
Hier gaan de schoenen uit en lopen ze op slofjes. En de juffen ook. De ouders krijgen van die blauwe hoezen! Ziet er niet uit, maar wel schoon! Het is ook een verticale groep. Ik zou geen klacht indienen..dat vind ik een beetje te heftig voor iets wat niet eens zoveel kwaad kan. Wel kan je een voorstel bij de oudercommisie indienen. Ik zit bij ons KDV in die commisie en juist op die manier kan je als ouder je ideeën laten horen. Of misschien staat er wel een ideeënbox?
Bij de creche van mijn zoontje is het precies zoals Anne1985 beschrijft. Vind ik ook wel zo fris hoor, de vergelijking met thuis vind ik niet helemaal opgaan. Ik heb niet dagelijks 8 paar kinderen met buitenschoenen over de vloer .
Ik wil even reageren om het eerste wat je zei...je vertelde dat je zoontje nu 4 maanden is en al vanaf 2 maanden naar de opvang gaat. Hij was toen dus 8 weken! Wettelijk gezien had dit helemaal niet gemogen... Een kindje mag pas naar de opvang vanaf 10 weken! Bij ons is de regel eigenlijk wel dat de kindjes hun schoenen uit doen, leidster horen oversloffen te dragen, maar daar verkleuren mn laarzen helemaal van, dus daar ben ik mee gestopt. En sloffen vind ik niet fijn!
Helemaal eens. Ik denk dat je dan uit gemak niet meer naar buiten gaat.. Ook al is dat niet goed. Het is al een heel karwei om alle jassen uit de (preventie)luizenzakken te halen, meer dan de helft aan helpen doen nadat ze het zelf geprobeerd hebben, bijna alle ritsen dicht doen, sommigen in een wandelwagen zetten, allen netjes mee krijgen naar buiten... Hele klus hoor! Ben je zo een klein 15/20 min verder.
Bij ons lopen ze ook gewoon op buitenschoenen. Ik heb er niet zo'n probleem mee, de ruimtes worden wel elke dag gedweild geloof ik. Kinderen zijn bijna nooit ziek. Het lijkt me nogal een gedoe hoor, van die hoesjes en dan moet je weer pantoffels mee gaan geven, waar ze om de haverklap uitgroeien.
Bij ons kdv lopen we ook met buitenschoenen, nooit problemen mee gehad eigenlijk. Volgens mij is een kind geen 8 weken als hij 2 maanden is, maar oke
Meestal moet je blauwe sokken aan toch? Ze maken daar wel vaak schoon en thuis kruipen ze ook over de vloer terwijl je toch niet elke dag stofzuigt en dweilt? Ze kruipen ook vaak buiten en eten zelfs je planten op als je net even omdraait, denk niet dat het heel erg is. En wat ik net las idd als je ook nog alle schoenen van de kinderen aan moet doen bij buitenspelen, pfff
vind dat ook lastig... toen ikdat op de kdv van mijn zoontje zag keek ik ook met een schuin hoofd... maar ja bouwen ze weerstand op.....