Hallo allemaal, Ik weet niet of ik dit hier goed plaats, anders moet ie even verplaatst worden. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en we zouden heel graag een tweede kindje willen, maar de opvang wordt dan echt een probleem! Mijn zoontje gaat gemiddeld 1 keer naa mijn schoonouders (30 min. rijden) En 2 keer naar mijn ouders per week. Nou dus het dilemma. Stel dat ikover een jaar in verwachting raak, dan gaat mijn zoontje bijna naar de basisschool als de baby geboren wordt. Dat zou dus betekenen dat ik smorgens heel vroeg weg moet met 2 kinderen (half 7 ong.) eerst 30 minuten moet rijden om baby af te leveren bij schoonouders, hele eind weer terug rijden, kind naar school brengen, werken. KDV kan ik niet regelen, heb geen vaste werkdagen en/of vrije dagen, werk in de zorg. Man kan ook niet, die gaat met de trein naar zijn werk. Mijn werkdagen zijn van half 10 tot 6 uur. Nogmaals de wens is sterk aanwezig, maar vanwege andere zaken dus niet mogelijk. Soms gaat mijn zoon 2 dagen naar mijn schoonouders, soms helemaal niet. Vaste werkdagen zijn niet te regelen, want dan ben ik niet meer flexibel. Af en toe word ik er echt verdrietig van, gewoon omdat er geen oplossing voor is. Iemand nog een idee? Liefs
Er zijn ook KDV die flexibele opvang verzorgen, kwestie van even kijken of die er bij jou ook zijn. En anders een gastouder zoeken. En dan 1 die flexibele opvang verzorgt (die zijn er want ben er zelf 1 )
Kunnen je schoonouders niet naar jou komen? En je hebt toch ook flexibele gastouders of kdv's? Ik hoor wel vaker over moeders die in de zorg werken en een 24uurs opvang.
Het bovenstaande. En anders... een andere baan zoeken? Ik kan me voorstellen dat dat wat extreem klinkt, maar het zou toch vreselijk zonde zijn om je kinderwens opzij te schuiven vanwege je baan?
Inderdaad, ik sluit me aan bij Yukl. Als je wens zo groot is, zou ik eerst de mogelijkheden van flexibele opvang onderzoeken en anders overwegen ander werk te zoeken. Het zou echt zonde zijn als je je wens hierdoor niet in vervulling kon laten gaan.
inderdaad gastouder. En kunnen je schoonouders niet bij jou komen? Zou wel erg zijn als je kinderwens op zij moet schuiven voor een opvangprobleem wat er misschien helemaal niet is.
Inderdaad op zoek naar flexibele opvang! Je hebt nu nog een tijd om het te zoeken. En anders willen opa en oma misschien ook wel naar jullie komen.
wonen je schoonouders en ouders in dezelfde stad? anders zou je je zoontje daar op de basisschool kunnen doen. En anders misschien idd een gastouder of zo
Bedankt voor het meedenken meiden! Stel, ik zou voor een gastouder kiezen op de dinsdag en vrijdag, kan het dan dat het kind de ene maand 4 dagen komt en de andere maand 8?? Dat lijkt me niet toch?
@ mijnwondertje: er zijn zeker gastouders bij wie het mogelijk is. Ik ken trouwens ook mensen die 5 dagen per week kinderopvang afnemen en daar dan maar 2 of 3 dagen gebruik van maken iedere week. Dat kost wel wat extra, maar dat kost flexibele opvang ook. Misschien ook een optie om eens te bekijken.
mijnwondertje, er zijn idd genoeg gastouders die dat prima vinden, die stellen zich daarop in hoor. Je hebt ook gastouders die bij jou thuis komen. Wat yukl zegt over die 5 dagen opvang is ook nog een optie, maar ben bang dat het wel een groot kostenplaatje wordt. Ik denk dat een flexibele gastouder dan goedkoper is.
Gastouder kan idd. Ik werk in de kraam dus heel onregelmatig. Ik werk 2x 8 dagen in de maand ongeveer. Bij mij gaan mijn 2 kids op ma en do naar de gastouder. Ik begin meestal op maandag en dan komen ze dus 2 maandagen en 1x een donderdag en de rest niet. Dit dus 2x en de uren verschillen ook per keer. Ik heb een flexibele gastouder en zij vind het prima. Ik zou je dus aanmelden bij een gastouderbureau en aangeven dat het flexibel is en of ze iemand voor je kunnen zoeken die dat wil.
Ik zou zeker verder zoeken naar andere opties, als je wens zo groot is. Misschien is een gastouder iets voor jullie? En sommige dagverblijven hebben langere openingstijden. Of een andere baan zoeken..? Succes!
ik zou of een flexibele oppas zoeken óf een andere baan. net als yukl ookal zegt. ik vind dit geen onoverkomendelijke problemen om een kinderwens voor aan de wilgen te hangen.
Ik sluit me helemaal aan bij de bovengenoemde opties. Als je wens zo groot is, is er altijd wel een mouw aan te passen, desnoods een andere baan....waarom niet?
Ik bied ook flexibele opvang aan een gezin. Ik krijg een maand van tevoren mijn rooster en die mogen het echt zelf invullen. De vrijdag doe ik niet, maar verder mogen ze er van alles van maken. Dus ja, het kan echt hoor!
Wij hebben echt een flexibele gastouder. De ene week komen ze 2 dagen en de andere week 4 dagen. Wij hebben dat bij het eerste gesprek aangegeven en dat is gewoon mogelijk. We moeten wel de planning optijd doorgeven. Maar je moet je kinderwens echt niet aan de kant zetten voor je werk, daar ga je echt spijt van krijgen.