Hoe denken jullie hierover? Onze zoon gaat naar een flexibel kdv, omdat ik onregelmatig werk. ideaal zou je zeggen, maar ik ben wel verbaasd over bepaalde dingen, zo hadden ze hem vorige keer geen fruit gegeven, (dus van ontbijt tot middageten alleen drinken)en niet laten slapen? komt mijn man hem gistermiddag ophalen, hebben ze hem nibbitchips gegeven?ja maar 2 hoor, zei de leidster, hij vond het zo lekker (en het is geen jong meisje) onze zoon is trouwens 10 maanden.
Ik heb geen kinderen op een dagverblijf maar hier zou ik ook niet blij mee zijn. Ik vind overleg tussen ouders en verblijf moet goed zijn zodat beide weten wat de regels zijn en waar ze aan toe zijn. Trouwens chips geven aan een kind van 10 maanden geven (en het is je eigen kind niet eens) vind ik niet in de haak. Let dan beter op het drinken, een bekertje drinken 's morgens rond koffietijd vind ik dan een stukje belangrijker. De leiding heeft zelf vast wel koffie gedronken, die hadden toch zeker ook wel dorst. Ik zou vragen om een gesprek om de regels door te nemen. Geeft in ieder geval duidelijkheid voor jou en het k.verblijf.
Geen fruit in de ochtend vind ik niet goed, maar met de nibbits zou ik geen problemen hebben. Hier hebben ze dat met die leeftijd ook wel eens geproefd.
Geen fruit gegeven? Waarom geen fruit gegeven dan? Kwam het op dat moment gewoon zo uit en hebben ze het later gegeven zou ik er geen probleem mee hebben, maar gewoon helemaal niet gegeven vind ik van het kdv niet netjes. En niet laten slapen, tja waarom niet laten slapen? Wilde de kleine niet slapen dan ofzo? Dan lijkt het me niet zo erg. Of misschien hadden ze niet het idee dat hij moe was? Dan vind ik het ook niet zo erg. Kortom het slaapje gemist vind ik persoonlijk niet zo een probleem. Het zonder overleg geven van Nibbit chips vind ik niet kunnen. Dat horen ze mi ook gewoon niet te doen. Zoiets is dan altijd nog iets leuks om een keer met papa en mama uit te proberen maar niet voor het kdv vind ik.
Heel vreemd, bij ons word het gevraagd van tevoren wat ze thuis wel eens krijgen etc (maar dan nóg... niet aan een kleine van 10 maanden maar va zeker een jaar of anderhalf) en als we het niet weten, leggen we het in het mandje van de kinderen en kunnen de ouders zelf beslissen wat ze er mee doen. En wat betreft het slapen, heb je niet gevraagd waarom je kleine niet geslapen heeft en waarom er geen fruit(hap) gegeven is? Wij geven de kleintjes onder een jaar zeker altijd een fruithap hoor!