He meiden ik krijg in augustus een 2e kindje dus we waren al aan het kijken wat te doen met de opvang. Onze oudste zit al op school en gaat nu 2 dagen na de buitenschoolse opvang. Nu vind ik 2 dagen bso wel genoeg en dit wilde ik graag zo houden. Ik werk 24 uur die ik verdeel over 4 dagen maar straks met nr 2 erbij is dat niet handig met de opvang dus wil ik terug naar 3 dagen werken van 9 tot 5 zoals ik voorheen ook deed. De 2 dagen kdv voor baby en de 2 dagen bso voor zoon zijn reeds geregeld maar we waren nog aan het kijken voor die 3e dag, wat daarmee te doen. De baby kan een dag ( of dagdeel) naar mijn ouders toe dus ik dacht, dus ik dacht ik neem een halve dag ouderschapsverlof per week op. Helaas krijg ik vanuit een CAO geen vergoeding voor het ouderschapsverlof en gaat die halve dag per week mij 200 netto per maand in salaris schelen. Dit valt mij flink tegen en motiveert ook niet erg om het op te nemen. het laatste stukje van 2012 zou ik nog wel ouderschapsverlofkorting kunnen krijgen ( 74 per maand) maar goed, hoogstwaarschijnlijk gaat die hele korting er in 2013 uit dus voor de langere termijn is dat ook geen oplossing. Ik hoor behoorlijk vaak dat vrouwen/mannen ouderschapsverlof opnemen maar het scheelt dat toch behoorlijk in je netto loon? Of ben ik nu de enige die het eigelijk niet kan missen ?
zaterdag ja je gaat er op achteruit. Maar voor nu krijg je idd nog die korting en dat werkte hier wel motiverend. Bij mij was de keuze, of ouderschapsverlof of parttime-ontslag... dus ik koos voor ouderschapsverlof.
tja het is zuur, maar ja je hebt wel meer vrije tijd en dat is natuurlijk ook wat waard. Ik vind het persoonlijk wel logisch dat je werkgever je niet betaalt in deze vrije uren. De ouderschapsverlofkorting kan je nog best wat opleveren, maar het is inderdaad tijdelijk en afhankeleijk van je peroonlijke belastingaangifte.
debby, part-time ontslag zit je uiteraard ook niet op te wachten dus snap dat je keuze voor ouderschapsverlof wel. Ik had uiteraard wel rekening gehouden met een terugval in salaris ( logisch als je minder gaat werken) maar ik had gedacht dat het minder zou zijn. Zo zie je maar weer. Luckybird, ja vrije tijd is zeker wat waard, ben ik met je eens. Lijkt me idd wel luxe als in de CAO staat dat je doorbetaald krijgt maar helaas pindakaas. Ja ouderschapsverlofkorting kan idd wat opleveren maar dat is bij mij voor zo een korte periode. Ik begin half november weer met werken ( even uitgaande van de uitgerekende datum) en dan zou in 2013 de verlofkorting alweer vervallen.
Check ook bij je aangifte bij de belastingdienst de combinatiekorting... Deze kan je ook nog wat geld opleveren omdat je minder gaat/bent gaan werken! Het scheelt inderdaad veel qua loon, ik krijg ook niets doorbetaald.. Maar zou niet meer willen werken
Ik wordt nu bruto 300 per maand op mijn loon gekort. Denk dat er maar weinig werkgevers zijn waarbij ouderschapsverlof-vergoeding in de CAO staat. Ik weet nog niet wat ik ga doen als de korting vanuit de belastingdienst eraf gaat, het is nu natuurlijk maar een kleine compensatie van het bedrag dat ik nu van mijn loon inlever. Minder uren werken krijg ik niet voor elkaar, 30 is hier echt het minimum. Kan ander werk gaan zoeken maar dat ligt ook niet voor het oprapen en manlief kan ook niet een-twee-drie naar minder uren