kdv vs. gastouder

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Chocoholic, Jan 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Wij hebben een gastouder. Omdat ik diverse kennissen die op een kdv hebben gewerkt en daar ook van die lang leve de lol verhalen hoorde.
    Ook vanwege de flexibiliteit, de huiselijkheid en de persoonlijke aandacht.

We hadden de eerste 10 maanden iemand anders. Was een kennis, maar die bleek echt niks te ondernemen met de kinderen. Toen gaan zoeken naar iemand anders. En nu hebben we echt een top mens.

2. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Wij waren opzoek naar een flexibele opvang. De kinderopvang hier in het dorp boodt dit niet meer. We zijn dan moeten uitwijken naar een ander dorp, moeten hiervoor beiden omrijden om op ons werk te komen. En we hadden geen goed gevoel op deze kinderopvang. Zouden terug bellen, werd niet gedaan. Informatie werd maar half gegeven.
    We hebben toen gekeken naar andere mogelijkheden. We kwamen toen uit bij het gastouderbureau hier in het dorp. Hier hadden we een goed gevoel bij. De GO is een jonge meid, die altijd in de kinderopvang heeft gewerkt, maar meer persoonlijke aandacht aan de kinderen wilde geven.
    Nu is wel in een ander dorp, maar wel op de route voor mijn vriend, ik moet 10 min omrijden.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,092
    2,591
    113
    Limburg
    Wij hebben voor een gastouder gekozen ivm flexibele uren. We moeten beide vaak om 6 uur al weg en geen kinderdagverblijf is dan al open.
    We hebben een geweldige gastouder gevonden die soms dus al vanaf 5:45 onze zoon opvangt. Daarbij betalen we per uur en niet per dagdeel en het uurtarief is lager.
    Als we onverwacht eens een uurtje langer moeten werken doet ze daar ook niet moeilijk over.

Share This Page