Peuterspeelzaal 3 of 4 dagen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Orchidee26, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hoi,

Ik wil mijn dochter bij peuterspeelzaal inschrijven, en dat kost 48 euro per maand of zei 3 of 4 dagen gaat maakt niet uit de prijs blijft hetzelfde...

Nou zit ik te denken wat ik moet doen, de dichtsbij peuterspeelzaal 5 minuten lopen van huis heeft 3 dagen aangeboden meer hebben ze niet.

Ik ken nog een peuterspeelzaal en dat is 15-20 minuten lopen met de auto ben je er binnen 5-10 minuten en daar bieden ze 4 dagen.

Wat is belangrijker dat het dicht in de buurt ligt of dat mijn dochter 4 dagen naar de peutespeelzaal gaat ik zit echt te twijfelen.....

Wat zouden jullie doen in mijn toestand?

Groetjes,

Orchidee26

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik vind 4 dagen naar de PSZ wel erg veel ik vind 2 wel de max.

Ik denk dat je keuze toch echt bij jezelf ligt. Vind je het niet erg om effe in de auto te zitten en wil je graag dat ze 4 dagen gaat dan zou ik voor die gaan.

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou voor de 3 dagen gaan. Meer dan genoeg en lekker dichtbij.
    Die 4e dag voegt volgens mij niet zoveel toe, behalve als je kind een risico loopt op taalachterstand ofzoiets

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    risico op taalachterstand als je kindje geen 4 dagen naar de PSZ gaat?

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Nee dat bedoel ik niet. Dat staat er toch ook niet?

Ik bedoel dat een vierde dagdeel ten opzichte van 3 dagdelen weinig toevoegt en dat de voordelen qua afstand e.d. in dit geval opwegen tegen de eventuele voordelen van dat 4e dagdeel.
    En dan geef ik als voorbeeld dat een 4e dagdeel wel nut heeft in het geval van een taalachterstand bijvoorbeeld.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik vind 3 dagen al erg veel, laat staan 4. Lijkt me erg vermoeiend voor een kind.

7. Orchidee26

Mijn man heeft een nieuw baan hij moet smorgens om 05.00 uur beginnen, en als mijn dochter bij peuterspeelzaal begint 4 dagen in de week nou dan moet ik heel vroeg opstaan om 04.30 met mijn man mee gaan en de auto weer terug brengen, thuis heb ik dan nog een baby plus een peuter die alleen moeten blijven voor eventjes.

Dit zie ik zelf niet zitten maar als ik voor 3 dagdelen ga dan kan ik mijn baby met de maxicosi vast maken aan de quinny buzz en peutertje kan naast mij lopen het is maar 5 minuten lopen en dat kan ze heel goed....

Dan heb ik de auto ook niet nodig, en mijn dochter moet nog ingeschreven worden bij de peuterspeelzaal dat duurt wel eventjes denk ik tot dat ze aan de beurt is rond april mei denk ik, in die tijd ga ik ook mijn werk uren aanpassen minder uren werken of dat de werk mijn ontslag geeft een van de beide ik zie het wel.

Ik wil zelf 2-3 uur in de week gaan werken omdat het lichamelijk en psychisch zwaar heb.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    4 dagen is hier alleen als een indicatie hebt. Bijv risico op taalachterstand.
    Persoonlijk vind ik 2 dagen wel genoeg.
    Maar ik moet ook 10 minuten rijden.
    Mijn argument was dat ik een veel beter gevoel had bij de verdere psz dan eentje die dichtbij zat.

9. Orchidee26

die 4 dagdelen peuterspeelzaal bevalt mij ook beter, de school je mag nu zelf kiezen naar welke peuterspeelzaal of school je kind mag beginnen.

Dit is een nieuw wet dus je bent niet verplicht om in je eigenwijk bij een school in te schrijven....

Alleen er is een enorm wachtlijst bij de peuterspeelzaal met 4 dagdelen.

De peuterspeelzaal met 3 dagdelen ben ik niet echt tevreden de gebouw is klein, voel mij er niet goed bij. Maar ik moet een beslissing maken....

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Pfoe 4 dagdelen is wel erg veel vind ik.. Maar als die psz beter voor je aanvoelt dan zou ik daarvoor gaan. Alhoewel als je 4 dagen (tenminste ik neem aan dat ze niet en 's ochtends en 's middags op dezelfde dag gaat) op en neer moet met 2 kids. Zou dat zelf niet ideaal vinden, helemaal niet als je ook op 5 minuten loopafstand kan zitten.

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Maar je hebt dan toch volgens mij geen andere keuze dan de psz in jouw buurt als je geen auto hebt? Ik neem aan dat je niet overweegt om je kinderen alleen thuis te laten om met je man mee te rijden. Kan je man niet op de fiets anders zodat jij de auto hebt?

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ook voor 3 dagdelen gaan...Vind ik meer dan genoeg, en ook nog eens makkelijker bereikbaar

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Met dit hele verhaal erbij zou ik al zeker voor de 3 dagdelen gaan!! Je gaat toch niet iedere keer om 4.30 uur op staan en je baby en peuter alleen thuis laten?

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Daar knipperde mijn ogen ook even van 'huh?'

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter gaat 4 dagen en heeft het reuze naar dr zin. Het is ook niet teveel ofzo, over een half jaar moet ze natuurlijk hele dagen naar school.

Maar in jouw geval zou ik voor die makkelijkere manier gaan.

16. Orchidee26

Dat doe ik nu ook als ik afspraken heb staan en ik heb de auto nodig dan sta ik smorgens heel vroeg met mijn man op en het is maar 10 minuten rijden naar werk, ga even met hem mee neem de auto terug en mijn kleine meid slaapt lekker door ze heeft het niet eens in de gaten dat ik eventjes weg ben...

Maar als ze wakker word dan neem ik haar wel mee maar meestal slaapt ze door smorgens om 04.30 uur.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    kan je man niet op de fiets?? als het maar 10 min met de auto is. Vind het best wel onverantwoordelijk om je kids alleen te laten. Maar goed dat is mijn mening

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik neem aan dat dit alleen om ochtenden gaat en geen hele dagen?
    Als je gevoel beter is bij die van 4 dagen kan je daar geen 2 dagen afnemen,komen de andere kinderen ook aan de beurt?
    En je man wegbrengen zou ik echt niet doen wat als jullie een ongeluk krijgen en je kinderen zijn alleen thuis? Laat hem fietsen of koop een bakfiets om naar de peuterspeelzaal te gaan.

19. Orchidee26

Ik heb toch voor 3 dagen gekozen dat kost mij veel tijd en twee kleintjes mee vervoeren zal zwaar worden voor mij..

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Jeetje ben je dan niet bang dat jullie een ongeluk krijgen of je huis in de brand vliegt?
    Misschien ben ik wel een bangerd hoor.. mn moeder vond het vroeger ook heel normaal om mn broertje van school te halen terwijl ik nog lag te slapen. Maar ik zou dat nooit doen.

Deel Deze Pagina