Jeetje zeg...arm jochie..Het is wel de tweede keer dat ik zo n soort verhaal lees in korte tijd. Geeft toch wel een naar gevoel. Geen idee of dat ook hier op de site was.. Maar was een moeder die ging haar dochter ophalen. Toen ze bij het kdv aankwam waren de deuren al gesloten en alles was donker. Helemaal in paniek is ze toen naar de naastgelegen bso gerend. Die konden haar ook niet echt helpen. Volgens mij heeft ze toen gevraagd of iemand de deur voor haar open kon maken zodat ze even kon kijken. Vond ze haar dochtertje daar ook in bed. Waren ze bij wissel vergeten door te geven dat dat meisje in bed lag en er was verder niemand meer op de slaapkamer geweest. Verschrikkelijk toch
Jeetje wat een naar verhaal.. Dat wil je echt niet als ouder. Maar ik vraag me wel allerlei dingen af: hebben ze geen babyfoons? Hoezo slaapt het kind van de peutergroep op de babygroep? Gaan ze niet vaker kijken? Hoezo stond hij niet op de lijst? Dat je aan het einde alleen bent, is niet zo gek. Je kunt moeilijk allemaal van 7 tot 7 werken. Maar als er structureel te veel kindjes aan het einde van de dag zijn voor 1 leidster, dan moet daar zeker iets aan gedaan worden. Als de ggd een inval doet, kunnen ze de boel wel sluiten! Soms ben ik een hele dag alleen, omdat we zo'n rustige groep hebben, zeg eens 5 kinderen. Dat mag dan qua aantallen prima met 1 leidster. Dan kan het ook gebeuren dat er een kindje valt, terwijl ik er net eentje verschoon of in bed leg. Zo werkt dat. Daar kun je niet veel aan veranderen. Maar deze situatie is zeker niet correct...! Als mijn kind daar in bed zou liggen en misschien al 2 uur wakker zou zijn en aan het huilen was... Oei, ik zou hels zijn!! Ik zou er ook zeker een klacht over sturen. Ben benieuwd wat je erop terug krijgt!
Pff werk zelf ook in de kinderopvang, maar dit vind ik verschrikkelijk zeg!!!!! Kan me niet voorstellen dat dit je overkomt, ben ook moeder, kan me de paniek goed indenken. Het verhaal dat je als juf alleen staat eind van de dag is hier ook het geval, en idd, dat er een kindje valt terwijl jij een ander kindje verschoont kan gebeuren, dat kan ook als je met 2 of 3 juffen werkt. Leidster kind ratio staat ook op de site van de Abvakabo voor mensen die het graag precies willen weten. Is klein programma wat precies laat zien hoeveel juffen er behoren te zijn. Verder zou ik als ouder hierover ook een klacht indienen, op zn minst aangeven bij de ouderraad! Je laat je kind in goed vertrouwen achter en verwacht goede zorg en aandacht.... verschrikkelijk als dan zoiets gebeurd. Heb het zelf ook nog nooit mee gemaakt bij ons op het KDV/BSO.
Ik zit hier echt met open mond achter de computer! Onvoorstelbaar ... Heb je inmiddels al een reactie gehad?
Echt verschrikkelijk, zie het arme kereltje gewoon staan, de hele middag staan huilen. Voor hetzelfde geld stikte het jochie in zijn tranen ofzo, is toch erg dit!
Ik heb die vrijdag een mail gestuurd en de maandag daarna kreeg ik een reactie. In de mail terug stond dat het geen "Vergeten kind" was maar dat het een fout in de communicatie tussen 2 leidsters was en dat ze voorzorgsmaatregelen gingen treffen om te zorgen dat er vanaf nu ook na 17:00 genoeg leidsters aanwezig zijn. Ook stond er dat ze blij waren dat ik de mail stuurde omdat ze het altijd fijn vinden als ouders mee dachten over de veiligheid van de kinderen. Ik vond het een mail vol onzin eerlijk gezegd want ze hebben het 2 weken vol gehouden met 2 leidsters en vorige week stond er weer gewoon 1 leidster. Sterker nog, de leidster die al die kinderen niet aankon en aanwezig was toen dat kindje "vergeten" was stond daar gewoon weer alleen. We laten onze oudste wel op dit KDV omdat ze niet anders gewend is en bijna naar school gaat. Onze jongste gaat naar een ander kdv.
Wat een verhaal zeg! Ik snap niet hoe je een kind kan vergeten... Ik werk zelf ook in de kinderopvang en op de babygroep staan we met 3 leidsters en gaat de 1e pas om half 6 naar huis en de andere 2 om 18.00. Op de peutergroepen staan er 2 leidsters en gaat de eerste ook pas om half 6 naar huis en de 2e om 18.00. Ik vind het ook een beetje sneu voor de kindjes dat ze vanaf 17.00 verplicht aan tafel moeten blijven zitten! Ik vind het wel goed dat je een mail hebt gestuurd, want dit kan gewoon niet en begrijp ook goed dat je je jongste kindje van het kdv haalt, want je vertrouwen is wel weg zo! Wij hebben trouwens op elke groep een logboek waar we alle namen van de kinderen aan het begin van de dag inschrijven. Als er aan het einde van de dag een kindje wordt opgehaald strepen we die naam door, zo kun je nooit een kindje over het hoofd zien.
Wat erg zeg voor die moeder, ik zou echt mijn kind daar nooit meer naartoe brengen. Bij ons op het kdv staan ze altijd 1op6, zelfs de vervroegde uren en de verlate uren. Wel doen ze het zo dat 1 groep de vevroegde doet (van 4 groepen) daar komen alle kindjes bij elkaar maar dus wel meerdere leidsters. Ook gaan ze bij ons pas naar huis als er kinderen worden opgehaald de laatste blijft met 6 over. Met dit soort verhalen ben ik weer erg blij met het beleid van onze opvang en breng mijn dochter met een gerust hart weg. Wat mij ook niet aanspreekt is dat dus de kindjes rustig aan tafel moeten blijven omdat de leidster dan alleen is met zoveel kinderen, hier mogen ze gewoon lekker hun gang gaan en zijn ze altijd heerlijk aan het spelen als wij komen.
Bah, verschrikkelijk! Dit vind ik ook nalatigheid. Er zijn fouten die gewoon niet gemaakt mogen worden en dit is er 1 van. Het idee alleen al dat dit arme kindje zolang alleen heeft gehuild.. Ik was ook helemaal over de rooie gegaan waarschijnlijk. TS: n.a.v. de reactie op jouw mail en het feit dat ze dus nog geen maatregelen hebben getroffen, zou ik contact opnemen met de GGD en snel ook. Heb je die moeder nog gezien van dat kindje? DIkke kans dat ze hem eraf gehaald heeft, zou ik wel doen namelijk. Hopelijk maakt zij er ook werk van..
Ze spelen de hele dag door daar heel actief in de speelzaal en buiten dus ik vind het wel fijn dat ze het laatste uurtje aan de tafel doorbrengen. Krijgt ze weer even wat rust in hun gat voor ik haar op haal. Vaak leest de leidster dan een verhaaltje voor met een poppenkastpop of zijn de kinderen aan het bouwen, kleien, puzzelen of zelf boekjes aan het lezen. Ze mogen alles doen aan de tafel namelijk. Over die moeder, tsja die heb ik nooit meer gezien. Eerlijk gezegd was dat ook de eerste keer dat ik haar uberhaupt zag omdat ze op de andere groep zit. Wellicht dat ik haar nog eens tegenkom en anders heeft ze groot gelijk dat ze haar kindje van het kdv afhaalt. Over de GGD, ik weet niet of dit aan mij is om te doen. Wellicht als ik vaak genoeg zie dat ze gewoon weer standaard 1 leidster op de groep doen met teveel kids dat ik inderdaad de GGD opbel. Wil die paar maandjes dat mn kind daar nog zit wel dat ze goed terrecht is. Al vind ik het een super kdv hoor. Ondanks die leidster op teveel kinderen hebben ze het goed in de hand, het zijn supertoffe leidsters en ze doen echt hele leuke dingen met de kinderen. Ze krijgen 1 keer in de week Dansles en 1 keer in de week Kooklessen en verder krijgen ze vaak optredens van de na schoolse opvang die dan gaat dansen voor ze enzo, verder maken ze veel uitstapjes naar de kinderboerderij of dierentuin. Het is een enorm leuk kdv alleen ik vind gewoon dat ze voldoende leidsters moeten neerzetten. Doen ze dit niet dan kun je dus een giga fout als deze of wellicht nog wel erger maken zoals het verhaal dat ik las over dat kindje dat daar gewoon nog in de avond opgesloten zat. Dat is echt bizar!! Nee die kans wil ik bij onze jongste niet lopen dus ben aan het zoeken naar een ander kdv. De oudster blijft lekker in haar vertrouwde groepje tot ze zo naar school gaat.
ik ben echt in shock en zoals dit poppetje kijkt zit ik nu ook te kijken. Schandalig! serieus ik weet niet wat ik had gedaan als het mijn kindje was geweest. Dat arme kindje huilen in bed vreselijk.
Wel heel raar hoor. Bij on shop de KDV (babygroep) zijn er altijd 3 leidsters op de 10 tot 15 baby/dreumes. Daarnaast is er ook een babyfoon. Die moet je toch hebben als het zo "geisoleerd" is. Ik zou zelf ook mijn zorgen kenbaar maken. Straks is het jou kind!
op onze groep zitten geen babies, ik denk dat die meer zorg nodig hebben, ik ben 1 keer op de babygroep geweest en toen waren er ook 3 leidsters dus volgens mij is de dekking daar anders ofzo... Anyway's ik vind babyfoons ook een goede oplossing, helaas nog niet zien staan (of ze moeten ze opbergen na de slaapjes want ik kom nooit 's middags.)