Hier word het ook niet gegeven en dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Vind het logisch dat ze daar geen tijd voor hebben en vind het eten een "gezellig onder ons" momentje wat de ouders moeten doen. Wellicht als je zoon om 18.00 zijn groentehap en toetje krijgt heeft ie helemaal geen behoefte meer aan zijn laatste fles en kun je die ook gewoon weg laten.
Hier wordt het ook niet gedaan door het kdv. Enne, ik zou gewoon wat flexibeler zijn daarin.. Ze gaat hier 1 keer per week naar het kdv en op die dag eten we ook later, gaat ze wat later in bad en naar bed. Tja, so be it
Nou, het bleek dat ze op de verlengde dagopvang (die wij voor de zekerheid hebben, mocht ik een keer later zijn) wel gewoon nog groentehapjes geven. Om 17.45 gaan de kinderen die nog niet zijn opgehaald naar een soort verzamelgroepje, en de leidsters die daar zitten geven ze dus wel te eten. Maar om 17.45/17.50 ben ik er eigenlijk altijd al om hem op te halen, dus dan doe ik het net zo lief zelf. Gisteravond heb ik 'm om 18.15 zijn eten gegeven, en om 19.00 nog een flesje geprobeerd, maar dat wilde hij niet. Hij gaat hierdoor op zijn crechedag later naar bed dan normaal, maar hij was megavrolijk tot 19.30, én hij heeft de hele nacht doorgeslapen zonder avondfles, dus ik denk dat het probleem zo ook wel opgelost is... Hij gaat trouwens 1x per week naar het kdv, en op die dag zit gezellig samen eten met mama en papa er gewoon niet in, omdat mijn vriend dan nog aan het werk is. Dus als ik dan om 18.00 thuiskom zou ik eerst nog even moeten gaan koken, en dat houdt mijn mannetje niet vol.
Altijd lastig om even aan een nieuw patroon te wennen. En helemaal als het erg onverwachts en onaangekondigd komt. Maar fijn dat het toch opgelost is.