Niek gaat morgen voor de 1e keer oefenen op het kdv. Moet zeggen dat ik er wel tegenop zie. Ik zou wel willen weten hoe jullie de eerste keer hebben ervaren en of jullie nog tips hebben die de gewenning aan het kdv voor je kindje (ook zijn mama ) makkelijker maakte.
Ik had er meer moeite mee dan mijn zoontje. Heb er de eerste 4 keer moeite mee gehad. Je brengt je kind toch naar vreemden. Maar hij is in goede handen. De 5e keer stak hij zijn handjes al uit naar 1 van de leidsters en zei 'heeeej'. Toen was bij mij in 1x alle twijfel weg. Groetjes Marieke
vooral het wennen vond ik maar vreemd. Vaak is het maar 2 uurtjes ofzo en dan heb je zelf verder niks te doen.... Als tip zou ik dus zeggen, ga iets doen en niet thuiszitten. Winkelen ofzo. maar hier is het 200% meegevallen hoor.
hier ook pas geleden voor het eerst naar het kdv, ik moest even een traantje laten toen ik wegliep en mijn dochtertje huilend achter moest laten maar toen ik terug kwam was alles heel goed gegaan voor een eerste keer, het wordt steeds makkelijker. ik ben de eerste keer wat eerder gegaan zodat ik even de tijd had om mijn dochtertje aan de omgeving te laten wennen in mijn armen, hielp niet! hahaha, maar het is uiteindelijk wel goedgekomen
De eerste keer vond ik het vreselijk om haar achter te laten. Toen ik eenmaal weg was ging het wel. Maar toen ik haar ging ophalen was ze helemaal over de rooie, zo zielig. Tweede keer gong het stukken beter en ben ik lekker gaan winkelen. En toen ze hel dagen moest ging het prima. Zelf moest ik toen gewoon werken dus genoeg afleiding ook. En zij vond het ook prima. Heb nunna een paar maanden echt het idee dat ze het daar ook leuk vindt. Tel maar na: ander speelgoed, kindjes om mee te spelen en ze doen daar de hele dag leuke dingen met ze. Komt vanzelf goed. Maar eerlijk is eerlijk: alle begin is moeilijk.
Mijn zootje gaat sinds 3 weken en hij wordt volgende maand 2 jaar!Een hele moeilijke leeftijd dus om te starten. De eerste keren waren voor ons beide erg moeilijk.Hij huilde ook erg veel toen ik weg ging. De weg op de fiets er naar toe begon het al. Maar na 1 week ging het al stukken beter. Als ik nu vraag of hij naar schooltje wil met de kindjes spelen zegt hij enthousiast: JA! Ik heb er nu zelf ook geen moeite mee, er is zat speelgoed, kindjes om naar te kijken en mee te spelen en ze leren er erg veel..mijn zoontje is in die 3 weken tijd zo vooruit gegaan! In jouw geval is het nog makkelijker omdat hij nog zo klein is, dan wennen ze veel sneller.Tips? tja..ik bereid mijn zoontje er op voor een uurtje voor vertrek en herhaal het enkele malen. Echt verstaan doet jouw zoontje het nog niet, maar je kan er wel mee beginnen, misschien dat hij de link snel legt. Verder kan je hem misschien een knuffel o.i.d. meegeven van thuis zodat hij zich veilig voelt. En ik denk zelfverzekerd en rustig overkomen bij het afscheid en het afscheid kort houden. Als hij ziet dat jij het moeilijk hebt, dan voelt hij dat en maakt het voor hem ook moeilijker. En wat betreft je eigen gevoel, zodra je merkt dat hij het naar zijn zin heeft dan wordt het vanzelf leuk om hem te brengen. Succes..en geef het de tijd!
Ik begrijp je helemaal. Thijs gaat morgen voor het eerst naar zijn gastouder. Ik blijf er dan een poosje bij en ga dan weg. Ik ga dan naar mijn nieuwe werk waar ik in september begin. Maar ik vind het vreselijk moeilijk en moet nu haast al huilen om hem een poosje te missen. Ik ben nog niet zonder hem geweest (ja weleens een uurtje of 2, maar niet langer). BAH!!!
Klinkt misschien idioot maar ik heb al tegen Niek verteld dat hij gaat oefenen op het kdv omdat ik over een paar weken weer ga werken. Gezegd dat hij het daar vast leuk gaat krijgen en dat er leuk speelgoed is, leuke kindertjes en leidsters. maar ook verteld dat mama het een beetje moeilijk vindt om hem achter te laten maar dat het vast en zeker goed zal gaan. Pff als ik er nu aan denk springen de tranen alweer in mijn ogen. Ga morgen ook iets doen in die 2 uur, zodat ik in ieder geval afgeleid ben. Jullie hebben ook gelijk het wordt vanzelf makkelijker en als je aan het werk bent denk je er ook niet zo over na. Zal echt wel goed gaan hoor, het is gewoon weer een stap verder. En Niek zal er denk niet echt om malen die is een allemansvriend. Mijn vriend heeft er ook geen moeite mee, maar ja die beleeft dat ook anders. Ik ben al 4 maanden elke dag samen met Niek dus dan is de band wat sterker denk ik. Machtelt jij ook veel succes morgen!!
En hoe is het gegaan? Zelf vond ik het erg moeilijk. Toen ik met Thijs binnenliep moest ik al huilen. (Ben ook net voor het eerst ongesteld geworden:x). Thijs vond zijn gastouder helemaal geweldig. Na een half uur heb ik Thijs samen met gastouder in ledikantje gelegd. Hij is zonder te huilen gaan slapen. Ik heb daar toen nog een half uur gezeten en toen begon Thijs te huilen. Ik vond dat echt moeilijk. Hij werd weer stil en ik ben toen meteen (al huilend) weggegaan. Toen ik in de auto zat was het alweer goed. Ik heb eerst een rondje gereden en ben toen bij mijn nieuwe werk gaan kijken. Dat was harstikke leuk. Na 2 uurtjes ben ik teruggegaan. Heb nog wat gedronken bij de gastouder. En alsof Thijs het door had, hij begon te huilen en was klaarwakker. Kon ik hem meteen weer vasthouden. Het is harstikke goed gegaan gelukkig, de volgende keer is over 3 weken, hopelijk is het dan makkelijker!
He ik wilde je net een pb sturen hoe het gegaan was. Het is bij jou dus niet makkelijk geweest. Gelukkig maar dat je wat afleiding gehad hebt, dat scheelt toch weer. En hopelijk gaat het over 3 weken wat beter. Met Niek ging het echt goed, heb wel even een traantje gelaten hoor toen ik weg liep. Maar hij vond het echt heel leuk, zat maar te lachen en te doen. De leidsters van zijn groep zijn ook erg leuk en lief en daar klikte het ook gelijk mee en dat scheelt natuurlijk ook erg. Hij heeft daar lekker even geslapen en zijn fles gehad. En in de box gelegen waar ze een hele mooie mobiel in hadden hangen, ja dan is het al snel goed bij meneer want hij is helemaal weg van mobiels . Hij moest wel wennen aan de geluiden van andere kinderen omdat hij dat niet echt gewend is. Wat mij erg goed deed is dat hij zo vrolijk was en ook toen ik hem op kwam halen was hij maar aan het lachen. Daardoor werd het voor mij wat minder moeilijk. Donderdag gaan we weer en ik ben benieuwd hoe hij het dan vindt en dan over een dikke week gaat het echt beginnen.
Heel herkenbaar allemaal. Ik heb ook alles van te voren aan Jay uitgelegd Oké, eerlijk: de eerste paar keren dat ik hem naar het KDV bracht heb ik de hele weg naar mijn werk zitten huilen in de auto. Ik dacht dat het nooit zou wennen, en ik voelde me zo verschrikkelijk schuldig. Maar...het went echt. Nu moet ik erbij zeggen dat mijn zoon maar 1 dag per week naar het kdv gaat, dus dan duurt het langer voordat je allebei gewend bent. Ik denk dat alles sneller went als je kind minimaal twee dagen per week gaat. Vorige week kwam ik hem ophalen, en trof ik hem wild lachend bij de juf op schoot aan. Toen wist ik zeker: dit gaat helemaal goedkomen het is even door de zure appel heenbijten, maar het komt echt goed!
Pff de tranen springen al in mijn ogen als ik jouw bericht lees Sun!! Julian heeft maandag zijn eerste wen-ochtend. Trouwens wat jij verteld is helemaal niet gek. Mijn tante, woont in frankrijk, en is adjunct directeur bij een kdv, die vertelde dat het heel goed is om je kind te vertellen wat jij of hij gaat doen. Zo moet Julian steeds heel erg huilen als ik een avondje naar stal ben, toen ik haar dat vertelde zei ze "je moet hem als je weggaat vertellen wat je gaat doen. Dat je naar je paard gaat en dat je straks weer terug komt". Ik heb het nog niet getest, maar volgens haar moet dat helpen
Dylano is de afgelopen week oook 2 keer wezen wennen.De leidsters waren heel lief en waren meteen weg van hem.Dat maakt je toch wel een beetje trots De eerste keer heb ik eerlijk gezegd ook wel een traantje gelaten.Ze hadden gezegd dat ik altijd mocht bellen als ik even wilde weten hoe het ging,maar dat heb ik bewust niet gedaan. Hij heeft het beide keren heel goed gedaan,en wat dat betreft heb ik er dan ook alle vertrouwen in dat het goed gaat.Over 2 weken moet ik weer gaan werken,dus dat is wel een fijne wetenschap.
Nou ik denk dus ook dat als je je kindje verteld wat je gaat doen, of als je verdrietig bent waarom etc. dat hij het dan beter begrijpt. Ben toevallig het boek de babyfluisteraar van derek ogilvie aan het lezen en daar staat dus ook in dat kinderen nu al echt heel veel oppikken, positieve gevoelens, negatieve gevoelens etc. Gaat jou ook echt lukken hoor Nat weet het zeker! Julian gaat het gewoon hartstikke naar zijn zin krijgen.
hi hi had ik ook ze vonden niek zo'n mooi mannetje, ja dan sta ik ook wel te glunderen hoor. Heb ook bewust niet gebeld heb zoiets van dat maakt het alleen maar moeilijker voor me. Fijn dat het zo goed gegaan is!
Fijn dat het goed gegaan is! Ik heb ook tranen met tuiten gejankt hoor Vreselijk vond ik het. Maar inmiddels ben ik helemaal happy met het kdv Ik haal meestal een lachend en spelend kind op!
He Sunshine09, fijn dat het bij jou ook goed gegaan is! Fijn ook om te zien dat je mannetje het naar zijn zin had. En vooral als grl zeggen dat ze hetr een mooi mannetje vinden. De gastouder van Thijs vindt hem ook helemaal geweldig en dan straal ik ook. En ja ik vertel ook alles van te voren aan Thijs. Volgens mij is dat alleen maar goed. Ik weet niet wat hij ervan begrijpt, maar mijn gevoel zegt dat het goed is. Wanner gaat je mannetje weer? Hopelijk kun je hem dan "makkelijker" daar laten.