Al 2 weken aaneen kapotte/ vuurrode billen na dag KDV...

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Inez01, Aug 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Vorige week haalde ik mijn zoontje op van KDV en constateerde dat hij hele kapotte billen had. Ze hadden hier niets over gezegd, noch dat hij dunne poep had. Vandaag weer het geval. Tussen ophalen en thuiskomst en luier verschonen zat max. 15 min. En ja hoor.... dit keer een poepbroek.... kan gebeuren zou je denken, maar deze was gewoon al erg ingedroogd en mijn knul gilde het uit van de pijn bij verschonen.

Herkennen jullie dit en hoe kan ik hier het best mee omgaan. Wil er wel wat van zeggen, ik betaal ze immers om voor mijn kind te zorgen.

Realiseer me wel dat ze misschien niet altijd even snel een broek zullen/kunnen verschonen bv door drukte met andere kinderen, maar ik vind dit toch wel heel opvallend.

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hè, wat vervelend en pijnlijk...

In de tijd dat Camila op het kinderdagverblijf zat, controleerde ik haar luier altijd voordat ik naar huis ging. Zou ik dan hebben gezien dat de poep al 'oud' was dan kon ik er gelijk wat van zeggen en dan konden ze het ook zelf zien.

3. ashja

ashja Actief lid

Mar 1, 2008
    106
    0
    0
    zuid-holland
    Ik ben zelf leidster op een peutergroep (ook moeder van een dochter van 5) en ik let hier juist heel erg op. Doe eigenlijk altijd na een poepbroek creme op de billetjes.
    Je zegt zelf al dat het een keer voor kan komen, dit is inderdaad ook zo, en de leidsters zullen het niet moedwillig gedaan hebben, maar je kunt er zeker wat van zeggen.

Als jij niets zegt weten ze het niet en kunnen ze er niets aan doen, dus je moet het echt aangeven!!

Ashja

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Gebruiken ze misschien de verkeerde creme voor jouw kindje? Bij Thijmen gebruiken ze soms sudocreme, maar daar wordt het vaak alleen maar roder van.
    Zou gewoon eens vragen naar hoe ze verschonen enzo. Daar wordt je misschien al een stuk wijzer van.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik moet zeggen dat hier in de vakantietijd het ook wel eens een rommeltje is. Ze hadden in juni ook al even een personeel probleem. Met poepbroeken nog niks gemerkt, maar plasluiers die doorlekken wel. Afgelopen week ook weer, een zakje met natte broek en romper, dus een plasluier te vol geweest. Eerder ook al 2 keer vlak na elkaar.
    Ook met andere dingen merk ik dat het chaotischer is (overdracht, verschillende leiding, ochtendstart in andere groep etc). Hier beginnen de scholen over een week weer, dus ik hoop dat dan het ergste weer voorbij is.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,818
    113
    Hier dat probleem ook gehad. Wij hebben het wel aangekaart en ze gingen er extra op letten. Toch bleef het probleem bestaan, later bleek dat ze altijd sudocreme op zijn billetjes smeerden en hij daar juist allergisch voor is! Nu ligt er een tube bepanthen in zijn bakje en weten ze ervan en is het eigenlijk niet meer voorgekomen, alleen bij invallers.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb bij Quinn op een gegeven moment zijn eigen billendoekjes meegegeven. Ik gebruik ze van zwitsal en zij van pampers. Kan hij dus niet goed tegen.
    Ik zou het even vragen en aankaarten als je er een naar gevoel bij hebt.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Meid, gewoon zeggen dan kunnen ze er wat aan doen.

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hier dus met een vieze neus youame is het hele jaar door verkouden en soms loopt het echt der neus uit ze voelt het niet dan gaat ze net toevallig met der mauw langs der neus en smeerd het dan over de wang
    ik haalde der een keer op en het was helemaal opgedroogt en der haartjes zaten vastgplakt lekker pijnlijk om het los te krijgen en de snot van der wang te krijgen
    heb der echt wat van gezegt want dit was al helemaal droog en hard

nu letten ze er wel op

ik geef ook altijd der eigen billendoekjes mee

gewoon wat van zeggen hoor

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    hier hebben we een tijdje gehad dat ze een (te) kleine luier aandeden en erg strak waardoor ze vaak thuis kwam met rode billetjes. Daar hebben we wat van gezegd want je betaald er toch voor en als je niks zegt dan blijven ze het doen.
    Nu krijgt ze weer een normale luier aan en gaat het weer allemaal goed. Dus het heeft wel geholpen.

11. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Dames, allemaal dank voor je reactie.

Inmiddels heb ik meteen de volgende keer nadat ik dit topic geopend had, op het KDV een melding bij de leidsters gemaakt. Ze gaven aan het heel vervelend te vinden en zouden er beter op letten.

Sindsdien echt een hele verbetering. Ze letten er echt beter op.
    Ben blij dat ik er wat van gezegd heb.

12. roosje1987

Jul 15, 2008
    49
    0
    0
    Ik wil hier ook nog even op reageren.
    Ik snap dat het niet leuk is.
    Maar ik werk op een KDV en bij ONS hebben we om 10.00, 12.30, en om 16.00 standaard een verschoon ronde. En tussen door altijd als de kinderen naar bed gaan EN uit bed komen.
    Elk kinderdagverblijf zal wel anders zijn hoor.
    En sudocreme helpt ook helemaal niet goed. Gebruiken wij ook, maar bepathem (ofzo) is veel beter. 1 kindje die snel last heeft van rode billetjes heeft dat ook mee van thuis.
    Haar ouders hebben daar ook wel eens over geklaagt, maar sommige kinderen hebben het nou eenmaal sneller als andere. En zij had altijd vlak voor ouders kwamen net haar poepmoment:) Erg vervelend dus, maar als er 4 ouders tgelijk binnen komen, kan je niet altijd nog de luier snel controleren. (eind van de dag sta je alleen)
    En wat ook zo is, dat is dat als een kind thuis poept dan ruik je dat natuurlijk meteen, maar wij zitten de hele dag in de poeplucht. Haha. Dus als een kindje poept net na een verschoon ronde dan heb je het niet altijd gelijk door. Werk op een groep van 0 tot 22 maanden, dus die zeggen het ook nog niet zelf.

Als moeder zijnde zou ik het ook heel vervelend vinden, maar ik weet ook dat er (bij ons) altijd goed op gelet word. Maar dat het alsnog niet te verkomen is. We ruiken een poepluier gewoon minder snel.

13. roosje1987

Jul 15, 2008
    49
    0
    0
    Ohja wil ook nog even zeggen dat het inderdaad wel altijd goed is om het aan te kaarten. Want zo ver mogelijk word er dan bij bepaalde kinderen vaker gekeken. Alleen vind het zelf altijd rot als een kind net gepoept heeft en ouder komen binnen. Lijkt het misschien net alsof we niet goed verschonen. Daar moet ik me eigenlijk over heen zetten, want ik weet zelf dat dat niet zo is.
    Maar sommige ouders denken dat wel. Is ook wel is gezegt.
    Maar dat is echt niet zo hoor!!! Hahaha:)

Share This Page