kdv

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lennylenn, Dec 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal,

voor de mamas die hun kindje(s) ook naar het kdv brengen heb ik 2 vraagjes.

1: hoe gaat dat met betalen? maddox is per 1 nov. 2 dagen p/week daar maar we hebben nog niks van een rekening ofzo binnen gekregen. nu moeten we de eerste maand alles zelf betalen want dat van de belastingdienst was nog niet rond (ging allemaal heel erg snel die plaatsing op het kdv) maar hoe gaat dat nou allemaal.

2. soms krijg ik een punthoofd van dat kdv. als ik maddox om 16.00 ophaal is dat kind doodmoe!!! echt uitgeput. in zn wagentje valt hij dan meteen in slaap. als ik dan in zn crecheboekje lees hoe de dag gegaan is dan heeft hij maar hooguit een uurtje geslapen. ik kan me daar zo kwaad over maken! ik heb ze meerder malen uitgelegd dat hij soms even wakker wordt maar dan na 5-10 min weer lekker verder slaapt als je hem laat liggen. hij kijkt even om zich heen en mompelt wat maar valt dan weer in slaap. ik heb ook de tijden doorgegeven wanneer hij moet slapen alles haarfijn uitgelegd en nog!!! hooguit 1 uurtje!!! hij is veels te klein om zo weinig te slapen. ik begrijp dat als hij echt huilt dat ze hem dan uit de kamer halen anders maakt hij de andere kindjes wakker maar wat moet ik hier nou mee?

ik zeg niet dat de leidsters het fout doen hoor want hij kan ook wakker worden van de vele geluiden daar maar ik vind het zo zielig dat hij eingelijk wel moe is maar niet kan/wil slapen. iemand tips voor mij?

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Het bedrag van de rekening van het kdv wordt op de 5e van de maand automatisch afgeschreven van onze rekening, we moeten dit dus helemaal betalen. Ik krijg daar altijd een factuur van thuisgestuurd.
    Gelukkig krijg je de kinderopvangtoeslag vooraf uitbetaald, op de 20e van de maand, dit hou ik dus altijd apart tot de 5e van de maand.
    Zodra dit geregeld is bij je, dan krijg je de toeslag terug met terugwerkende kracht.

Wat betreft het slapen op het kdv, mijn ervaring is dat kindjes op het kdv een heel ander ritme aanhouden dan thuis en vaak ook minder slapen. Slaap kan je niet afdwingen en zeker in een andere omgeving reageren kindjes heel anders dan thuis.
    De leidsters doen echt hun best, probeer los te laten dat het anders gaat dan thuis, anders heb je iedere week ergernissen.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik kan je niet helpen met je vragen maar ik zou het ook erg vinden als je kleintje niet genoeg kan slapen op het kdv.

ik ben zeer zeer dankbaar dat ik het geluk heb heel de week thuis te kunnen zijn. dat meen ik echt.
    wat niet wil zeggen dat ik plurk als ze 2 is naar de psz breng om toch met andere te leren delen en spelen. maar dat is dan maar 2 uurtjes.

verder wat anakin zegt is misschien wel waar, om het proberen te accepteren. succes meid.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik accepteerde het slapen ook. Hier was het in het begin alleen zo dat ze daar véél beter sliep dan thuis. Alsof ze het accepteerde, omdat iedereen het deed? Net zoals ze daar haar brood veel beter eet dan thuis.
    Inmiddels vind ze het veel te leuk om te blijven spelen en wil ze niet meer slapen. Ze gaat maar 2 halve dagen, dus als ze dan een halve dag niet slaapt, en in de auto onder weg naar huis al in slaapt valt, vind ik dat niet erg. Ik vind het spelen ook erg belangrijk, ondanks dat het vermoeiend voor haar is.
    Dit is overigens wel in overleg gegaan hoor, nadat het 1x voorgekomen is, hebben de leidsters gevraagd of ze haar op mochten houden als ze niet echt aangaf naar bed te willen, ook al is het normaal gesproken veel te lang.

Tja, het kdv ritme is gewoon heel anders dan thuis, veel meer drukte, veel meer om te zien! Enerzijds inspannender, maar dat is tegelijk ook een reden om niet te willen slapen: Er is zoveel te zien en te beleven. En dan maakt de leeftijd niet uit denk ik.

Maar ik zou even overleggen met de leidsters, hoe het verder gaat.. waarom je kindje zo weinig slaapt.

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bedankt voor de adviezen dames,

ik zal erg mijn best doen om het te accepteren ik merk verder niet aan hem dat hij nog andere probleempjes heeft behalve het slapen dan. thuis slaapt hij wel erg goed en gelukkig gaat hij maar 2 dagen i.p.v 5 dagen anders zou ik het helemaal niet kunnen accepteren.

de leidsters doen ook erg hun best en vertellen altijd hoeveel en hoelaat hij geslapen heeft. en zij denken ook dat het door alle geluidjes komt dat hij niet echt kan slapen. ach het zijn aardige ervaren vrouwen daar maddox is die geluiden denk ik niet gewend, hier is het altijd rustig.

6. Kimsp

Kimsp Actief lid

Jun 12, 2008
    117
    0
    0
    Komt vanzelf dat Maddox beter gaat slapen, dan wordt het allemaal wat gewoner. Dyon sliep ook altijd erg slecht, met het gevolg, dat hij al om 18.00 naar bed wou voor de nacht, maar dan erg slecht sliep. Dyon is nu 10 maanden en slaapt goed op het kdv sinds 3 maanden ongeveer.
    Misschien een idee om te vragen of Maddox alleen kan slapen, in de keuken, buiten (in een buitenhuisje, lekker rustig en gezond in de buiten lucht) of in de slaapkamer als de rest net niet slaapt.
    Maar wees gerust, het komt vanzelf dat het beter gaat. Erger je er niet teveel aan, heb je jezelf alleen maar mee.

Succes.

Groetjes Kim

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hoi,
    Ik werk zelf op een kdv, en weet uit ervaring dat sommige kinderen op het kdv erg lastig slapen, inderdaad andere omgeving, bedje, geluidjes. Door vol te blijven houden veranderd dit ritme vanzelf een beetje...

Mijn zoontje slaapt overigens ook slecht op het kdv, een andere als waar ik werk. Hij huilt dan op bed, en word er ook uitgehaald, nouja, word vanzelf beter denk ik...

8. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Bijo ons wordt het geld iedere maand van de rekening gehaald en we krijgen nog een factuur.
    Ik moet iedere keer als ze naar de kinderopvang een schema invullen met slaap en voedongstijden. Hier wordt dan ook aan gehouden. Uitzonderingen daar gelaten

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hier wordt het bedrag rond de 22e van de rekening gehaald, net nadat de kinderopvangtoeslag gestort is. En wat betreft slapen, ik snap niet waarom ze maddox niet een 2e keer laten slapen en het maar bij 1 uurtje houden vind het ook erg kort voor zijn leeftijd! Mijn zoon slaapt ook wel eens slecht op het KDV dan wordt hij wakker van een ander kindje ofzo. Als ze dan zien dat mijn zoon het niet trekt 's middags leggen ze hem er altijd nog even in... Slaapt maddox bij anderen op de kamer? wellicht is het verstandig dat ze hem alleen op een kamertje leggen? bij ons is een kamertje met 1 bedje voor de kinderen die alleen moeten slapen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe lang gaat hij nu naar het KDV dan?

Geef het tijd... Mijn zoontje sliep in het begin ook een stuk slechter (en vooral korter!) daar dan thuis. Inmiddels slaapt ie er juist beter. Dat heeft echt even geduurd hoor, ik denk wel 3 of 4 maanden. Ik denk echt niet dat de leidsters dit bewust doen. Ik zou het als leidster juist fijn vinden als kinderen lang slapen ipv maar een uurtje.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat is het nut van je bijdrage? :(

12. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Idd Zeg dat wel zeg Merijn! Er zijn mensen die moeten werken om het hoofd boven water te kunnen houden zoals ik als alleenstaande moeder met een ex die geen cent aan zijn kind uitgeeft! Sommige mensen hebben de Luxe om niet te hoeven werken... Maar heel veel mensen hebben deze Luxe Niet!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja of ik die juist graag wil werken, of het nou nodig is of niet. ;) Maar goed, het topic ging daarbij over adviezen mbt een kindje die al op het KDV zit.

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn zoontje op het kdv wat slapen betreft. Hij slaapt daar heel heel weinig. Hij gaat nu nog 1 dag in de week, maar over twee maanden 2 dagen. Dus het duurt ook langer voor hij went. Eerst sliep hij op een hele dag maar 1 uurtje gespreid over de dag. Ik haalde dan ook om 16.30 een overprikkeld en doodmoe jongetje op. Ik vond het zo ontzettend zielig!! De leidsters zeiden ook dat hij steeds wakker werd van de geluidjes van de andere kinderen op de slaapzaal. Helaas hebben ze daar geen 1 persoons kamertje... Zou wel fijn zijn. De laatste keren dat hij is geweest heeft hij iets van 2 uurtjes geslapen op een dag, nog weinig, maar ben hier al erg blij mee. Ik denk echt dat het een kwestie van wennen is, wat ook al gezegd is... Je schiet er niets mee op alleen. Geen gouden tip helaas...
    Wat de belastingdienst betreft, wij waren een beetje laat met het aanvragen. Hebben we in de maand gedaan dat hij naar het kdv ging. Maar het was supersnel geregeld!! Een paar weken later kregen we het al op onze rekening.

Hoop dat je kindje snel went! Is echt heel rot als ze zo slecht slapen... Maar iedereen om me heen zegt ook dat het went, dus daar hoop ik dan ook maar op...

15. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    sorry hoor... even off topic..
    maar dit irriteert me ook mateloos!
    1. wat voegt deze opmerking toe aan het probleem van de ts?
    2. je doet het nu net lijken alsof vrouwen alleen maar werken voor de poen.. nou er zijn ook vrouwen die graag werken (ik bijvoorbeeld).

on topic.

ik denk ook dat het even wennen is wat betreft het slapen. mijn zoontje werd de eerste maanden ook telkens wakker van andere kindjes die de kamer op en af kwamen. maar nu slaapt hij overal doorheen. ik hoop dat het bij jou ook snel goed gaat!

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Geef het inderdaad nog even de tijd, ik denk dat het echt een kwestie van wennen is. Onze dochter gaat sinds half oktober naar het kdv en sliep er in het begin ook waardeloos en daarnaast weigerde ze pertinent de fles van een van de leidsters. Beiden zijn sinds het begin van de maand in ene helemaal over, ze slaapt en eet er nu op dezelfde tijden als thuis.

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#17 Eefke84, Dec 16, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 16, 2009
    ;)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#18 Eefke84, Dec 16, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 16, 2009
    laat maar;)

19. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Als je een vaste baan hebt, krijg je je bijdrage maandelijks terug. Maar hoe dat precies gaat weet ik niet (wij hebben een bedrijf, dan wordt het een jaar later berekend dus dat is elke maand gewoon de volle mep betalen). Mijn dochter gaat sinds vorige week niet meer naar het kdv maar dat is offtopic. Verder je vraag over het slapen, daar stoorde ik me ook aan maar was alleen in het begin. Charlotte moest wennen om te slapen in vreemd bedje en zo maar dat ging steeds beter. Ik denk dat je het nog wat tijd moet gunnen, succes meid.

Share This Page