flesjes uitkoken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier een moeder in opleiding...:D

mischien een raar vraagje maar hoevaak en tot welke leeftijd kookten jullie de flesjes uit?

tot 2 maanden deed ik zowat na elke voeding de flesjes uitkoken (zuchtt...)
    en nu doe ik het elke dag..dus na zijn laatste voeding ga ik alles flesjes uitkoken. is dat echt nodig of is goed wassen ook voldoende?

alvast bedankt

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Hier tot 6 maand alles elke dag uitgekookt. Daarna 1a2 keer per week

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik vanaf een maand of 3 1x per week...

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tot 6 maanden om de dag. toen een tijdje eens per week en nu nooit meer

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    tot de 3 maand elke avond uitgekookt, daarna moest ik van mezelf afbouwen. Toen een aantal maanden 3 keer per week en nu zet ik ze in de vaatwasser (de papfles en tuitbekers).

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik kook ze uit als ik er ergin in heb. Maar hij is nu 9 maanden dus het is niet echt meer nodig.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip.

Doe natuurazijn in het water maar niet bij de spenen en als je difrax gebruikt ook niet die ventieltjes maar echt alleen bij het hard plastic.
    Gaan ze er niet zo dof uitzien maar misschien weet je dit al.

Heb trouwens ook eerste half jaar om de dag gedaan, (eerste 2 weken iedere dag)

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik heb ze geloof ik alleen de eerste 3 maanden uitgekookt. doe het nu echt noooooooooooooooooooit meer, goed afwassen en klaar.
    Maar sam is ook nooit echt ziek geweest, wel heel af en toe wat snotterig. maar ik hou niet zo van al dat steriele gedoe.
    Babies bouwen de eerste 3 jaar hun hele immuun systeem op. Dus als je ze dan alles zo schoon en steriel geeft, denk ik dat ze minder weerstand hebben... :D

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Tot een maand of drie kookte ik de hele boel erlke dag uit in de magnetron. Nu was ik de flesjes gewoon af, spoel ze na met heet water en laat ze op een schone theedoek drogen. Zo'n 1-2 keer in de week kook ik ze nog uit. Hoewel, dat doet mijn man meestal haha! Hij is niet zo huishoudelijk, maar dus blijkbaar wel als het om Juul gaat. Hmmmzz... :D

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hmmmm, ik voel me ineens een slechte moeder. Ik kook de boel 1 keer per week uit. Volgens de kraamzorg is meer ook niet nodig. En als je ze in de vaatwasser zet, hoef je helemaal niet uit te koken.

Een beetje weerstand opbouwen kan in mijn ogen geen kwaad.

11. happymama

happymama Niet meer actief

ik doe t ook een keer in de week.
    hier zei de kraamhulp ook dat t niet nodig was .
    eerst moest dat wel allemaal maar de kinder schenen toch te smetteloos opgevoed te worden en veel kinderen hadden van vanalles en nog wat last.
    ik denk maar zo vroeger deden ze t ook nooit en wij zijn ook gewoon gezond .

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zal ik je dan een beter gevoel geven? :D

Ik kook ze vanaf het begin alleen voor het eerste gebruik uit, daarna niet meer. Is niet meer nodig volgens de laatste richtlijnen dus waarom zou ik dat niet geloven. Mijn zoontje heeft een dijk van een weerstand dus tot nu toe ook geen reden gehad om het vaker te doen ;) We wassen ze na gebruik af in een sopje en spoelen daarna het sop er af.

Ik geloof dat er zelfs mensen zijn die de flessen in de koelkast bewaren. Ach ja :D

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dank jullie dames :)

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Vol verbazing :$.....kook hier nog steeds IEDERE dag al zn flessen uit!
    Wat een werkverschaffing dus hihi
    Gaan t maar eens iets minder doen dan ;)

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    :):) Haha, ik realiseer me nu pas dat Juuls flessen vanaf haar geboorte altijd in de koelkast bewaard worden! Toen door de kraamhulp aangeleerd, daarna als vaste gewoonte erin gesleten denk ik. Grappig dat ik er nooit meer over heb nagedacht eigenlijk...
    Nu heb ik eindelijk mijn boter- en eieren afdeling in de koelkast terug!

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

;) Moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar lijkt mij persoonlijk een beetje te veel van het goede :)

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier staan ze inderdaad ook nog steeds in de koelkast!;) inderdaad ook van de kraamhulp, en ik heb ze er nooit meer uitgehaald! Haha..
    maar.. waar zetten jullie dan de flessen neer? In een kasje ofzo? Want wij hebben 2 katten die geregeld over het aanrecht heen lopen! dat lijkt me dus niet echt fris!

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha je bent niet de enige hoor! :) Ik zat me van de week ook af te vragen waarom ik dat in hemelsnaam nog doe (in de koelkast zetten dus). Het is inderdaad een gewoonte geworden, die de kraamhulp me heeft aangeleerd. Eruit dus! (kan ik eindelijk ook weer een eitje bakken :D)

19. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik kook de flessen 1x per week uit..als 2 maanden ofzo :p
    Ik maak ze meestal schoon met een sopje en spoel ze daarna met heet water af..Ik heb de fles al heel lang niet meer in de koelkast..hier staat ie gewoon op het aanrecht :p
    En ze is er nog nooit ziek van geworden..

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben we bij de tweeling alles uitgekookt tot ong 16 maanden, toen ben ik gestopt met het geven van borstvoeding en hoefde er dus geen melk meer in de flesjes bewaard te worden.

Bij de derde koken we nog altijd elke dag de kolf en de flesjes uit en dat blijven we dus doen tot we weer stoppen met de borstvoeding.

Zogauw we alleen kunstvoeding gaven aan de twee oudste vond ik het dus niet meer nodig, gewoon omdat je dan water warm maakt wat poeder erbij kiept en ze dat dan drinken en dus niet bewaard hoeft te worden.

Als je borstvoeding gekolfd hebt staan vind ik wel dat je flesjes en onderdelen goed schoon moeten zijn. Ik moet er niet aan denken wat er met mijn melk gebeurt als het in een flesje staat wat niet helemaal lekker schoon is geweest en 4 dagen met mijn melk in de koelkast heeft gestaan. Getver ;)! Daarom hier dus elke dag uitkoken, laten drogen en dan in de koelkast bewaren.

Deel Deze Pagina