hoi allemaal op 7 maart 2008 ben ik met 35 weken bevallen van mijn zoontje hij woog bij de geboorte 2360 gram heeft gelukkig maar 8 dagen op de couveuse gelegen en daarna mocht hij mee naar huis met een ontslaggewicht van 2270 gram en 47 centimeter afgelopen vrijdag ben ik met hem op het consultatie buro geweest voor de controle en bleek dat hij nu 3520 gram weegt en 50 centimeter is ik natuurlijk apetrots tot ik bij de arts kwam die zei gelijk ooo nee hij is veelste veel aangekomen hij moet wat minder gaan eten nou ik zou niet weten hoe ik dat moet doen tenzij ik een huilende baby wil hebben maar wat ik niet begrijp in het ziekenhuis moest ik nagéamo wakker maken voor elke voeding elke 3 uur en moest hij zijn flesje volledig leegdrinken en nu moet hij opeens minder gaan drinken omdat hij te snel groeit verder wil ik ook vragen waar ik nog meer rekening mee moet houden groetjes nathalie
ik zou voor adviezen vooral luisteren naar de KA. prematuren maken een inhaalslag qua gewicht. mijn meideb groeien zo'n kilo per maand en op het begin zelfs iets harder. CB snappen niet altijd alles van prematuren kinderen.
Inderdaad naar je KA luisteren en je cb met een korrel zout nemen. Ze hebben vaak geen idee hoe ze met een (ex)prematuur om moeten gaan. En volg je eigen intuitie.
Keurig juist dat ie zo goed groeit lijkt me! Pematuren houden idd een inhaalslag, Lune groeide ook vreselijk hard de eerste weken. Nu trouwens nog, bijna een kilo in de maand.
hoi hoi oke nou ik ga lekker dan maar gewoon genieten nam het cb altijd al met een korrel zout maar met een prematuur ben je toch iets sneller geneigd te doen wat ze zeggen moet binnenkort weer naar de ka ben benieuwd wat die zullen zeggen nogmaals bedankt groetjes nathalie
helemaal mee eens! Het CB geeft alleen maar algemene adviezen en daar heb je met een prematuur kindje nu eenmaal niks aan... En kijk gewoon goed naar je eigen kind; je ziet zelf het beste of hij honger eheft of dat hij om een andere reden huilt.
hoi hoi ja inderdaad mary daar heb je gelijk in en tja ga hem niet laten verhonger ofzo of laten huilen als hij meer wilt eten hij huilt nu alleen om te eten verder nooit ga ik daar toch geen verandering in brengen ooo erg he dat het cb je zelfs met de 5e zoo onzeker kan maken in elk geval bedankt voor jullie reacties knuffel nathalie
het cb weet indd niet veel als je twijfelt gewoon met de ka bespreken.. ik neem niks meer aan van het cb hier werken er een paar chagerijnen die allemaal wat anders zeggen of als je voor een probleem belt ze gewoon zeggen aj mevrouw wij weten het ook niet en dan wat onzin dingen utikramen:S
het is normaal dat een prematuur sneller in gewicht bijkomt omdat zij een inhaalmaneuvre doen. mijn meiden wegen ondertussen 5 kg en zijn 3 maand. gewoon verder doen zoals je bezig bent, en ik ben geen grote fan van het cb, zij volgen teveel de regels en bekijken zelden een kind op zijn eigen. ben van mening dat je als moeder best zelf wel weet wat goed is voor je kind en dat ook aanvoelt. maak je hem wakker voor zijn voeding?
hoi hoi randi nee ik maak het niet wakker voor zijn voeding maar hij komt zelf voor zijn voeding elke 3/4 uur dus ene keer zit er 3 uur tussen en soms 4 uur hij slaapt savonds van 11 uur tot sochtends ene keer half 6 van het weekend kwam hij om half 8 wow maak hem dus niet wakker want wil hem dat niet aanwennen groetjes nathalie
mamaatje dan is dat een teken dat hij dit nnog nodig heeft en als hij met een voeding minder toekomt zal je dat wel merken onze meiden sliepen 6 dagen geleden voor de eerste keer 10 u achter elkaar en ik schrok wakker en dacht al van oei der is iets mis mee maar nee hoor ze besloten vanzelf dat ze vanaf nu de nacht zonder voeding doorkunnen dus geven als die vraagt zou ik zeggen een kind dat geen honger heeft eet niet, geloof me
lekker laten hoor...starks heeft hij de schade ingehaalt en komt hij vanzelf niet meer voor te eten..ze halen het zelf in en blijven dan langer staan..mijn meisje is ook elke keer aan de zware kant...maar ach als ze maar lekker in haar velletje zit toch....succes ermee
hoi hoi meiden bedankt ik blijf lekker doen wat ik voorheen al deed voeden op verzoek en bespreek de rest lekker met de ka het cb gebruik ik zoals voorheen alleen voor de inentingen nogmaals bedankt