wat doe je aan

Discussie in 'De bevalling' gestart door sdeterink, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Hoi, misschien een rare vraag, maar wat hadden jullie aan vanaf het moment dat de vliezen zijn gebroken, de weeën begonnen, tot het eind.
    Als de weeën namelijk nog niet zo regelmatig komen wat heb je dan aan, wat zit lekker?
    vanaf wanneer is het handig om een ziekenhuis tasje klaar te hebben staan?
    Alvast bedankt,
    gr. Suus

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik had toen de weeen begonnen joggingbroek aan. Ik heb speciaal een mooie joggingbroek en hempje gekocht voor de bevalling, maar die is netjes in de tas gebleven. De joggingbroek die ik thuis aan had ging in het ziekenhuis uit en daar lag ik alleen met een t-shirt. Op dat moment maak je geen moer uit wat je aan hebt.

Ik had mijn tas pas gepakt toen de weeen net begonnen waren. Zag persoonlijk geen nut van in om het eerder te doen. Zoveel hoef je ook niet mee te nemen. Maar ja, dat vind ik hoor. Kan me voorstellen dat jij alles een paar weken van te voren klaar wilt hebben. Ze zeggen dat je in de week 36 je tas moet klaar leggen.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik lag al in bed toen de weeën begonnen, en op dat moment had ik alleen een string aan. Ik wist al dat ik in het ziekenhuis ging bevallen (poliklinisch), dus voordat de vk kwam om te kijken hoe ver ik was, heb ik even een hempje en joggingsbroek aangetrokken. Hempje heb ik met de bevalling aangehouden, en broek uiteraard uit. Beetje hetzelfde als Kiwi1 dus.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik had een pyamading aan, tot aan mijn knieen, met een knoopjessluiting aan de voorkant. Vond ik makkelijk, kon ie meteen open mocht het nodig zijn en voor de bv na de bevalling was het ook wel makkelijk.

Ik heb ook daaronder een joggingbroek aangehad. Gewoon lekker zittende kleding.

Ik had wel wat in die tas gepropt, maar uiteindelijk moest ik 24 uur ter observatie blijven, dus heeft mijn man thuis was dingen opgehaald, na de bevalling. Gelukkig had hij in de gauwigheid nog wel het fototoestel meegenomen. Ik had niet eens mijn ponskaartje mee.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben naar het zh gegaan in een jurk, legging en legerkistjes :D Ben in de douche gegaan en toen ik eruit kwam een lang zwart hemd met v hals en kanten randjes aangehad. Had ook mooie overknees. Ben daar ook in bevallen, in dat shirtding. Was best blij dat ik dat ding had gekocht!

Vond het fijn dat het wat langer was. Pasgeleden kwam ik het tegen achterin mijn kast. Dat was wel maf....

Tasje kan je toch gewoon klaarzetten? Wat comfi kleding erin, pakje voor de baby, weggooicameraatje en een cremetje of shampoo en klaar. Kan je altijd nog aanvullen...

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb voor tijdens de bevalling een nachtpon zeg maar hehe...gewoon een lange pyama shirt achtig ding. met lange mouwen. Kon alleen geen leuke vinden met knoopjes voorin dus er zitten geen knoopjes op. Maar ik heb voor na de bevalling een pyama met lange mouwen met knoopjes en een lekkere pyama broek. Dus ik kleed me dan gewoon meteen om na de bevalling en doe mijn schone pyama aan. (tenminste dat is het plan :p)

verder staat mijn tas al helemaal klaar. Met de baby kleertjes. kleding voor mij, kraamverband, luiers etc.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik sliep toen het echt doorzette, dus toen had ik gewoon m´n nachthemdje aan. Mijn man heeft het ziekenhuis gebeld dat we er aan kwamen, toen heb ik een joggingbroek, hemdje en vestje aangetrokken.
    Halverwege de dag had ik alleen het hemdje nog aan, en zelfs dat vond ik nog te warm :)

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik had speciaal voor de bevalling twee bigshirts gekocht..nou het ging allemaal zo snel. ik liep in mn onderbroek door het huis en gewoon een dagelijks shirt.
    daarin ben ik ook bevallen..je denkt daar echt niet aan op het moment zelf, daarvoor wel trouwens :)

9. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    nou ik had een pyama shrt aan maar men wat had ik het warm tijdens het persen... op een gegeven moment moest dat ding uit en ben dus in me blootje bevallen haha... volgende keer doe ik gewoon een spagetti shirt aan wand op de foto's staat het zo sexy als mensen ze bekijken(laat ze ook alleen aan dierbaren zien maar toch)

10. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik had alleen en hempje aan.... het was in de zomer dus ik had het zoooooooooooo warm...

11. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik had trouwens mijn tas vanaf 37 weken klaarstaan hihih. Ik had vanaf het begin het gevoel dat ik een ks zou krijgen. Hoewel ik graag thuis wilde bevallen, het is uiteidelijk idd een ks geworden.

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had helemaal een pyjamashirt gekocht om in te bevallen. Lag klaar op de luiertas. Maar goed, mijn weeen begonnen 's nachts, en ik kon/moest meteen naar het ziekenhuis (onverwachts). Dus ik ben bevallen in mijn favoriete Pucca slaapshirt en mijn niet bijpassende pyjamabroek. Dacht pas weer aan de gekochte pyama toen ik thuis kwam en hem op de commode zag liggen :).
    Oh ja en ik had crocs aan. Dát is erg koud in de winter als je weer naar huis gaat en je per ongeluk geen sokken in je vluchttas hebt zitten :p.

13. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Mijn weeen begonnen 's nacht en ik had dus een big shirt aan. 's Ochtend deed ik daar een huisbroek bij aan.
    Wilde graag tijdens de bevalling een oud shirt aan, maar nooit aan gedacht en had er ook geen zin aan. Moest ook onverwachts naar het zkh en ben uiteindelijk in een okshirt bevallen i.v.m. een spoedks.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mij begon het in de nacht. Toen had ik alleen ondergoed aan.. Ik ben wat rond gaan spoken in mijn nachthemd/bigshirt (midden zomer). Die had ik nog aan toen de vliezen braken.
    Rond 10 uur ben ik naar het ziekenhuisgegaan. toen heb ik er een jogingbroek onderaangetrokken. En in dat nachthemd ben ik ook bevallen.
    Niet echt een bewuste keuze..

Toen ik naar de OK moest (hechten, 1/2 uur na geboorte), heb ik een ander bigshirt aangedaan die in mijn vluchttas zat. Want die andere was niet zo schoon meer ;)

Deel Deze Pagina